וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א תכריע בשלישי: מונדיאל 2026 יתרחב ל-48 נבחרות

37 החברים בארגון ידונו מחר בהצעה של ג'יאני אינפנטינו לפיה המונדיאל יגדל ב-16 נבחרות. המתכונת: 16 בתים של שלוש נבחרות, כששתי הראשונות מעפילות. בנבחרת ישראל יעקבו בדריכות

שחקני נבחרת ישראל חוגגים. AP
יחגגו במונדיאל 2026? שחקני נבחרת ישראל/AP

האם אנחנו עומדים בפני שינוי מהפכני בכדורגל העולמי? פיפ"א תערוך מחר הצבעה שבה יוכרע האם מונדיאל 2026 יתרחב ל-48 נבחרות בהתאם לחזונו של נשיא הארגון ג'יאני אינפנטינו. השוויצרי, שטוען שהוא מקבל תמיכה נרחבת להצעה המהפכנית שלו, הציע שהחל מ-2026 המונדיאל יכלול 16 בתים של שלוש נבחרות, כאשר שתי הראשונות מכל בית יעלו לשמינית הגמר. אם המהלך הזה אכן ייצא לפועל, זו תהיה הפעם הראשונה שהמונדיאל יורחב מאז 1998.

37 החברים של פיפ"א ידונו מחר במספר אופציות להרחבה, כאשר על פי החזון של אינפנטינו מספר המשחקים במונדיאל יגדל מ-64 ל-80, אבל הטורניר יימשך 32 יום בלבד, כאשר נבחרת תוכל לשחק מקסימום שבעה משחקים, כמו הפורמט הנוכחי. במסיבת עיתונאים שערך בדובאי בדצמבר, אינפנטינו אמר שהמונדיאל צריך להיות כולל יותר וההרחבה הזו תתרום להתפתחות הכדורגל ברחבי העולם.

לתוכנית הזו יש תמיכה נרחבת, כאשר 16 המקומות הנוספים שיתפנו יכולים ללכת למדינות קטנות יותר באפריקה ובאסיה, ובתוכן גם ישראל שעשויה סוף סוף להעפיל לטורניר הגדול בעולם שאליו היא העפילה רק פעם אחת ב-1970.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully