וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגן יבזורי: "לא הגעתי למגרש בכלל. אפשר היה לנסות"

8.1.2017 / 17:50

"זה מאכזב, שם לעצמך מטרה ולא מצליח להגשים". "כל הישראלים לא נספרו במכבי השנה". "כשאתה מקבל חצי דקה במשחקי אימון שלא קובעים, אתה מבין שהמצב לא ישתפר". אחרי שנה וחצי על הספסל של מכבי תל אביב, הקלע המצוין עובר להפועל חולון ומדבר בגילוי לב בראיון מיוחד

one

שנה וחצי, או ליתר דיוק 18 חודשים ושלושה ימים - זה הזמן שהחזיק דגן יבזורי במכבי תל אביב. להלן המספרים: 5.3 נקודות בליגה ב-27 משחקים בהם שיחק 13.7 דקות למשחק. ביורוליג, שם הוא עדיין מופיע כשחקן מכבי תל אביב, שיחק 4 שניות העונה נגד פנאתנייקוס, מתוך 26 משחקים בהם יכל לשחק. 4 שניות. זו היתה פרידה צפויה מראש, אבל כזאת שקרתה השבוע ושחררה להפועל חולון את אחד השחקנים הטובים והאיכותיים שיש לכדורסל הישראלי להציע. אחד שעוד עלול לחזור ולקחת את האליפות ממכבי תל אביב בסוף העונה.

"עד כמה אני מאוכזב? זה מאכזב, כי אתה שם לעצמך מטרה ויעד ולא מצליח להגשים, ברור שזה מאכזב", מספר יבזורי בראיון מיוחד לוואלה! ספורט, "הייתי שמח להיות שחקן לגיטימי ברוטציה של מכבי. זה לא קרה ובספורט צריך לדעת להתמודד עם אכזבות וכשלונות. אני למוד קרבות, עברתי הרבה בדרך, יודע איך להתמודד עם הדברים האלה. ברגע שאתה נכשל באתגר אחד אתה מציב לך אתגר נוסף. מקווה להיות הרבה יותר מרוצה ומסופק מאיך שאתפקד בחולון".

דגן יבזורי הפועל חולון. לירון מולדובן
"הישראלים לא נספרו העונה". דגן יבזורי/לירון מולדובן
"כל הישראלים לא נספרו במכבי תל אביב השנה. כולנו היינו ראויים להזדמנות יותר גדולה, אני לא הגעתי למגרש בכלל. אפשר היה לפחות לנסות"

אתה מרגיש שהיית ראוי להזדמנות גדולה יותר ממה שקיבלת?

"אני חושב שכן. אם הייתי אומר שהקבוצה רצה והכל עובד מעולה, אז אולי זה היה אחרת. כל הישראלים לא נספרו במכבי תל אביב השנה, כולנו היינו ראויים להזדמנות יותר גדולה, אני לא הגעתי למגרש בכלל. אפשר היה לפחות לנסות".

ניסית לשאול למה אתה לא מקבל דקות, לדרוש יותר ממישהו או שזה פשוט לא אתה?

"זה לא הסגנון שלי. יכול להיות שאני צריך את הדבר הזה, אך זה לא הסגנון שלי ואני לא אחד שיעשה דברים כאלה, לא עשיתי את זה בתור שחקן צעיר בגלבוע ולא חושב שאני אעשה את זה עכשיו. הבנתי את הסיטואציה, וברגע שאתה מגיע לקבוצה ורואה שבמשחקי אימון שלא קובעים כלום אתה מקבל חצי דקה או דקה, אתה מבין שהמצב שלך לא הולך להשתפר. אני ביקשתי לעזוב יחסית בשלב מוקדם, אבל אז התחילה הרכבת של המאמנים ואמרתי שנחכה ואולי משהו ישתנה. ברגע שהבנתי שהמערכת מתחילה להתייצב על פאזל מסוים, הבנתי שאת העונה הזאת לא אסיים במכבי אם זה תלוי בי. אני שמח שאנשי מכבי לא עמדו בדרכי ומעריך את זה שנתנו לי להגיע חולון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ז'אן טבק מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
דווקא הוא העניק דקות. טבק/ברני ארדוב
"אני מודה שאותי זה די הצחיק, אני לוקח את הדברים בהומור. מקווה שגם את גלעד שליט זה הצחיק, אני בסך הכל משחק כדורסל וישבתי על הספסל קצת"

לפני שנה וחצי היה יבזורי המלפפון הכי חם בשוק השחקנים. מכבי חיפה חלמה להשאיר אותו אחרי שנתיים נהדרות בהן הפך מצלף לשחקן שעושה הרבה דברים על המגרש. הפועל ירושלים הייתה במגעים מתקדמים איתו ואף חשבה שהיא סיכמה איתו, אבל דוגי נחת במכבי תל אביב, המקום שרבים וטובים הגיעו והתייבשו לפניו. בין רגע הפך לסמל לשחקנים שבחרו בכסף על פני דקות המשחק.

"לא הופתעתי שיש ביקורת. על צורת הביקורת זה לא ענייני, כשכל אחד יתבטא איך שהוא רוצה. מי שמבקר לא מבין את הדברים האלה. מי שנותן את הביקורת לא היה ספורטאי מעולם ולא ניסה להבין מה זה לדחוף את עצמך לשיא ולחפש מה זה להיות מונע מאתגרים. מי שאומרים לו שהוא לא יצליח והוא מוותר אז הוא לוזר - הוא לא יכול להיות ספורטאי ולא יכול להצליח. מי שמוכן להסתפק במשהו מסוים ולא מוכן לקפוץ על האתגר הבא, אין לו ערכי ספורט. שמציבים בפניי אתגר אני מנסה. אני מעדיף לנסות ולהכשל מאשר להגיד לעצמי שאני לא אצליח. מי שמבקר אנשים בסיטואציות האלה לא מבין על מה הוא מדבר".

ברשתות החברתיות הופץ הלוגו של "דגן עדיין חי". מה זה גרם לך להרגיש?

"אני מודה שאותי זה די הצחיק, אני לוקח את הדברים בהומור. מקווה שגם את גלעד שליט זה הצחיק, אני בסך הכל משחק כדורסל וישבתי על הספסל קצת, מקווה שהוא לא נעלב ומי שעשה את זה היה צריך לחשוב על שני הצדדים. אני לקחתי את זה בהומור. אותי זה שעשע, זה מחאה שהיא בסדר ואני מבין מאיפה זה הגיע".

הספסל של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אהב את ה"דגן עדיין חי"/ברני ארדוב
"אני לא בא בטענות או משהו, ידעתי שזה עלול לקרות כשאני בא למכבי. בחרתי לנסות ולהתחרות בתחילת העונה כי חשבתי שאני כן יכול"

לא כל התקופה של הצלף במכבי הייתה גרועה. בסוף העונה שעברה החל לקבל דקות מז'אן טבק, אחד משבעה מאמנים שהוא עבר תחתיהם ב-18 החודשים הללו. יבזורי הגיב בסיום עונה טוב עם שישה משחקים מתוך תשעה בדאבל פיגרס עד הפיינל פור, כולל 15 נקודות בדרבי בו הביסו הצהובים את הפועל תל אביב ב-30 הפרש. אצל ששת המאמנים האחרים שעברו במכבי, זה לא היה דומה לכך. גם יבזורי מודה שחילופי המאמנים הרבים פגעו בכולם, גם בו.

"בטוח שזה קשה לכולם, זה קשה כי הנסיבות שקורות בהם הם תמיד נסיבות לא טובות, זה אף פעם לא נעים. זו תמיד סיטואציה לא נעימה ולא קלה כשמגיע מאמן זר שלא מכיר את השחקנים, בעיקר לא את הישראלים. כמה היה מוזר שדווקא טבק נתן לי הזדמנות? בחיים זה הרבה יותר מכישרון ויכולת, זה הרבה תלוי סיטואציה. בסיטואציה שהוא היה בה והקבוצה הייתה בה, מצאתי את עצמי הרבה יותר שימושי והוא גם ראה שאפשר לעשות בי שימוש. השנה, בגלל העונה שעברה הלא מוצלחת, נבנתה קבוצה עם חשש רב מפציעות ולקראת היורוליג שהולך להיות. בנו סוללת שחקנים שלא שאני חושב שאני לא יכול להתחרות בהם, אך כשאתה מחתים גארדים של מיליון דולר, כנראה שאם לא תשתמש בהם אז לא תהיה מאמן הרבה זמן. קשה להתחרות בזה בסופו של דבר, ככה מצאתי את עצמי בחוץ. אני לא בא בטענות או משהו, ידעתי שזה עלול לקרות כשאני בא למכבי. בחרתי לנסות ולהתחרות בתחילת העונה כי חשבתי שאני כן יכול, האתגר היה הרבה יותר גדול, אבל אמרתי שאני לא נכנע בלי קרב, וזה לא הצליח, אך זה בסדר".

אנדרו גאודלוק שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם איינארס בגאצקיס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חלק מסוללת הכוכבים. גאודלוק/ברני ארדוב
"להפועל תל אביב לא היו משחררים אותי מסיבות ברורות ועם הפועל ירושלים, בפעם הראשונה שביקשתי לעזוב, היו דיבורים ובסוף זה בוטל מצד מכבי שהחליטו שאני נשאר"

אחרי שביקש פעמיים לעזוב את מכבי תל אביב, נענה יבזורי בחיוב השבוע והצטרף להפועל חולון. "חשוב להגיד שבניגוד לטרום עונה שאתה יכול לעבור לקבוצות שיכולות לקלוט אותך, היו כרגע רק על המדף את הרצליה וחולון שהיו בעניין. הבעתי עניין לעבור לחולון כבר בפעם הראשונה שביקשתי לעזוב, ואז זה בוטל, וכרגע שתי הקבוצות היו על המדף. לגבי שתיהן הבעתי נכונות, בסופו של דבר בגלל שמכבי זה מקום שמשחרר אותי יש את המילה שלהם, גם הם בחרו מהסיבות שלהם, שזה מה שיהיה ומבחינתי זה מצוין. אני מאוד אוהב את חולון, יש לי הרבה חברים שם, ואוהב את הקהל שלהם".

הפועל ירושלים או הפועל תל אביב לא היו אופציה?

"להפועל תל אביב לא היו משחררים אותי מסיבות ברורות. עם הפועל ירושלים בפעם הראשונה שביקשתי לעזוב, היו דיבורים אך בסוף זה בוטל מצד מכבי, שהחליטו שאני נשאר. עכשיו זה כבר לא היה על הפרק".

להפועל חולון הוא מגיע כשהקבוצה במקום השני בטבלה, ושאלת החיבור שלו לקבוצה, שיכול להקפיץ אותה לשחקים, היא אחד המבחנים הגדולים שלו: "זה תמיד טריקי להגיע לקבוצה כזאת שרצה וכביכול שאם זה לא שבור אז למה לתקן, אבל בהתסכלות לטווח הרחוק, יש באמת פוטנציאל כי יש קבוצה טובה עם תוספת קטנה, אפשר לעשות משהו יפה. צריך קצת יותר עומק, כי אם קאליף וויאט משחק מעל 30 דקות למשחק יהיה קשה למשוך את זה לעונה שלמה. אני בא להוסיף עומק וניסיון, בשאיפה שאפשר לחבר את זה לקבוצה מצוינת שיכולה לאיים על תארים".

מה אתה רואה שחסר לחולון ואתה יכול להוסיף?

"אני לא בטוח שחסר שם יותר מדי. בסגנון שהם משחקים כל אחד נותן משלו, מהדברים שלו. אני לא מנסה להמציא את הגלגל שם, אני בא להוסיף את מה שיבקשו ממני, לשחק את המשחק שלי, יהיה לי קשה להיות מישהו אחר, מישהו שאני לא. אני רק בא להשלים קצת. יש שם שחקנים מובילים ברוטציה ובשטף של המשחק. יקח לי קצת זמן להבין לאן הגעתי ולהכנס לסיסטם של הקבוצה. אם אני צריך אסיסטים, אז אביא אסיסטים, ואם צריך שלשות, אביא שלשות. דן יודע איזה שחקן הוא הביא ואני מאמין שהוא ירצה לשלב אותי. אני מקווה שנעשה את זה מהר וחלק וכל השאלות יענו מעצמם".

דווקא אחרי שהגעת חולון הובסה בצורה קשה על ידי נהריה.

"ברור שזה קצת ביאס, קיוויתי שניתן בראש ונמשיך את התקופה הטובה. לצערי הגיע ההפסד הזה, רק שלא יתחילו לקרוא לי מנחוס, לא מאמין בשטויות האלה. גם ג'ורדן הגיע אחרי תקופה שלא שיחק די הרבה בגלל פציעה, הוא אמנם היה בחולון אבל השתנו דברים וגם הוא יצטרך להתאים את עצמו לשיטה ולקבוצה. בשורה התחתונה נהריה היא לא קבוצה של פראיירים. יש להם קבוצה טובה, יותר טובה ממה שהיא שיחקה עד עכשיו והם מתחילים לעלות ועוד ידברו חזק. הליגה עוד ארוכה. מאמין ומקווה שנדע לכפות על ההפסד הזה".

מאמן מכבי תל אביב ארז אדלשטיין. יוסי ציפקיס
בקיץ בנבחרת? אדלשטיין/יוסי ציפקיס
"רוצה קודם כל לחזור ליהנות מכדורסל, לחזור להיות על המגרש ולחיות את המשחק, ואם אפשר לחזור להיות כמו שהייתי בחיפה, חלק משמעותי מקבוצה שרצה ונהנית"

יבזורי כבר לא ילד, למעשה הוא פותח את עונתו העשירית בליגת העל. כשמבקשים ממנו לדבר על מטרות, הוא מדבר על הקבוצה: "לעזור לחולון להתחרות על כל התארים. אני אתחיל יותר בקטן, המטרה הראשונה של חולון זה לחבר את כל הפאזל שנוצר עכשיו, המטרה הראשונה זה לעשות את זה ולחבר את שתי החתיכות החדשות לקבוצה החדשה. אם נצליח לעשות את זה, נמשיך לרוץ בצמרת ולהתברג במקום הכי אפשר בפלייאוף וגם בגביע אנחנו בחצי גמר אז הכי יכול להיות. אם החלקים יתחברו כמו שצריך ובהדרכה של דן שהספקתי לראות שהוא עושה עבודה מדהימה, אז אני מקווה שהקבוצה הזאת אז תלך למקומות טובים. אני רוצה קודם כל לחזור ליהנות מכדורסל, לחזור להיות על המגרש ולחיות את המשחק. כמובן שאם אפשר לחזור להיות כמו שהייתי בחיפה - חלק משמעותי מקבוצה שרצה ונהנית. אני לא מבקש יותר מזה, לא צריך מספרים גדולים מדי".

בקיץ יש יורובאסקט בישראל, כולם כבר ביטלו את הסיכוי שלך להיות בסגל, אתה חושב שסיום עונה טוב בחולון יכול לשנות את התמונה?

"שאלה מורכבת כי גם לכשהייתי בשיא לא הייתי בקדמת הבמה של הנבחרת. הקיץ עוד רחוק מאיתנו, תן לי לראות איך עוברים את החורף".

רמת הציפיות עלתה עכשיו. אתה מרגיש שאפשר שאתם יכולים לזכות באליפות ועד כמה אתה נחוש להשיג את זה אחרי התקופה במכבי?

"אני תמיד רוצה לעשות דברים גדולים בקריירה, בשביל זה אני בספורט, בשביל הריגושים הגדולים. רמת הציפיות בטוח עולה בחולון עכשיו, הרבה כישרון הוא טוב במידה ואתה עושה בו שימוש נכון ומביא את הגישה הנכונה למגרש. אם נביא את הגישה הזו, אפשר לעשות דברים גדולים ויפים. אם לא נביא את הגישה הנכונה, נמצא את עצמנו מדשדשים לעבר עונה בינונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully