וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב בדרך לקבוצת ניסנוב, תמשיך לשחק בליגת העל

אחרי דיון במחוזי שארך למעלה משעתיים, התבהרה התמונה: השופט צפוי לאשר את העברת הזכויות, ממאזן הקבוצה צפויות לרדת 9 נקודות, השחקנים יתבקשו לחתום על חוזים חדשים, חלק מהם יימכרו

צלמים זמניים מורשים

בית המשפט המחוזי קיים היום (רביעי) דיון מכריע בעניינה של הפועל תל אביב. השופט איתן אורנשטיין שמע טיעונים שונים ובסופו של יום הפועל תל אביב תמשיך לשחק העונה בליגת העל, כשנראה שממאזנה יופחתו תשע נקודות.

הנקודות המרכזיות שעלו/סוכמו בדיון בבית המשפט:

- קבוצת הרכישה של האחים ניסנוב הסירה את ביטול הסרת הנקודות כתנאי לרכישה.

- השופט אורנשטיין אישר את עסקת העברת המועדון לקבוצה של אחים ניסנוב. הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות עדיין צריכה לאשר אותה.

- השופט אורנשטיין סירב לדון בהפחתת הנקודות של הפועל תל אביב ושלח את הצדדים למוסדות ההתאחדות. ההערכה: ממאזנם של האדומים אכן יורדו 9 נקודות על פי התקנון.

- רוב שחקני הפועל תל אביב יתבקשו לחתום על חוזים חדשים, נמוכים מאלו שהם חתומים עליהם כעת. חלק מהשחקנים שמחזיקים בחוזים גבוהים, יימכרו.

השופט איתן אורנשטיין, דיון הפועל תל אביב. ברבי
העביר את ההכרעה בעניין הנקודות למוסדות ההתאחדות לכדורגל. אורנשטיין/ברבי

12:37 עו"ד רועי רוזן שמייצג את רוב שחקני הפועל תל אביב: "אני מאוד מרוצה מהחלטת בית המשפט. נכנסנו לכאן עם תחושת כעס שרוצים להפקיר את השחקנים וגם ההצעה המקורית דיברה על שחרור שחקנים. בסופו של דבר הרוכש מחוייב לכל החוזים של כל השחקנים. זו הייתה המטרה, שהשחקנים יקבלו את מה שמגיע להם לפי החוזה".

12:27 איציק ניסנוב: "באנו להציל את הפועל תל אביב, אנחנו מחכים להחלטה של בית המשפט ומקווים שזה מה שיהיה".

12:15 הסתיים הדיון. השופט אורנשטיין עדיין לא קיבל את ההחלטה בדבר אישור העסקה בגלל עניין פורמלי, אבל לא אמורות להתעורר בעיות והפועל תל אביב צפויה לעבור לקבוצת ניסנוב.

11:52 אבי עמרני ונציגו טענו בפני בית המשפט שההצעה שלהם לרכישת הפועל תל אביב טובה יותר מזו של קבוצת ניסנוב, אבל השופט אורנשטיין לא התרשם.

11:50 איציק ניסנוב מקבוצת הרכישה: "הכוונה שלנו היא להשאיר את כל השחקנים. עם זאת, יש הרבה שחקנים שמרווחים סכומים גבוהים מאוד ובגלל זה המועדון הגיע לאן שהגיע. את השחקנים האלה אני לא חושב שנשאיר".

11:46 נציג השחקנים, עו"ד רועי רוזן, ביקש שהוותק יישאר לשחקני הפועל תל אביב, אך השופט דחה את הבקשה.

11:44 עו"ד ירקוני ביקש שהשופט אורנשטיין יכריע בנושא הנקודות חרף הסרת ההתנגדות, אבל זה השיב: "על תבנו על זה. תמצו את הדין דרך מוסדות ההתאחדות".

11:39 הדיון התחדש ועו"ד קוטלר אמר: "קבוצת הרוכשים מסירה את התנאי של הנקדות. לגבי תקופת הביניים, הזכויות ישארו פורמלית אצל הנאמנים והאחריות הפיננסית תהיה אצל הרוכשים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עורך דין אייל ירקוני (עומד), דיון הפועל תל אביב. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
עו"ד אייל ירקוני שמייצג את האחים ניסנוב וקבוצת הרכישה/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

11:03 השופט אורנשטיין לעו"ד ירקוני: "יש קושי גדול בבקשה לא להפחית את הנקודות. ביטול הפחתת הנקודות לא יכול להיות תנאי להצעה ואני עושה הפסקה כדי לתת לכם לחשוב".

11:00 עו"ד ירקוני תקף: "ההתאחדות אשמה במצב. בקרת התקציבים לא פיקחה על החובות בזמן אמת וגם אפשרה לוועדה להעברת זכויות לתת לטביב את בית"ר ירושלים שעדיין היה חייב כספים להפועל תל אביב. ההתאחדות אשמה במצב הזה".

10:58 היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל, אפרים ברק: "הורדת 9 נקודות היו קשורות להקפאת הליכים ולא להליך פירוק. הראינו שהדבר הזה לא קורה רק בישראל, אלא בשאר העולם והבאנו עוד הרבה מאוד נימוקים מדוע חייבים להוריד נקודות. אנחנו עומדים על כך שלא תהיה התערבות בהפחתת הנקודות".

10:46 השופט אורנשטיין: "הדבר היחיד שמפריע לי זה תנאי הנקודות".

עו"ד ירקוני השיב לשופט: "לא היינו יושבים פה אם היו יורדות להפועל תל אביב נקודות. ההתאחדות מתי שהיא רוצה היא תוקפת את החלטות בית המשפט וכשיש איומים מצד הטוטו וזכויות השידור היא בא לקראת הפועל תל אביב".

10:41 עו"ד אייל ירקוני שמייצג את קבוצת ניסנוב: "החברה החדשה לא תקיים את החוזים הקיימים במועדון. כל החוזים יצטרכו להיחתם מחדש ומי שלא ירצה, לא יהיה בקבוצה. אנחנו חשופים לתביעות של 30 מיליון שקל והתנאי הראשון הוא לייצר תקציב ספורטיבי".

עו"ד שאול קוטלר, דיון הפועל תל אביב. טליה קדוש, ברני ארדוב
עו"ד קוטלר/ברני ארדוב, טליה קדוש

10:41 עו"ד קוטלר: "הדממה לא תביא סיכוי גדול לנשייה, לכן עדיף שהחברה תמכר כעסק חי".

10:36 עו"ד קוטלר הסביר לשופט ששני מקורות שייתכנו שיגבו מהם כספים הם מהבוררות עם אלי טביב והצ'קים שהופקדו בבקרה. הנאמן גם אמר: "כספים נוספים שעדיין לא התקבלו הם מהקבוצה הסינית של ערן זהבי. צריך להפעיל פה את פיפ"א בנושא".

10:30 עו"ד קוטלר: "האחים ניסנוב העבירו מיליון שקל לפעילות המועדון כבר אתמול. אין לנו יכולת כרגע יכולת לקיים את משחק הגביע ביום ראשון. הרוכשים הם אלה שיצטרכו לטפל בזה".

10:26 עו"ד קוטלר: "חשוב לי מאוד לציין שביקשתי תצהיר חתום מכל אחד מהגורמים שחתמנו על מצבו הפיננסי בכדי לוודא שאין פה שום גורמים שעומדים מאחורי אותם אנשים".

10:22 עו"ד קוטלר: "אין ייתכנות לבצע הסדר נושים בגלל המצב של החברה לכן אני מבקש פירוק".

10:21 עו"ד קוטלר: "אתמול בלילה חתמנו עם קבוצת ניסנוב. הועברה אלינו גם הצעה חתומה מקבוצת עמרני ובדיר, אבל החלטנו לוותר עליה ולהמליץ על קבוצת ניסנוב".

10:18 עו"ד קוטלר המשיך: "קיבלנו פניות מאוהדים, מבוגרים, ילדים ואילו מהורים של שחקנים שאמרו שיעבירו את הילדים בחינם למועדון העיקר שישרוד. אסור לתת למועדון להיעלם. השחקנים וגיא לוזון עמדו איתנו כמו חומה בצורה".

10:12 עו"ד קוטלר בבית המשפט על החובות מחו"ל: "הבור של הפועל היה הרבה יותר גדול ממה שחשבנו. הקפדנו מאוד להגיד לכל מי שרצה להיכנס להרפתקה הזו ושאף אחד לא יבוא בטענות. כל מי שחתם על טופס סודיות וראה את הקרביים של הבעיות, נסוג. היו גופים שהיו מאוד רציניים, אבל הלכו אחורה בגלל החובות מחו"ל".

איציק ניסנוב (שמאל) עם בועז תושב רוכשי הפועל תל אביב. טליה קדוש, מערכת וואלה!
בועז תושב/מערכת וואלה!, טליה קדוש

10:01 החל הדיון באולמו של השופט אורנשטיין. בין הנוכחים: האחים איציק ושרון ניסנוב, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר, מנכ"ל מנהלת הליגות, אורן חסון, נציגיהן המשפטיים של שני הגופים ואחרים.

9:12 מכבי נתניה היא הקבוצה האחרונה לה הורדו תשע נקודות. במועדון לא יישבו בחיבוק ידיים אם יוחלט שלהפועל תל אביב לא יופחתו הנקודות. בכוונת אנשי המועדון לפנות לערכאות משפטיות ולפעול בכל דרך חוקית על מנת למנוע את ההטבה שדורשים של אנשי העסקים שמתכוונים לרכוש את האדומים. גורם במכבי נתניה אמר לוואלה! ספורט: "אנחנו בהלם מכל מה שקורה. זו פארסה אחת גדולה לה שותפים ההתאחדות, המנהלת וארגון השחקנים. השאלה היא האם להפועל כפר סבא או לאשקלון היו מסייעים בצורה הזאת. עובדה שלנתניה אף אחד לא סייע, ומדובר במועדון לא פחות מפואר מהפועל תל אביב".

8:37 נאמני הפועל תל אביב מנהלים כעת דיון מקדמי בדלתיים סגורות עם השופט איתן אורנשטיין. בשעה 10:00 יתקיים הדיון המרכזי.

רותם קמר מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל. יוסי ציפקיס
ההתאחדות התנגדה בתוקף לביטול הפחתת הנקודות. המנכ"ל רתם קמר/יוסי ציפקיס

8:15 ההתאחדות והמנהלת בחזית אחידה בנוגע לבקשה לביטול הפחתת הנקודות. בהתאחדות שוללים כל בקשה כזאת ויעמדו על הרגליים האחוריות בעניין. כבר אתמול הובהר לנאמנים שלמרות ההתגייסות לטובת המועדון, אין כוונה לוותר על הפחתת הנקודות על פי תקנון ההתאחדות. גורם במנהלת אמר הבוקר: "אם לא יורידו להפועל תל אביב תשע נקודות זה יהיה אסון, זו תהיה פגיעה בכל העקרונות של הכדורגל החופשי בארץ. אי אפשר להתערב בהחלטות חוקיות של ההתאחדות, זוהי הסנקציה המקובלת והיא הולמת את את המקום אליו הגיע המועדון הזה. שאף אחד לא יתנה את הצלת המועדון בביטול העונש".

8:01 מכשול נוסף בנוגע להמשך הפעילות של הפועל תל אביב בעונה הנוכחית: האחים ניסנוב, צבי גרינברג ומאיר תושב מתנים את כוונתם להפעיל את הפועל תל אביב בביטול עונש הפחתת הנקודות. לידיעה המלאה

7:50 בשעות הערב המאוחרות אמש (שלישי) התברר שבהתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה רוקמים תכנית למקרה שהפועל תל אביב תמשיך לפעול בתקציב "רזה". על פי התכנית, קבוצות ישאילו לאדומים שחקנים וימשיכו לשלם את שכרם, זאת כדי שהקבוצה לא תתבזה עד סוף העונה עם סגל של שחקני נוער בלבד. לידיעה המלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully