וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוח רפאים ושמה מכבי תל אביב: המקום השני של הצהובים משקר

שלושה חודשי בלהות, אפס שחקנים ביכולת טובה, מנהל מקצועי שכשל בהרכבת הסגל, בעלים שנעלם ומאמן שנראה אבוד בכל דקה, בכל מערך, בכל חילוף. אורן יוסיפוביץ חזה בעוד תצוגת נפל צהובה, ומבקש מכולכם: אל תשאלו את אנשי מכבי ת"א על באר שבע. אם כבר, תשאלו על הפועל חיפה

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

ועדת ביקורת

מספר 1: דוד קלטינס

מה היתה הדקה: 61. מדוניאנין הלא קיים יוצא, עדן בן בסט נכנס לפני וידאר קיארטנסון. מה?! והנה, ארבלדזה שלא ידוע בחילופיו הדגולים יכול היה לצאת גדול סוף סוף. בן בסט, לבד מול קליימן. טוב, נו. חזל"ש.

הכי צפוי שיש: כל שנייה ב-90 הדקות של מכבי תל אביב.

עוד בנושא

מכבי תל אביב נכנעה 1:0 לבית"ר ירושלים, הפער בפסגה נותר שמונה נקודות
שחקני מכבי תל אביב מאשימים את ג'ורדי קרויף, חמישה מהם ישוחררו בינואר?
אוהדי מכבי תל אביב קראו לארבלדזה להתפטר, יצחקי: "בקצב הזה לא נזכה"

ציוץ המשחק:

ועל הדרך:

מעשה שהיה, כך היה

1. הטבלה כן משקרת.

שוטה ארבלדזה הדף מיד את השאלה בנושא הפער, שנותר בן שמונה נקודות. טל בן חיים1 היה הרבה יותר נחרץ, ותיקן את העיתונאים ממושכות בנושא העיסוק המוגזם בהפועל באר שבע. בכל שבוע אותה השאלה, התלונן, וייאמר להגנתו שהוא אכן נשאל על כך בכל משחק בסופו התראיין.

ובכן, להלן הודעה לכל הבלמים והקולגות: אפשר לחדול.

אנשי מכבי תל אביב הזו לא צריכים להישאל אודות הפועל באר שבע אלא על מכבי פתח תקוה - גם לה, כמו לצהובים, 28 נקודות. אפשר לשאול את אנשי מכבי תל אביב גם על מכבי חיפה, קרית שמונה, בית"ר ירושלים. אין סיבה לשאול "האם האליפות בורחת?", ויש תירוץ לשאול "האם אתם חוששים מאיבוד הכרטיס לאירופה?".

מכבי תל אביב הזו היא רוח רפאים פתטית של האימפריה שהתרגלנו לראות החל מקיץ 2012. גרסה חיוורת, עייפה, רדומה, צפויה ואדישה של החיה שקברה יריבה אחר יריבה. שקופה כמו היציע המזרחי בערב רדיוס. 17 משחקים עברו מאז ה-0:5 בדרבי, ולמעט ניצחון חוץ יפה באלקמאר, הצהובים עם 16 משחקים רעים. באותה התקופה, אין שחקן אחד בשורות סגנית האלופה שאפשר לכתוב עליו הביתה. לא בדף A4, לא בגלויה, אפילו לא בבול.

בקרית שלום ריחפו בימים האחרונים רוחות של שינוי מומנטום, אבל הכול היה שקרי - במקרה הטוב מדברי. הצהובים ניזנו מה-2 מ-9 המפתיע של הפועל באר שבע, משלושה משחקי ליגה לא טובים. אבל מכבי סובלת משלושה חודשים לא טובים, וגם בשלושת המשחקים האחרונים לא היתה טובה יותר מיריבתה. לא בתיקו בכפר סבא, לא ב-0:1 (ואוו!) על אשדוד ובטח שלא אמש בטדי. אילולא הפנדל על שכטר, שלא היה צריך להישרק, זה עדיין היה 0:0 - במקרה הטוב עבור מכבי.

זה ממש לא היה יום טוב של בית"ר, וזה בדיוק העניין - כבר לא צריך לשחק טוב כדי לנצח את מכבי תל אביב. יודעים מה, גם בינוניות היא דרישה מוגזמת. ביכולת הנוכחית של הצהובים, כל קבוצה בליגת העל יכולה להתמודד איתה גם ביום חלש. וכך, באר שבע מגדילה ממנה את הפער בצמרת בלי לנצח, ובית"ר מנצחת אותה בלי ממש לנסות.

אז תפסיקו לשאול את אנשי מכבי תל אביב על הפועל באר שבע, למען השם. לא רק שאין להם סיבה לפזול למקום הראשון - המקום השני מפתיע, ובגדול. מבחינה טבלאית, עדיף שתשאלו אותם על הפועל חיפה.

"סו, קואץ', דה כרישים ביט כפר סבא, אט כפר סבא. דו יו פיר חנן ממנ'ס קארנט פורם?". כן, עדיף ככה. מטומטם כמו שזה נשמע.

יגור פיליפנקה גל אלברמן יוסי בניון מכבי תל אביב מאוכזבים. ברני ארדוב
כבר לא צריך לשחק טוב כדי לנצח את מכבי תל אביב/ברני ארדוב

2. התחרות הכי צמודה בליגת העל היא לא בצמרת ולא בתחתית - היא בשאלה: מי האשם מספר 1 במצב הנוכחי של מכבי תל אביב?

כבר שבועות שהקייס בעד כל אחד מהצדדים - גולדהאר, קרויף, ארבלדזה, שחקנים - מוצג בטורים השונים. והכל נראה נכון. זה באמת צמוד, ובאמת שכולם אשמים, ובגדול. הבעיה המסתמנת היא שלא נראה - נכון לכתיבת שורות אלו - שמישהו עושה משהו כדי לשנות את המצב.

לא נראה שהשחקנים יכולים לצאת מהמומנטום הנוראי הזה.
לא נראה שארבלדזה יכול להוציא מהם משהו.
לא נראה שקרויף יכול/רוצה למצוא מאמן טוב יותר.
לא נראה גולדהאר. אפילו לא נשמע.

והמאמן נראה אבוד יותר מכולם גם יחד. אתמול שוב ניסה ארבלדזה לעשות All In, לזרוק כל שחקן התקפי למעלה ולקוות שמשהו יקרה. אבל די כרגיל, שום דבר לא קרה. מהפך אחד לצהובים העונה בליגה, וגם הוא תודות קאסיו פרננדס בקרית שמונה. אתמול, גם רן בן שמעון הודה בסוף - אפילו לא דאגתי. הצהובים פתחו במערך לא מאיים, וכל חילוף רק היה פחות ופחות מפחיד. הסופרסאב-בפנטזיה, עדן בן בסט, החמיץ אחרי דקה על הדשא. קיארטנסון לא שינה, בניון לא תרם. זה היה עוד יום במשרד עבור שוטה - שיטה לא יעילה, חילופים לא משפיעים. הכול צפוי, הכול ידוע, הכול כלום. לצערו, אפילו היצירתיות שלו בנאלית.

בתשובותיו לשאלות התקשורת הוא לא אמר יותר מדי אבל שפת הגוף היתה ברורה. הוא מודע לציפיות, אבל לא מאמין שיש ברשותו את הסגל כדי לספק אותן. הוא מודע לבעיות, אבל לא בטוח שהוא יכול לפתור אותן. למעשה, לא נראה שהוא בטוח שקיים המאמן שיכול לפתור אותן.

שוטה ארבלדזה מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שפת הגוף היתה ברורה. שוטה ארבלדזה/ברני ארדוב

3. בסיום המשחק - כמה נפלא - אוהדי שתי הקבוצות קראו למאמנים להתפטר. ארבלדזה לא מבין את השפה, בן שמעון מזמן הבין לאן הגיע. לא שמגיעות לו מדליות על הישגיו עד כה, אבל זה לא באמת משנה. מאמן בבית"ר ירושלים ו/או מאמן של אלי טביב זו פונקציה זמנית, הרפתקה קצרת תוקף - עד שיוכח אחרת. בן שמעון דיבר על יעילות הגנתית ועל טקטיקה ולב, ובאמת שהרבה לחץ השתחרר, אבל הרי ברור שבתיקו הבא או בהפסד הבא, ראשו ישוב להיות על המוקד. ובאמת, מה כבר רב"ש עשה אתמול? עם כל הכבוד, זה לא שהוא ניצח את מכבי פתח תקוה.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully