וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלט רשאי לחפש קבוצה. מולנסטיין הקרין את ההחמצות במחצית

1.1.2017 / 7:23

אחרי התקרית אמש, בחיפה החליטו להיפרד מהחלוץ. בהפסקה, המאמן הקרין את תקציר ההחמצות בו כיכב קהת. בסיום אמר לשחקנים: "לא יכול להיות שהנשיא יאמר שהיריבה רצה יותר"

אדריאן הרבשטיין

1. לפחות מבחינת רנה מולנסטיין, הסיפור של המשחק אתמול היה ההחמצות של השחקנים שלו, בעיקר במחצית הראשונה. במהלך ההפסקה עשה ההולנדי שימוש בצעד חריג שלא נראה בעבר. הוא נכנס ראשון לחדר ההלבשה, ביקש מהשחקנים לשבת והקרין להם על המסך את לקט ההחמצות מהמחצית הראשונה שהסתיימה כמה דקות קודם לכן. הכוכב היה כמובן רועי קהת, שרשם ארבע החמצות מתוך הרחבה. אחרי ההחמצה האחרונה שלו, המאמן לחץ סטופ. "תעלו ותנו כבר גול", אמר לשחקנים.

23 בעיטות לשער, 12 למסגרת, אבל חיפה מצאה את הרשת פעם אחת. את הסכר פרץ כמובן גילי ורמוט. קהת, כמו עטר, המשיך להחמיץ במחצית השניה ורק חידד את המחשבות של תור כריסטיאן קרלסן לגבי חלון ההעברות בינואר: מכבי חיפה רוצה חלוץ שיעשה את הפעולה האחרונה (עומר דמארי מועמד, הצעה רשמית הוגשה לסבסטיאן אנדרסון אך נראה כי הוא יקר מדי) ואולי עוד קשר שיעשה את הפעולה הלפני אחרונה (אם לא יימצא רוכש להפועל, חיפה ובאר שבע יתחרו על אלטמן). עד עכשיו, הצוות המקצועי החתים בלם כדי לאזן את המהירות בחלק האחורי ואולי גם כדי להפוך את מכבי חיפה לקבוצה שהמאמן רוצה לראות: קבוצה שיודעת לעבור בין שתי שיטות ובעיקר משחקת בקצב מהיר יותר. עד עכשיו, זה הולך פחות.

עוד בנושא:
המהפכה בהרכב לא עזרה: רק 1:1 למכבי חיפה מול בני יהודה בבית
בדרך החוצה: פלט סירב להיכנס בשל אכזבה ממעמדו במכבי חיפה

מאמן מכבי חיפה רנה מולנסטיין. אדריאן הרבשטיין
צעד חריג. מולנסטיין/אדריאן הרבשטיין

2. לאור הדברים האופטימיים שהשמיע מולנסטיין, במבט מהצד קצת קשה להאמין לסטטיסטיקה הזאת. למרות הדיבורים על תהליך חדש, מכבי חיפה של ההולנדי נמצאת עם שתי נקודות יותר מאשר בפתיחת העונה האיומה של רוני לוי. אז נכון, היא כבשה שלושה שערים יותר וספגה שלושה פחות, אבל עדיין: מדובר בקבוצה עם תקציב גבוה יותר, שמתעסקת פחות עם בעיות משמעת, סגל מעט עמוק יותר ולא פחות חשוב: הקבוצה ההיא סיימה את העונה עם תואר. למרות הדברים האלה, במכבי חיפה בטוחים שבזכות העונה הזאת מכבי חיפה של העונה הבאה תהיה אחת הטוענות לכתר, ובעוד שנתיים גם אלופה.

"הקרדיט מגיע לקהל כי הוא מגלה סבלנות כלפי התהליך", הסביר לנו מולנסטיין בסיום. "אני מרוצה מהדרך, אבל מאוכזב מהעובדה שלא ניצלנו מצבים. בהחמצת הפנדל הבנתי שלא נקבל שום דבר קל העונה, השינויים שעשיתי לאו דווקא הביאו לשינוי במשחק, זה השינוי בגישה של השחקנים, הבנתי שנטע התעייף והעדפנו לתת לו לנוח כדי לשמור עליו. הוא שחקן צעיר. קמיל ואצק שחקן חשוב מאוד לקבוצה, עם אנרגיות ומחויבות יוצאות מן הכלל".

חלק מהשחקנים אמר אתמול כי ההרכב שאיתו פתח מולנסטיין, עם מארק ואליינטה בקישור, דווקא היה נכון - אלא שהוא היה צריך להגיב מוקדם יותר לאירועים במשחק ולהכניס פנימה את ניקיטה רוקאביציה. האוסטרלי המתין אתמול על הקווים זמן רב, אבל אז הקבוצה שלו קיבלה פנדל. האיש שהבקיע את כל שלושת השערים שלו בליגה ובגביע מהנקודה הלבנה, מצא את עצמו בחוץ. בסיום, הוא מיהר לצאת מהאיצטדיון וברח למועדון לילה במרכז תל אביב כדי לשכוח ממה שעובר על מכבי חיפה ולחגוג את השנה החדשה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
העיקר לשכוח. רוקאביציה/יוסי ציפקיס

3. בסיום המשחק, עוד לפני שנכנס למסיבת העיתונאים, מולנסטיין נכנס לחדר ההלבשה וסיפק מספר הצהרות מעניינות לשחקנים שלו שמשקפות חלק מהתחושות שלו לגבי מה שעבר על הקבוצה בשבוע האחרון. "לא יכול להיות שנשיא המועדון מגיע לכפר גלים ואומר שהקבוצה היריבה רצה יותר מאיתנו", אמר ההולנדי לשחקנים שלו. "אני מאוכזב מהתוצאה אבל שמח שיש שינוי, היינו יותר טובים היום. אני מאוכזב בעיקר בשבילכם. עברנו שבוע קשה, השיפור בהחלט מעודד".

חיפה אכן עברה שבוע קשה עם שחרורם של ששה שחקנים, אבל מאחוריה עומדת מדיניות חדשה, שהגיעה על רקע סיכום בין הצוות המקצועי והניהולי לגבי שדרוג שחקנים צעירים אחרים. לפי התכנית, מוחמד עוואד, עמית זנטי, יונתן לוי ויניב בריק (בישול ויכולת טובה אתמול, אחרי שלא פתח בהרכב מתחילת ספטמבר) יקבלו יותר דקות. מוגרבי וגוזלן יגיע הבוקר לפגישה עם ראשי המועדון במטרה לסיים סופית את דרכם במכבי חיפה, עם מטרה זהה: הם דורשים שחרור ללא תמורה תוך ויתור על החוזה שלהם. ג'אבר (הצעות מסכנין ובלגיה), ריאן (מכבי פתח תקוה פנתה רשמית, גם סכנין בעניין) ומשומר (מספר קבוצות מחזרות, ישוחרר ללא תמורה) מקווים לעזוב כבר בשבוע הבא. כמו בריק, במועדון הבהירו גם לאיאד אבו עביד שלא ישוחרר, אבל השאלה הגדולה היא האם המדיניות החדשה תחזיק מים. "אני לא כל כך בטוח", הסביר לנו גורם במועדון. "ברגע שאייולפסון, קשר וחלוץ יגיעו, יכול להיות שיהיו שחקנים צעירים שיקבלו פחות דקות. אני מניח שבעוד חודש נהיה חכמים יותר. כמו שראיתם אתמול, כל מי שנמצא בסגל יכול לקבל דקות".

בעלי מכבי חיפה יעקב שחר. יוסי ציפקיס
"לא יכול להיות שהוא אומר שהיריבה רצה יותר". שחר/יוסי ציפקיס

4. השחקן היחיד שנותר בסגל ואמור לעזוב בחודש ינואר הוא גליינור פלט. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ספורט בחודש נובמבר, מכבי חיפה נוטה לוותר על ההולנדי ומנסה לצרף את עומר דמארי או חלוץ זר. אתמול, בסביבות הדקה ה-80, החלוץ התבקש להיכנס לשדה, אבל אחרי שראה את מוחמד עוואד נכנס לפניו, הוא רץ לחדר ההלבשה כשאנשי המועדון אחריו והודיע כי הוא סובל מכאב בטן. בחיפה סיפרו אתמול כי פלט נעל את דלת השירותים וסירב להיכנס למגרש ומעריכים כי עשה זאת על רקע הפיחות במעמדו.

את הטענות של חיפה ניתן ללמוד באמצעות שיחות שקיים פלט לאחרונה עם שחקנים, בהן טען כי הוא רוצה לעזוב את הקבוצה. נראה כי בעקבות האירוע אתמול ההחלטה בעניינו הפכה לסופית. "לא קיבלנו שום מידע על כך שפלט סובל מכאב בטן. לא לפני המשחק, ולא במהלכו. מוזר מאוד שהכאבים התחילו ברגע שעוואד נכנס למגרש", סיפרו בחיפה. פלט אמור לקבל את ההודעה הרשמית בימים הקרובים, לאחר שבמועדון יחתימו סופית חלוץ. זאת גם הסיבה שבגללה בחיפה החליטו לא לצרף אותו לרשימת המשוחררים. "קרלסן מחפש חלוץ מהיר. הסגנון שלו פחות מתאים למה שהמועדון מחפש, בטח לא ההתנהגות אתמול", הסביר אותו גורם. אחרי הפרסום אתמול, פלט יוזמן בקרוב לשיחה על עתידו במועדון ונראה כי במהלכה יספרו לו לראשונה על התכניות לגביו.

"נראינו טוב, שלטנו, יצרנו מצבים והכדור לא רצה להיכנס. אני לא חושב שסיימנו את דרכנו בליגה, יש עוד הרבה משחקים אנחנו צריכים להמשיך עד הסוף", סיכם גארי קגלמאכר, ממנו דווקא מרוצים במועדון. "היום יכולנו לנצח 5:1, שיחקנו טוב והיינו צריכים לנצח. במשחק אני מרוכז מאוד ורוצה לנצח, אז אני מנסה לדחוף את השחקנים. לפעמים צריך להעיר להם. אני יודע איך לגשת לכל שחקן, לחלקם בעוצמה רבה יותר, לחלקם בעדינות." שמישהו ישאל אותו מה לעשות עם פלט.

גליינור פלט שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
בדרך החוצה. פלט/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully