וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס חוגג יום הולדת 32: עד כמה הוא קרוב לג'ורדן?

כוכב קליבלנד מתנער מההשוואות ל-MJ, אבל בארה"ב ממשיכים לתהות האם ומתי הוא יגיע למעמד של הגדול מכולם. למי היו הישגים יותר מרשימים בגיל הזה, והאם ג'יימס הוא בכלל הכלאה של מג'יק ודומיניק ווילקינס?

לברון ג'יימס עם מייקל ג'ורדן ב-2014. GettyImages
הזמנים השתנו. לברון וג'ורדן ב-2014/GettyImages

בגיל 32, עם ותק של 13 שנה ויותר מ-1,100 הופעות ב-NBA, לברון ג'יימס נראה נינוח מתמיד. MVP סדרת הגמר מציין היום (שישי) את יום הולדתו, כשנראה שלמרות גילו המתקדם יחסית, שיאו עוד לפניו. גיל 32 הוא גיל מיוחד עבור סופרסטאר כמותו: בדיוק בגיל הזה מייקל ג'ורדן רשם את עונתו הגדולה בקריירה, הוביל את הבולס ל-72 ניצחונות בעונה הרגילה ולעוד אליפות. לכן כעת צצות שוב ההשוואות בין השניים, אולם נראה שלברון מתנער מהן לחלוטין.

"הסגנון שלנו כל כך שונה. הוא היה הרבה יותר סקורר, ובזמנו היה משיג הרבה נקודות ממצבי פוסט-אפ. בסך הכל הוא שונה ממני לחלוטין, לא חושב שיש בינינו קווי דמיון", אמר ג'יימס. "אני חושב שבאופן טבעי, כששחקן מגיע לגיל כזה אפשר להכיר בגדולה ובדומיננטיות שלו, אבל אין באמת בסיס להשוואות".

שחקני קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס, קווין לאב חוגגים. GettyImages
איזו שנה. לברון אחרי משחק 7/GettyImages

בראיון שהעניק ל'ספורטס אילוסטרייטד' לפני כמה חודשים, לברון טען ש"ג'ורדן הוא הרוח שאני רודף", והסביר כי הוא שואף להגיע למעמדו ההיסטורי של MJ, אולי אפילו לעקוף אותו. כעת הוא נשמע אחרת לגמרי. "כבר שנים שאני לא מנסה להשוות את עצמי אליו", אמר. על כל פנים, המספרים של לברון אפילו יותר מרשימים מאלה של הוד אוויריותו בגיל הזה, למרות שג'יימס רשם הרבה יותר הופעות. לג'יימס יש עד כה בקריירה 27,544 נקודות, 7,289 ריבאונדים ו-7,057 אסיסטים. לשם השוואה, לג'ורדן היו בגיל הזה 21,541 נקודות, 4,219 ריבאונדים ו-3,935 אסיסטים. גם בכל הנוגע לתארים ללברון אין מה במה להתבייש: ללברון יש שלוש אליפויות וארבע זכיות ב-MVP, בעוד לג'ורדן היו שלוש אליפויות ושלוש זכיות "בלבד" ב-MVP באותו שלב.

"אני חושב שלברון הוא הכלאה בין כמה שחקנים גדולים שהיו בעבר", אמר טיירון לו. "יש לו את האקספלוסיביות של דומיניק ווילקינס, את ראיית המשחק של מג'יק ג'ונסון ולעתים קרובות יש לו גם את אותן יכולות לצבור נקודות כמו ג'ורדן. קשה להשוות בינו לבין MJ, אבל שניהם היו השחקנים הכי טובים של תקופתם למשך זמן ארוך מאוד, הם מעולם לא ירדו מהאולימפוס, וזה הישג עצום כשלעצמו. אני חושב שרק לברון וג'ורדן היו כל כך דומיננטיים למשך כזה פרק זמן".

לברון סיכם את השנה המופלאה שלו ואמר ש"זה היה חתיכת מסע אדיר וכן, אני יכול לקבוע שמדובר בשנה הטובה בקריירה שלי. לא רק בזכות היכולת שלי, אלא גם בזכות מה שהצלחתי לתת לאנשים בקליבלנד".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן לוס אנג'לס לייקרס מג'יק ג'ונסון. GettyImages
ואולי הוא בכלל יותר דומה למג'יק?/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully