וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבקין: "קיבלתי את ההחלטה בלב שלם, נתתי כל מה שהיה בתוכי"

27.12.2016 / 17:00

המתעמלת האומנותית המעוטרת בישראל הודיעה על פרישה בדמעות: "כשאני נזכרת בתחילת הדרך אני יכולה לומר שהיא לא הייתה קלה כלל, אני בשלה לפרק הבא בחיי". לוסטיג: "היא מודל לחיקוי"

יוסי ציפקיס

המתעמלת נטע ריבקין הודיעה היום (שלישי) בדמעות על פרישה מהענף במסיבת עיתונאים. המתעמלת, שמחזיקה בהישג השיא של ישראל במשחקים האולימפיים (מקום שביעי בלונדון 2012), נבחרה לשמש לפני כחודש כיושבת ראש ועדת הספורטאים של הוועד האולימפי בארבע השנים הקרובות.

ריבקין השתתפה בשלוש אולימפיאדות, ובקיץ האחרון אף נשאה את דגל ישראל בטקס הפתיחה במשחקים בריו. היא השתתפה גם בשבע אליפויות עולם בהן העפילה ל-16 גמרים, וב-1 אליפויות אירופה בהן הופיעה ב-14 גמרים. כמו כן, במהלך הקריירה השיגה ריבקין : 29 מדליות בגרנד פרי ו-18 מדליות בסבב גביע העולם.

"אני אנסה לדבר מהלב, אני מאוד מתרגשת", פתחה ריבקין את דבריה, "אנחנו נמצאים כארבעה חודשים אחרי ריו, ומאז היו לי לבטים קשים מאוד לגבי המשך הקריירה. אני מודה לכל מי שליווה אותי במהלך הדרך. אני רוצה לומר תודה לאמא שלי, למאמנת שלי אליס סמופלוב, לוועד האולימפי והיחידה לספורט הישג, למשרד התרבות והספורט, לאגודה שלי מכבי תל אביב, לאיגוד ההתעמלות ולקבוצת 'דלק' שליוותה אותי כספונסר בדרך לריו".

נטע ריבקין. יוסי ציפקיס
לא הצליחה לעצור את הדמעות. ריבקין/יוסי ציפקיס

"קיבלתי את ההחלטה לפרוש מפעילות תחרותית בלב שלם", המשיכה, "ובהרגשה שנתתי את כל כולי להתעמלות האומנותית. עצם ההגעה לריו בפעם השלישית הייתה התגשמות פסגת החלומות שלי. כשהגתי לשם כנושאת הדגל של המשלחת הרגשתי תחושה אדירה, הבנתי איזה כבוד גדול נפל בחלקי. עכשיו כשאני נזכרת בתחילת הדרך אני יכולה לומר שהיא לא הייתה קלה כלל, היא הייתה קשה מאוד. כשכבר אובחנתי ככישרון ובעלת פוטנציאל גבוה, התמיכה הייתה מועטה. הייתי נחושה ושום דבר לא מנע ממני להגשים את החלום - להגיע לאולימפיאדה".

על המשברים: "אחרי ההופעה שלי כצעירת המשתתפות בלונדון, התמודדתי עם אובדן אבי, שהיה דמות משמעותית מאוד עבורי. היה לי משבר גדול מאוד, לא פעם חשבתי להפסיק את הפעילות, אך הבנתי שדרך הספורט אני יכולה להגשים את החלומות המשותפים שלנו. בדיוק שנה אחרי פטירתו זכיתי בכסף באליפות אירופה, והבנתי כמה הקשר בינינו היה חזק".

"מעבר לכל התארים מה שמאוד חשוב לי, אף יותר ממהישגים עצמם, שהצלחתי לגרום לאנשים רבים ובעיקר לבנות צעירות לאהוב את הספורט הזה", הוסיפה, "ציון דרך משמעותי נוסף היה השנה, ביצעתי את האלמנט האורוגינלי שלי עם הסרט, והוא נרשם על שמי בענף".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
"קיבלתי מתנה גדולה". נטע ריבקין/יוסי ציפקיס

"עברתי הרבה רגעים קשים אבל כמובן היה גם הרבה רגעי אושר ושמחה", סיכמה ריבקין, "מי שהייתה איתי בכל רגע ובכל מצב היא המאמנת אלה סמופלוב, שעשתה ממני מתעמלת גדולה. אחרי קריירה של 20 שנה אני מבינה שבגיל 5 קיבלתי מתנה גדולה. ההתעמלות האומנותית הפכה לחלום, התשוקה, השמחה והעבודה שלי, לכל עולמי. החלטתי לפרוש כי אני מרגישה שנתתי כל מה שהיה בתוכי. אני מרגישה שובע ואני יכולה לומר שמיציתי את עצמי ואני בשלה לפרק הבא בחיי".

מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג: "נטע היוותהמודל לחיקוי עבור הרבה מתעמלות צעירות. היא השאירה חותם במסירות, בנחישות, בהתמדה ובחריצות אין קץ. צלחה גם משברים לא קטנים, הגדול שבהם מות אביה. תמיד שמרה על צניעות מעוררת התפעלות. לא היה ספק שהיא תיבחר לשאת את דגל הוועד האולימפי בריו. נכונו לנו עוד הרבה שנים משותפות בתפקידה החדש. אני רוצה להודות לנטע בשם הוועד האולימפי והספורט הישראלי".

המאמנת אלה סמופלוב: "יש בינינו אהבה גדולה, אנחנו עובדות ביחד במשך 20 שנה. אני חושב שלא עבר יום מבלי שנפגשנו או דיברנו, היא כמו בת בשבילי. אני מקווה שנשים רבות ייאמצו את הגישה של נטע. אני מודה לה על הכול, אנחנו נמשיך להיות בקשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully