וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכב סוסים ישראלי ייצג את המדינה באולימפיאדת טוקיו ב-2020

25.12.2016 / 9:06

היסטוריה בספורט הרכיבה בארץ: דניאל בלומן בן ה-26, אשר ייצג את קולומביה באולימפיאדת לונדון, קיבל תעודת זהות ישראלית והחל מינואר 2017 ייצג את המדינה. לבלומן עשרות הצלחות בתחרויות מרכזיות ברמות הגבוהות ביותר בעולם

דניאל בלומן רוכב סוסים ישראלי. דניאל בלומן, באדיבות המצולמים
עשרות זכיות בתחרויות. בלומן/באדיבות המצולמים, דניאל בלומן

היסטוריה בספורט הרכיבה בישראל: לראשונה, צפוי להשתתף נציג ישראלי בקפיצות ראווה במשחקים האולימפיים באולימפיאדת טוקיו 2020, לאחר שההתאחדות הבינלאומית לספורט הרכיבה (FEI) אישרה בסוף השבוע את החלפת "תושבות הספורט" של דניאל בלומן מקולומביה לישראל. ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה בישראל הספיקה לרשום את בלומן לתחרויות הבינלאומיות הקרובות והחל מהחודש הבא הוא ייצג את ישראל בתחרויות הגדולות בעולם.

דניאל בלומן, יהודי יליד קולומביה, בן 26, ייצג את קולומביה בתחרויות קפיצות ראווה והיה לרוכב המוביל בהצלחות של הנבחרת בשנים האחרונות, כאשר השתתף בשתי אליפויות עולם, בשני משחקים פאן אמריקאיים ובשתי האולימפיאדות האחרונות. בחודש נובמבר האחרון, קיבל תעודת זהות ישראלית לאחר נישואיו לאריאל - ישראלית ורוכבת בינלאומית גם כן.

לבלומן עשרות הצלחות בתחרויות מרכזיות ברמות הגבוהות ביותר בעולם. באולימפיאדת לונדון עלה לגמר וסיים בין 20 הטובים, וזאת בהיותו אחד המתחרים הצעירים ברכיבה במשחקים האולימפיים. את עונת הגלובאל צ'מפיון טורס האחרונה בהשתתפות הרוכבים הטובים בעולם סיים בנובמבר השנה בדוחא קטאר במקום התשיעי. בלומן נמצא בין 100 הרוכבים הטובים בעולם, הוא מבכירי הרוכבים בעולם וזאת בגיל צעיר יחסית. תוצאותיו היו מאפשרות לו לייצג את ישראל בריו.

דניאל בלומן רוכב סוסים ישראלי. דניאל בלומן, באדיבות המצולמים
בקרוב בכחולן-לבן. בלומן בפעולה/באדיבות המצולמים, דניאל בלומן

החלפת התושבות של דניאל נערכה ביוזמתו של יו"ר ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה בישראל, עו"ד כני לאלו, שביחד עם מישל פינקל, הבעלים של חברת GPA אשר מייצרת קסדות רכיבה מתקדמות, קיימו עשרות שיחות ופגישות עם בלומן בשנה האחרונה וניצלו את חלון ההזדמנויות שנפתח לאחר האולימפיאדה האחרונה והשינויים בהתאחדות הקולומביאנית, ובסופם הושלם המהלך כשבלומן הביע נכונות לצעוד קדימה לדרכו החדשה. בהמשך, נפגש בלומן עם מנכ"ל ההתאחדות, אורי חכם ועם הנהלת ההתאחדות אשר הביעו את תמיכתם וסיכמו את השלמת הפרטים עם היחידה לספורט הישגי, הוועד האולימפי ומשרד התרבות והספורט.

שעות בודדות לאחר האישור שהגיע מקולומביה, הספיקה ההתאחדות הישראלית לרשום את דניאל לתחרויות החל מינואר 2017. במקביל להמתנת האישור מההתאחדות הקולומביאנית, פעלה ההתאחדות הישראלית מול ה- FEI הבינלאומית, אשר למרות כלליה הנוקשים המגבילים רוכבים המשנים תושבות ספורט ואוסרים עליהם להתחרות באליפויות ובתחרויות מרכזיות במשך שנתיים, החליטה לקצר את תקופת ההגבלה ולאפשר לדניאל להתחרות במשחקי העולם שיתקיימו בארצות הברית בספטמבר 2018 פחות משנתיים ממועד תחילת ההגבלה.

לבלומן קשר הדוק לישראל, הוא נולד למשפחה יהודית כשסבו שרד את אושוויץ ולאחר המלחמה עבר לקולומביה, ואילו סבו האחר ואימו הם בעלי אזרחות ישראלית. לבלומן מרכזי רכיבה בפלורידה, בניו יורק ובבלגיה והוא צפוי לשוב לישראל לאחר התחרויות בחודשי החורף בפלורידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully