וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה ב-325 מיליון יורו: נבחרת הפלופים של חצי העונה באירופה

24.12.2016 / 9:00

הטעות האירונית (הכפולה) של פפ, אקס ריאל שהוסיף יותר קעקועים משערים, הכישרון שעלה לאינטר 1.5 מיליון יורו לדקה, הכוכב שלא עבר סלקציה אצל סימאונה ונס חג המולד של ברצלונה. 11 שחקני הרכש המאכזבים עד כה

one

בווידאו: שערי הליגה היחידים העונה של ניקו גאיטן, ב-1:7 של אתלטיקו מדריד מול גרנאדה

seperator

* נבחרת הפלופים כוללת את שחקני הרכש המאכזבים מחמש הליגות הבכירות באירופה.

בלם העתיד של ריאל מדריד והפספוס של ברצלונה בנבחרת התגליות של חצי העונה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

קלאודיו בראבו - מנצ'סטר סיטי

שוער מנצ'סטר סיטי, קלאודיו בראבו. רויטרס
אירוניה במיטבה. קלאודיו בראבו/רויטרס

עלות: 18 מיליון יורו
מספרים: 18 משחקים בכל המסגרות, רק ארבעה עם שער נקי, 22 ספיגות

במאבק העיקש על אפודת השוער הראשון של נבחרת הפלופים, אלוף דרום אמריקה ניצח בנקודות את לוריס קאריוס מליברפול. פפ גווארדיולה החליט לוותר על ג'ו הארט כדי להביא "שוער עם משחק רגל משובח". אז הוא שילם 18 מיליון יורו לברצלונה, על שוער בן 33. קלאודיו בראבו הוא שוער סולידי שהיה שותף להישגים של הקטלאנים בשנים האחרונות וגם הוביל את צ'ילה לשתי זכיות בקופה אמריקה, אבל קשה להגיד שמדובר בשדרוג לעומת הארט. בינתיים זה אפילו שנמוך. בראבו פתח את קריירת הפרמיירליג שלו עם טעויות מביכות בדרבי, קיבל שערים מיותרים גם נגד צ'לסי וארסנל, והורחק בליגת האלופות נגד האקסית ברצלונה בגלל אותו "משחק רגל משובח". כמה אירוני.

אסקיאל גאראי - ולנסיה

אסקיאל גאראי שחקן ולנסיה. GettyImages
יצא לו לחייך רק בגביע. אסקיאל גאראי/GettyImages

עלות: 24 מיליון יורו
מספרים: תשעה משחקים בכל המסגרות, שער אחד

ארבעה מאמנים התחלפו בוולנסיה במהלך שנת 2016 והם השתמשו בלא פחות מ-43 שחקנים. היקר מביניהם היה אסקיאל גאראי, שנרכש תמורת 24 מיליון יורו בשנייה האחרונה של חלון ההעברות, כדי לתפוס את מקומו של שקודראן מוסטפי שנמכר לארסנל. גאראי הגיע בכושר משחק, אחרי שהספיק לפתוח את העונה בזניט סנט פטרסבורג, אבל יחד עם אליקים מנגלה יצר מרכז הגנה מחורר שהוביל לפיטוריו המהירים של פאקו אייסטרן ולא התרומם גם לאחר הגעתו של צ'זארה פראנדלי. גאראי נפצע (שוב) בתחילת החודש, אך השפעתו על הקבוצה מינורית ממילא. ולנסיה ספגה בכל משחק העונה וניצחה רק באחד משמונת מחזורי הליגה עם גאראי בהרכב. אחרי שהיה שותף לפתיחת העונה הגרועה בתולדות המועדון וגם כבש שער עצמי בהפסד לסביליה, גאראי כבר החל להתגעגע לקור של רוסיה.

ג'ון סטונס - מנצ'סטר סיטי

ג'ון סטונס, מנצ'סטר סיטי. GettyImages
פפ נתן את פסק הדין העדכני לגביו. ג'ון סטונס/GettyImages

עלות: 55.6 מיליון יורו
מספרים: 21 משחקים בכל המסגרות, בלי שערים או בישולים

את פסק הדין הזמני (לפחות עד להזדמנות שתינתן לשחקן לערער) בנוגע לרכישתו של ג'ון סטונס נתן פפ גווארדיולה בעצמו במשחק מול ארסנל, בו החליט להציב את המגן אלכסנדר קולארוב כבלם לצד ניקו אוטאמנדי, בדיוק כפי שעשה נגד ווטפורד כמה ימים לפני כן. שני המשחקים הללו הסתיימו בניצחונות שסייעו למנצ'סטר סיטי לצאת לדרך חדשה. רק סטונס נותר מאחור. האנגלים נוטים להאדיר כישרונים מקומיים ולהפריז במחירים. השילוב הקטלני הזה הוליד עסקה בשווי 50 מיליון ליש"ט (ביורו זה יותר) על בלם צעיר שנתן שתי עונות טובות באברטון (ועוד אחת הרבה פחות) ועד כה לא הוכיח שהוא מתאים לרמה של מנצ'סטר סיטי. רבים, כולל פפ, התלהבו מהטיפול של סטונס בכדור, אבל אחרי כמה איבודים שעלו בשערים קלים, ועוד כמה טעויות מביכות, הגישה השתנתה והבלם בן ה-22 נשלח לחמם את הספסל. מסתבר שהשוואות לבובי צ'רלטון ואפילו לריו פרדיננד היו מוקדמות.

אלכסנדר דראגוביץ' - באייר לברקוזן

אלכסנדר דראגוביץ' שחקן באייר לברקוזן. GettyImages
מה יבקש מסנטה? אלכסנדר דראגוביץ'/GettyImages

עלות: 18 מיליון יורו
מספרים: 10 משחקים בכל המסגרות, בישול אחד

בתחילת העונה דיברו בלברקוזן על "הסגל הטוב בתולדות המועדון" והתקוות היו גדולות, אבל הנחיתה למציאות המרה הייתה מהירה וכואבת. שחקני מפתח החלו להיפצע בזה אחר זה, המאמן רוג'ר שמידט איבד את הראש והורחק, ההפסדים בליגה נערמו ואז הגיעה ההדחה המשפילה בגביע מול ספורטפרוינד לוטה מהליגה השלישית. אחד הגיבורים הטראגיים של המשחק היה הבלם אלכסנדר דראגוביץ', כשמבחינתו היה זה המשך ישיר ליורו מסויט בו הורחק והחמיץ פנדל במדי נבחרת אוסטריה. אחד משחקני ההגנה היקרה באירופה בחלון ההעברות האחרון, איבד את החלוץ שלו בדקה ה-105 ועלה לקבוצתו בהדחה בפנדלים. ההופעה ההיא הצטרפה לשגיאה קשה בהפסד למיינץ ונראה היה שהצ'אנסים של דראגוביץ' תמו, אך הוא חזר בעקבות הפציעה של טופראק ואף סייע ללברקוזן לעלות לשמינית גמר ליגת האלופות.

מוסא סיסוקו - טוטנהאם

שחקן טוטנהאם מוסא סיסוקו. GettyImages
"למה לעזאזל הם החתימו אותו", שאל כריס סאטון על מוסא סיסוקו/GettyImages

עלות: 35 מיליון יורו
מספרים: 14 משחקים בכל המסגרות, שני בישולים

"הוא צריך להראות שמגיע לו להיות בסגל", ביקר מאוריסיו פוצ'טינו את הרכש הצרפתי היקר שלו ודחק אותו הצידה, בין היתר לטובת הילד הארי ווינקס. כן, גם שלוש שנים וחצי בניוקאסל לא הכינו את מוסא סיסוקו לאינטנסיביות של האימונים בטוטנהאם. הוא בעצמו הודה שזה היה ההבדל המרכזי, וגם הציפיות המוגזמות - בעקבות היורו המרשים שהיה לו בקיץ, המלחמה הגדולה על שירותיו והעובדה שהשוו עבורו את שיא ההעברות של המועדון - לא הועילו. סיסוקו המפוזר הצליח לתסכל את אוהדי הספרס במשחקי ליגת האלופות וחלוץ העבר כריס סאטון היה נחרץ: "הוא רכש רע. מלכתחילה שאלתי את עצמי למה לעזאזל הם החתימו אותו?".

ז'ואאו מריו - אינטר

ז'ואאו מריו שחקן אינטר. GettyImages
לפחות מגוון בתירוצים. ז'ואאו מריו/GettyImages

עלות: 45 מיליון יורו
מספרים: 14 משחקי ליגה, שער אחד, שלושה בישולים

נציג ראשון מתוך שניים של הנראזורי ברשימה. אינטר הגזימה בסכום ששילמה לספורטינג ליסבון עבור אלוף אירופה הפורטוגלי, הגזימה גם בתקוות שתלתה בו והתבדתה מהר מאוד. אחרי קצר בתקשורת עם פרנק דה בור "בגלל קשיי שפה", הגיע סטפנו פיולי ואצלו עבר ז'ואאו מריו להשתמש בתירוץ "הכדורגל האיטלקי פיזי ממה שהכרתי". כעת הקשר בן ה-23 משחק יותר ונגד גנואה בלט עם שני אסיסטים, אך המשחקים הטובים של אינטר (נגד פיורנטינה ולאציו, למשל) היו בלעדיו. אם ישפר את חוסר הדיוק וקבלת ההחלטות הגרועה, יוכל לשפר את מצבו ולהמשיך להתאושש עם אינטר. לשמחתו, היה לאינטר בזבוז כסף מתוקשר עוד יותר.

ניקו גאיטן - אתלטיקו מדריד

ניקולאס גאיטן שחקן אתלטיקו מדריד. GettyImages
מתוסכל אצל סימאונה. ניקו גאיטן/GettyImages

עלות: 25 מיליון יורו
מספרים: 12 משחקים בכל המסגרות, שלושה שערים

קשה לעמוד בדרישות של דייגו סימאונה. כמה וכמה שחקני רכש נפלטו מאתלטיקו מדריד במהירות שיא בעונות האחרונות, כולל לוסיאנו וייטו שהיה תגלית של המאמן עוד בימי ראסינג קלוב. העונה הגיע תורו של ניקו גאיטן להיעצר אצל הסלקטור. "הוא צריך לחשוב יותר על הקבוצה ופחות על עצמו", עקץ סימאונה את הקשר הארגנטינאי בן ה-28, שכיכב בבנפיקה ולא ממש הצליח לעשות את השדרוג. יש לו צמד בליגה מול גרנאדה, עוד שער בגביע, אבל בהופעות אקראיות וללא המשכיות בהרכב. יאניק פריירה קראסקו מועדף על פניו בכנף שמאל, כך שרק בגביע זכה גאיטן לשחק בעמדה המועדפת עליו. נכון, גם קווין גמיירו רחוק מלהרשים או להתאים לסגנון, אך פער העלות מול תועלת של גאיטן גדול יותר.

חסה - פריס סן ז'רמן

חסה שחקן פריס סן ז'רמן עם בת זוגו אאורה רואיס. AP
את מי באמת יזכרו בפריס? התשובה די ברורה. חסה עם בת הזוג אאורה/AP

עלות: 25 מיליון יורו
מספרים: 14 משחקים בכל המסגרות, שני שערים (אחד בפנדל)

אף אחד משחקני הרכש של אלופת צרפת לא התאקלם. מצבו של תומא מונייה הוא הסביר מבין כולם, גז'גוז' קריכוביאק לא מוצא את מקומו בקישור וחאתם בן ארפה לא הבין את הדרישות של אונאי אמרי, אבל הפלופ האמיתי הוא חסה. אחרי הפרידה מזלאטן איברהימוביץ', פריס סן ז'רמן חיפשה סופרסטאר שיוכל לשמור על השיק של המועדון. כל הניסיונות עלו בתוהו. בצר לה, פ.ס.ז' נתקעה עם חסה, ממנו ריאל מדריד שמחה להיפטר. אמרי שכנע את הקטארים לזרוק 25 מיליון יורו על שחקן שבקושי היה כשיר והספיק בחצי העונה שלו בפריס לעשות יותר קעקועים משערים. כעת הוא צפוי לעבור בהשאלה לקבוצה מעיר הולדתו לאס פלמאס. בצרפת יתגעגעו יותר לבת הזוג שלו.

גביגול - אינטר

- גביגול שחקן אינטר. AP
רגע נדיר. גביגול על הדשא/AP

עלות: 30 מיליון יורו
מספרים: 20 דקות ליגה (בשלוש הופעות כמחליף), בלי שערים או בישולים

הכישרון עצום, המספרים בסנטוס היו נהדרים (כבש יותר מכל שחקן אחר מתחת לגיל 20 בליגה בכירה כלשהי) ובאינטר חלמו על רונאלדו חדש, אבל גביגול הפך לפלופ הגדול של העונה בסרייה A. עד כמה זה באשמתו? לא ברור. במילאנו טענו כי הוא השמין, לא הצליח להשלים אימונים והתקשה להתמודד עם הדרישות של מאמניו, כשסטפנו פיולי טען כי הוא "מנסה להיות ספקטקולרי במקום לשחק פשוט". מצד שני, החלוץ שגם כך תקוע בין עמדות, הגיע באמצעות המניפולציות של סוכנו קיה ג'ורבשיאן לקבוצה שסיכוייו להשתלב בהרכב שלה היו נמוכים מלכתחילה. כך יוצא שאינטר שילמה 1.5 מיליון יורו על כל דקת משחק של גביגול העונה, ורגע השיא של החלוץ עד כה היה בקפיצה המוזרה על פיולי לאחר השוויון הדרמטי בדרבי, בו לא שותף. אין פלא שהוא רוצה לברוח בחזרה לברזיל.

אחמד מוסא - לסטר סיטי

אחמד מוסא שחקן לסטר סיטי. GettyImages
עדיין מחפש את דרכו. אחמד מוסא/GettyImages

עלות: 20 מיליון יורו
מספרים: 19 משחקים בכל המסגרות, שני שערים

אחרי האליפות הסנסציונית, השועלים הרשו לעצמם להשתולל בקיץ ושברו פעמיים את שיא ההעברות של המועדון. עד להצטרפותו של איסלם סלימאני, השיאן היה אחמד מוסא, שנרכש תמורת כ-20 מיליון יורו מצסק"א מוסקבה ואמור היה לשמש עוד נשק תזזיתי במתפרצות של לסטר. בפועל, החלוץ הניגרי קיבל הזדמנויות בודדות בהרכב, הופיע בעיקר כמחליף ולא הצדיק את רכישתו. "הוא עדיין מחפש את דרכו כאן, אבל אני בטוח שכל ההחתמות שלנו יעשו דברים טובים", הגן המאמן קלאודיו ראניירי. כמה ימים לאחר מכן, הוא החליף את מוסא כבר בהפסקה, במשחק חסר החשיבות מול פורטו בליגת האלופות, בו הושפלה לסטר 5:0. בצסק"א כבר ביררו אופציה להחזירו כמושאל לאחר פגרת החורף ברוסיה, אבל קודם כל למוסא תינתן הזדמנות אחרונה בינואר, כאשר ריאד מחרז וסלימאני ייצאו לאליפות אפריקה. "הוא יכול להיות הג'וקר שלנו", הציע ראניירי. האמנם?

פאקו אלקאסר - ברצלונה

פאקו אלקאסר שחקן ברצלונה. GettyImages
אחת הפתיחות הכי גרועות של חלוץ רכש כלשהו בברצלונה. פאקו אלקאסר/GettyImages

עלות: 30 מיליון יורו
מספרים: 11 משחקים בכל המסגרות, שער אחד, בישול אחד

"הנסים של חג המולד אכן קיימים. הנה, אפילו פאקו אלקאסר כבש". ברשת גיחכו לאחר שהחלוץ עשה סוף ל-591 דקות שחונות וחגג במשחק הגביע מול הרקולס את השער הרשמי הראשון שלו במדי ברצלונה, אבל האם זה יכול להיות הרגע שישנה עבורו את הגורל? עד כה, זה נראה רע עבור שני הצדדים. אלקאסר בן ה-23 היה בסך הכול האופציה הרביעית או החמישית של ברצלונה במהלך הקיץ כגיבוי לטרידנטה, וכבר במשחקים הראשונים הורגש עד כמה הוא לא מתאים לסגנון. כאשר נדרש להיכנס לנעליו של לואיס סוארס המורחק, העביר 31 דקות רצופות בלי לגעת בכדור ב-0:0 מול מלאגה. לאחר מכן, לואיס אנריקה אפילו לא טרח לנצל את מכסת החילופים ולהשתמש בו מול ריאל סוסיאדד, וכל מה שנשאר לאלקאסר זה גביע המלך. במשחק באליקנטה הוא נראה רע, בגומלין בקאמפ נואו כבר הצליח לשבור את הקרח. יש סיכוי שלא ייכלל ברשימה דומה בסוף העונה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully