וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפל וקם: טימו ורנר מגלם את ההצלחה של ר.ב. לייפציג

21.12.2016 / 14:00

החלוץ בן ה-20 חטף ביקורת קשה מאוד אחרי שצלל וסחט כך פנדל מול שאלקה, טופל על ידי פסיכולוג, התאושש ועכשיו הוא ינסה להראות גם לבאיירן מינכן איך הפך לכובש המוביל באירופה עד גיל 21

טימו ורנר שחקן ר.ב. לייפציג מול שאלקה. רויטרס
רגע שעלה לו ביוקר. ורנר צולל מול שאלקה/רויטרס

אל המשחק מול שאלקה הגיעה ר.ב. לייפציג כשהיא בריצה מדהימה של שבעה ניצחונות ליגה ברציפות. העולה החדשה אירחה ברד בול ארנה את הרויאל בלוז כשגם הם לוהטים עם חמישה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו בשבעת המחזורים שקדמו לכך. אחרי 19 שניות בלבד המשחק הזה ואולי גם הקריירה של טימו ורנר תפסו טוויסט מפתיע. החלוץ בן ה-20 פרץ בסערה לרחבה, עבר את נאלדו ומול השוער רלף פהרמאן צלל אל הדשא בלי שנורקל וגם בלי כל מגע. השופט בסטיאן דאנקרט ביצע שגיאה חמורה והורה על הנקודה הלבנה, ולגבי מה שקרה מכאן והלאה הדעות חלוקות.

שחקני שאלקה, ובהם פהרמאן, טענו כי ורנר מודה שהשוער לא נגע בו והפנו את השופט לדבר איתו. "זה הכול בלוף", אמר פהרמאן, "אני חייב לשים לב למילים שלי עכשיו כי אני עצבני מאוד. אני צריך גם להיזהר שלא אחטוף הרפס כשאני מתעורר מחר. זה פשוט בלתי אפשרי עם כל הרגשות שיש בספורט הזה. ורנר הלך אל השופט ואמר שלא נגעתי בו. צריך לשבח את ורנר על ההגינות שלו, אבל השופט היה חייב להגיב בהתאם".

ורנר אמר אחרי המשחק שהודה בפני השופט בזמן אמת שפהרמאן לא נגע בו, אבל סיפק טיעון אחר. "הגעתי למצב של שער בטוח ופתאום נאלדו הפיל אותי מאחור", אמר ורנר אחרי המשחק, "זה נראה כמו צלילה, אבל זו לא הייתה הכוונה שלי. הרגשתי מגע מכיוונו של נאלדו, הוא הפיל אותו למטה". ורנר עצמו אף נכנס בתום המשחק לחדר ההלבשה של שאלקה כדי להתנצל. כדי להשלים את הרשומון, צריך גם לשמוע מה יש לשופט לומר: "אחרי שצפיתי בטלוויזיה, ברור שטעיתי. אני מתנצל ומצטער. עם זאת, אני חייב לצאת נגד הטענה שוורנר דיבר איתי. לא הייתה שיחה בינינו. רק שאלתי אותו מה היה והוא לא הגיב".

עוד בנושא

הערב: באיירן מינכן - ר.ב לייפציג (21:00, ספורט 2)
אנדרה שוברט פוטר מבורוסיה מנשגלדבאך: "זו ההחלטה הנכונה"
דראקסלר שוב הרס הכל: הנפילה החדשה של כוכב וולפסבורג

אוהדי שאלקה שרים "טימו ורנר הוא בן זו**"

בליגות האירופיות הבכירות, ובעיקר באנגליה ובגרמניה, שונאים, שלא לומר מתעבים מתחזים והצגות כאלה לא מתקבלות היטב. בגרמניה זוכרים לטובה את מירוסלב קלוזה, שגילה במהלך הקריירה המפוארת שלו פעמיים גדלות רוח כשסימן לשופטים שטעו לטובתו וביטל החלטות. בנוסף, ר.ב. לייפציג מלכתחילה תחטוף יותר בשל העובדה שהיא הקבוצה השנואה של הבודסליגה. גם ההצלחה הפנומנלית שלה מתחילת העונה מרגיזה מאוד את אוהדי שאר הקבוצות ואת הפרשנים שנאלצים בעיקר לפרגן לה כיוון שמבחינה מקצועית נטו היא ראויה לכל השבחים האפשריים. לכן כולם קפצו על המציאה כדי לפרק אותה בביקורת. דבר שאולי היו עושים בצורה עדינה יותר אם היה מדובר בשחקן של בורוסיה דורטמונד.

שופט העבר פיטר גאגלמאן, שמשמש כפרשן בשידור, אמר: "זו בושה לכדורגל". לותאר מתאוס הוסיף: "חבל מאוד שזה מה שקורה. גם העובדה שהוא בעט את הפנדל בעצמו היא חוצפה". בלם העבר של שאלקה כריסטוף מצלדר אמר: "ורנר ושחקני לייפציג האחרים היו צריכים ללכת לשופט ולהגיד לו שלא היה כלום. אם היה יכולים להרוויח הרבה סימפטיה ציבורית כך ולשקם את התדמית שלהם". חבר ההנהלה האחראי על הצד המקצועי בשאלקה כריסטיאן היידל הוסיף: "מה אני אמור להגיד? אני יכול רק להגיד שאם שחקן שלנו היה עושה את מה שוורנר עשה, לא הייתי מרוצה מזה".

מה שוורנר חטף מהתקשורת זה כולם לעומת מה שהוא חטף ברשתות החברתיות ומהאוהדים. מיד החלו לצוץ סרטונים שלו עם כנפיים (הכנפיים של רד בול), באחרים הוא נראה כאילו נורה על ידי רובה ולכן צולל. אתרים הוציאו ידיעות על כך שזקנה עזרה לו לחצות את הכביש כדי שלא יפול ואוהדי שאלקה הפיצו אינספור סרטוני שנאה ושירים פארודיים או סתם קללות לעבר החלוץ בן ה-20. העניין אפילו הגיע להתאחדות הגרמנית, שהודיעה שלא תעמיד לדין את השחקן בגין ההתחזות.

ראלף האזנהוטל מאמן ר.ב לייפציג. GettyImages
ניסה להגן על ורנר. האזנהוטל/GettyImages

מאמן לייפציג רלף האזנהוטל ניסה להפחית מהלחץ שהופנה כלפי ורנר ואמר: "שמתי את זה מאחורינו מהר מאוד ולא התעסקנו בזה במהלך השבוע. לא קיבלתי גם התחושה שזה העסיק אותו. לטימו אין שם של אחד שעושה הצגות, למרות שזה היה מצב לא טוב מבחינתו. אנשים יבחנו אותו בזכוכית מגדלת עכשיו, אבל זה לא אמור להשפיע עליו במהלך המשחק". האזנהוטל אמר את זה לפני המשחק מול אינגולשטאדט, בו ספגה הקבוצה שלו את ההפסד היחיד שלה עד כה העונה ואי פעם בבונדסליגה. למרות הדברים הללו, ורנר נראה כמו צל של עצמו והוחלף בדקה ה-70 לאחר שעבירה עליו ברחבה לא נשרקה.

ורנר עלה לכותרות מהסיבות הלא נכונות לצערו, אבל העונה הוא נמצא בכותרות גם מסיבות חיוביות מאוד. החלוץ, שנרכש תמורת 10 מיליון יורו משטוטגרט בקיץ האחרון, כבש העונה כבר תשעה שערים, שלושה יותר מאשר בעונת השיא שלו בקריירה, אשתקד, אז גם ירד ליגה עם קבוצתו לשעבר. כמו כן, ורנר הוא הכובש המוביל מבין השחקנים שמתחת לגיל 21 בחמש הליגות הבכירות באירופה עד כה. כבר כשעלה לבוגרים בשטוטגרט, כשהיה בן 17, ורנר היה מהיר וחזק מאוד, אבל לא הייתה לו סיומת שמזכירה בכלל את זו שהוא מציג מתחילת העונה כשהוא מצליח להפוך כמעט כל מצב לשער. במשחק שלאחר מכן הוא באמת שם את זה מאחוריו והגיב עם שער ב-0:2 של לייפציג מול הרטה ברלין.

יש לציין כי במהלך שלוש השנים שלו בשטוטגרט לא יצא לוורנר שם של איזה פרובוקטור או שחקן מלוכלך, אלא דווקא להפך. נוצרה לו תדמית של ילד טוב מדי, אולי כזה שלא נלחם מספיק. ורנר נולד בשטוטגרט וכבר כשהיה בן שש הצטרף לקבוצת הילדים של VfB וסומן מגיל צעיר מאוד ככישרון גדול. הוא ערך את הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת בגיל 17, ארבעה חודשים ו-25 ימים וכך הפך לשחק הצעיר ביותר שמשחק בשטוטגרט אי פעם. כשהיה בן 17 ועוד 249 ימים הפך לשחקן הצעיר ביותר שכובש צמד בבונדסליגה כשעשה את זה ב-1:3 של הקבוצה שלו דאז בפרייבורג. ורנר הפך העונה לשחקן הצעיר ביותר אי פעם שמגיע ל-100 הופעות בונדסליגה, כשהוא מקדים ב-22 ימים את יוליאן דראקסלר.

טימו ורנר שחקן שטוטגרט עם פרס פריץ ואלטר עד גיל 17. GettyImages
ורנר עם מדליית הזהב של פריץ ואלטר/GettyImages
"אחרי כל הפסד הביטחון שלי בעצמי רק ירד. שיחקתי בלי התעוזה שהייתה לי כשהייתי בנוער או שיש לי עכשיו בלייפציג, איבדתי ביטחון בעצמי. היו שלבים שאפילו לא ניסיתי לעשות דברים כי הייתי כל כך חסר ביטחון"

למרות המעבר ללייפציג, ורנר נשאר נאמן לשטוטגרט וממשיך לצפות במשחקיה בליגת המשנה: "אני אוהד שרוף של VfB, אבל אני מקווה שהאוהדים יוכלו להבין שאני רוצה לקחת את ההזדמנות שניתנה לי בלייפציג, אני צריך לחשוב על הקריירה שלי", הוא אמר אחרי שעבר מהקבוצה שירדה מהבונדסליגה אל זאת שעלתה אליה, "כאוהד של הקבוצה, אני ממשיך להחזיק את האצבעות להצלחתה". ורנר זכה ב-2013 במדליית הזהב של פריץ ואלטר עד גיל 17 ושנתיים לאחר מכן זכה במדליית הכסף לקטגוריה של עד גיל 19. אלה פרסים שניתנים לכדורגלנים צעירים מצטיינים בגרמניה על שמו של שחקן העבר האגדי. על פי אתר הבונדסליגה, החלוץ הצעיר רץ 100 מטר ב-11.1 שניות ואמר לעיתון אקספרס בקלן: "היו פעמים שרצתי בהרים עם אבא שלי. כשהייתי צעיר, הוא גרם לי להבין שאם אני רוצה להיות מקצוען, אהיה חייב לעשות יותר ולעבוד קשה".

ורנר דיבר השנה על ההצלחה שלו בלייפציג לעומת עונת הירידה בשטוטגרט ואמר משהו שיכול להוות לקח לשחקנים צעירים רבים: "מהגילאים הצעירים הייתי רגיל רק לנצח ולזכות בתארים. כשעליתי לבוגרים וגם שחקנים אחרים עלו, הם גילו כמה קשה להתמודד עם הפסדים. במיוחד אצלנו, כשהגיעו הפסדים שבוע אחרי שבוע. לא האמנתי שניקלע למצב כל כך קשה במועדון ואחרי כל הפסד הביטחון שלי בעצמי רק ירד. שיחקתי בלי התעוזה שהייתה לי כשהייתי בנוער או שיש לי עכשיו בלייפציג, איבדתי ביטחון בעצמי. היו שלבים שאפילו לא ניסיתי לעשות דברים כי הייתי כל כך חסר ביטחון. במועדון עם מסורת כמו שטוטגרט, הלחץ מבחוץ הוא עצום ואנחנו כשחקנים לא רצינו לאכזב. אתה יכול להרגיש את זה בכל מקום בעיר. ואז אם אתה מוסר כדור לא מדויק אחרי חמש דקות, אתה שומע רחש ביציע ואומר שמעכשיו תשחק רק על בטוח.

"העונה, קצב המשחק בלייפציג הוא כל כך מהיר שאין לי אפילו זמן להרהר במסירה לא מדויקת או בטעות אחרת שעשיתי. בעבר הייתי מכניס לראש הרבה דברים ושואל את עצמי למה עשיתי כך ולא עשיתי אחרת וזה הוציא אותי מהמשחק לחמש דקות בכל פעם. בלייפציג אני חייב להיות חד ועירני כל הזמן".

דאחקה שעשו על הצלילה של ורנר

דיבורים לחוד ומעשים לחוד. מיד לאחר אותה צלילה והאירועים שבאו בעקבותיה, הצמידו לוורנר את כדורגלן העבר ופסיכולוג הספורט סשה לנזה, שעובד עם המועדון. "אנחנו עובדים עם טימו מבחינה פסיכולוגית. המצב באינגולשטאדט היה חדש בשבילו, אבל הוא יצטרך ללמוד להתמודד עם דברים כאלה".

בראיון ל"מיטלדויטשר רונדפונק" בנובמבר דיבר ורנר על הדיאטה הנוקשה שבלייפציג מקפידים עליה וסיפר שהוא עדיין ילד של אמא: "יש ימים בהם אני יכול לאכול מה שאני רוצה. לכן, אם אני בבית בשטוטגרט ויש לי יום חופשי שם, אני תמיד אוכל שניצל ושפצלה". כשנשאל על הקללות שהוא סופג ברשתות החברתיות בעקבות המעבר שלו ללייפציג - אז עדיין לפני הצלילה המפורסמת - הוא אומר: "אני חושב שהרבה אנשים בשטוטגרט ובכלל מעריכים את מה שאני עושה. הרבה אנשים בטח אומרים: 'בסדר, אנחנו לא סובלים את ר.ב., אבל רצינו להגיד לך כל הכבוד על זה שאתם משחקים כדורגל אטרקטיבי עם קונספט ברור'".

במשחק שאין מנוס מלכנות אותו משחק העונה, מרבית האוהדים הנייטרלים בגרמניה יהיו בבעיה ויתחלקו לשני חלקים. מצד אחד, אלה שיבחרו באנדרדוג כי באיירן מינכן שנואה ויש רצון לראות אותה מפסידה תארים, ומצד שני יש שיעדיפו את באיירן כי למה דווקא לייפציג נטולת המסורת היא זו שצריכה לקחת מהם תארים? כך או אחרת, לצד אמיל פורסברג המצוין, יהיה מעניין לראות איך גם טימו ורנר מתפקד במשחק גדול כזה לראשונה בקריירה וככל הנראה בדרך לעוד הרבה כאלה בשנים הרבות שעוד נכונו לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully