וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב לקבוצה זאב: יוליאן דראקסלר יעזוב את וולפסבורג בטונים צורמים

21.12.2016 / 9:00

הוא היה הרכש היקר בתולדות הזאבים ובמועדון ציפו כי ייכנס לנעליו הגדולות של קווין דה בראונה, אבל המנטליות הבעייתית של יוליאן דראקסלר הרסה את הכל. גם בשאלקה שונאים אותו. הבלוג של יוכין תוהה האם פ.ס.ז' תהיה הקורבן הבא?

יוליאן דראקסלר שחקן וולפסבורג מול ניקו אלבדי שחקן בורוסיה מנשגלדבאך. GettyImages
בישול שני העונה. דראקסלר אתמול/GettyImages

הכדור של יוליאן דראקסלר העניק אתמול (שלישי) לוולפסבורג את הניצחון במנשנגלדבאך. הקשר בן ה-23 העמיד את מריו גומז מול השוער במסירה עדינה נהדרת, והחלוץ קבע 1:2 בדרך לשלוש נקודות חשובות במיוחד. זה היה הבישול השני של דראקסלר העונה, אחרי שבשבת הוא הגביה את הקרן לראשו של ג'פרי ברומה בניצחון 0:1 על פרנקפורט. שתי התוצאות האלה הרחיקו את הזאבים מהקו האדום לקראת פגרת החורף, והיתה מתנת הפרידה של הכוכב אשר צפוי לעזוב את המועדון בינואר, אבל האוהדים ממש לא סולחים לו. מבחינתם, הוא האדם השנוא ביותר עלי אדמות. הוא האשם המרכזי בכך שוולפסבורג התדרדרה למאבקי התחתית מלכתחילה, וכולם רק רוצים לשכוח ממנו כמה שיותר מהר.

"דראקסלר הוא הרכש הגרוע ביותר בתולדות וולפסבורג", קובע העיתונאי הגרמני אלכסנדר ברקלאגה. הזאבים החתימו את הקשר משאלקה תמורת שיא מועדון של 36 מיליון יורו בסוף אוגוסט 2015, והוא היה אמור להחליף את קווין דה בראונה. הבלגי, שזהר והוכתר לשחקן המצטיין בבונדסליגה בעונת 2014/15 בה סיימה הקבוצה כסגנית האלופה וזכתה בגביע, נמכר למנצ'סטר סיטי, והמנהל הספורטיבי קלאוס אלופס האמין כי דראקסלר יוכל להיכנס לנעליו העצומות. מבחינת הכשרון הטהור, קו המחשבה הזה לא היה מופרך. מבחינת האופי ויכולת הביצוע, זו כבר אופרה אחרת לגמרי.

דראקסלר חתם על חוזה חלומי לחמש שנים והפך לבעל השכר הגבוה ביותר במועדון, הנאמד ביותר מארבעה מיליון יורו נטו לעונה. הזאבים ציפו כי יהפוך למנהיג בדרכה של הקבוצה לבסס את מעמדה כצלע שלישית בצמרת לצד באיירן מינכן ודורטמונד, אבל הם היו צריכים לקחת בחשבון את הדרך בה נפרד הכוכב מקבוצת נעוריו.

שחקן וולפסבורג יוליאן דראקסלר. AP
"הרכש הגרוע בתולדות וולפסבורג". דראקסלר/AP

בורח סדרתי מאחריות

כי הרי גם בשאלקה בנו עליו לשנים ארוכות מאוד. דראקסלר, שגדל בגלזנקירשן והפך לאליל האוהדים כבר בגיל 17, היה אמור להיות הסמל האולטימטיבי של הכחולים. כאשר חתם ב-2013 על חוזה עתק לחמש שנים, פיזר המועדון את תמונתו על גבי שלטי חוצות עם הכיתוב: "דראקסלר, עם הגאווה והתשוקה עד 2018". פחות משנתיים מאוחר יותר, הכל השתנה. הגאווה נשכחה, התשוקה נעלמה, והקשר רק דיבר על רצונו לעזוב. שמועות על מעבר לקבוצות פאר הופיעו בתקשורת על בסיס שבועי. ארסנל, מנצ'סטר יונייטד ויובנטוס הוזכרו כמעוניינות בכישוריו. עונת 2014/15 היתה כושלת, בין היתר בשל הפציעה הארוכה של הכוכב והתרומה הדלה שלו בתקופה בה היה בריא, ולמועדון לא נותרה ברירה אלא לקבל את הצ'ק השמן תמורתו.

"כאשר סיימתי את תהליך ההחלמה, הרגשתי שמצפים ממני לנצח משחקים לבדי. זה היה הרגע בו הבנתי שאני צריך לעזוב. התחושה שלי לא היתה טובה, כי ידעתי שאני לא מסוגל לעמוד בציפיות הגבוהות", הסביר דראקסלר את בחירתו. האמירה הזו היתה צריכה להדאיג מאוד את מעסיקיו החדשים, כי היא מדגישה את הצדדים הבעייתיים באופיו. דראקסלר לא מסוגל להתמודד עם לחץ, וגם לא רוצה ללמוד לעשות זאת. הוא מצפה שהכל יבוא בקלות, ולא מוכן להתאמץ כדי לסחוב את הקבוצה על גבו. אלא שזה בדיוק מה שהוא היה אמור לעשות בוולפסבורג, והציפיות דווקא היו גבוהות משמעותית בהשוואה לתקופה בשאלקה. בגלזנקירשן הוא היה ילד מקומי ואהוב. בוולפסבורג הוא היה הרכש היקר ללא זיקה מוקדמת למועדון. כשכיר חרב עם שכר פנומנלי, הוא היה אמור לספק את הסחורה על בסיס שבועי. הוא לא עשה זה את אפילו פעם בחודש.

"דראקסלר יכול לשחק טוב רק כאשר כולם סביבו טובים. הוא משקיע רק כאשר הוא בוחר לנכון", אומר ברקלאגה. ואכן, משחקו הגדול ביותר בעונה שעברה היה בקרב הביתי מול ריאל מדריד ברבע גמר ליגת האלופות. כאשר אור הזרקורים היה עליו, וחבריו יצאו מגדרם כדי מול היריבה המפוארת, סיפק דראקסלר הצגה בניצחון 0:2. זה נותר ההפסד האחרון של זינדין זידאן בכל המסגרות עד היום. היו לו גם רגעי קסם נוספים באלופות – הבישול המרהיב לוייריניה בניצחון על מנצ'סטר יונייטד, שער הניצחון על צסק"א מוסקבה, צמד מול גנט בשמינית הגמר... אבל בליגה? כלום ושום דבר, והוא אפילו לא הראה חשק. האוהדים, שהיו נרגשים לקבל את פניו בהתחלה, הפנימו במהרה שלכוכב הנבחרת אין כל מחוייביות למועדון שסיים עונה מתסכלת במקום השמיני. ההתפתחויות הדרמטיות בקיץ לא ממש הפתיעו אותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דיטר הקינג מאמן וולפסבורג. GettyImages
האמין שדראקסלר יפנים את האחריות. הקינג/GettyImages

וולפסבורג סירבה למכור – והצטערה מאוד

את אלופס ואת המאמן דיטר הקינג הוא בכל זאת הצליח להדהים. זמן קצר אחרי שובו מאליפות אירופה, יזם דראקסלר ראיון עם העיתון בילד והודיע שהוא מעוניין לעזוב. הוא בחר לנהל את השיח עם המועדון בתקשורת. הציטוטים לא הותירו מקום לספק: "אמרתי על כך להקינג כבר לפני שלושה שבועות", "אלופס בקושי מדבר איתי", "וולפסבורג תמיד היוותה עבורי קרש קפיצה לקבוצות גדולות יותר". הוא עשה הכל על מנת להבהיר שאינו מעוניין להישאר ולכפות על וולפסבורג למכור אותו. ארסנל ויובנטוס נחשבו שוב למועמדות הבכירות. אלא שההנהלה נעמדה על הרגליים האחוריות.

אלופס סבר שהעזיבה המהירה של דראקסלר תהווה פגיעה אנושה במוניטין של המועדון והחליט להשאיר אותו בכל מחיר. מבחינה תדמיתית, הוא לא יכול היה להרשות לשחקן הנוצץ ביותר בסגל לעזוב אחרי שנה – זו היתה עלולה להיות מכה קשה גם לתדמיתו המקצועית. וולפסבורג יצאה מיד בהודעה שהכחישה את דבריו של דראקסלר לפיהם ביקש רשמית לעזוב. היא סירבה לנהל משא ומתן עם רוכשים פוטנציאליים שהיו מוכנים לפי הדיווחים לשלם עד 70 מיליון יורו, ועשתה מאמצים עילאיים להוריד את הסוגיה מסדר היום התקשורתי.

ייתכן שאלופס והקינג האמינו בסתר ליבם שדראקסלר יפנים את האחריות שהונחה על כתפיו. הוא היה אמור להבין שאינו מרוויח כסף סתם כך, וכי חוזה ארוך טווח הוא לא נייר טואלט. הם טעו. לדראקסלר לא היה אכפת, ובחודשים הראשונים של העונה זה לא היה רחוק משביתה איטלקית על המגרש. הקבוצה התרסקה, הקינג פוטר באוקטובר, ובתחילת דצמבר הודה אלופס בשגיאה. "בתחילת העונה אמרנו שלא נמכור את דראקסלר. הוכח ההחלטה הזו לא היתה טובה, ועלינו להשלים עם כך. נהיה מוכנים לשמוע על הצעות בינואר", אמר המנהל המקצועי.

יוליאן דראקסלר עם מסוט אוזיל. GettyImages
ביחד בלונדון? אוזיל ודראקסלר/GettyImages

האם אוזיל מחכה לו בארסנל?

הוא לא יצטרך להתעסק עוד בנושא, כי אלופס עצמו פוטר לפני שבוע. שמועות על כך שקיבל כספים מתחת לשולחן היוו ככל הנראה שיקול מרכזי בהחלטה, אך טעויות קשות בבניית הסגל מאז העזיבה של דה בראונה ממש לא היטיבו עם מצבו, והפיאסקו של דראקסלר – החל מהרכישה וכלה בסירוב למכור אותו ברווח נאה – הוא הכתם הגדול על תקופתו בתפקיד. בעוד וולפסבורג עדיין מחפשת מנהל ספורטיבי חדש, היא לא תוכל לקבל תמורת הקשר יותר מ-40 מיליון בחלון ההעברות הקרוב, וניתן להניח שהסכום יהיה נמוך עוד יותר. לזאבים פשוט לא נותר כוח מיקוח. המאמן הזמני ולריאן איסמאל אפילו ניפה את הכוכב מהסגל במשחק מול באיירן מינכן, והחזיר אותו רק לשני המשחקים האחרונים, כאשר העזיבה הפכה לעובדה מוגמרת. אולי בגלל זה, כאשר הבין שהוא נמצא בחלון הראווה, טרח דראקסלר לתרום שני בישולים ראשונים העונה.

בממלכה עדיין משוכנעים שארסן ונגר מעריץ את כישוריו של הגרמני. לפי שמועה ביזארית, שלא נשמעת הגיונית אך זכתה לתהודה בקרב אוהדי התותחנים, מפעיל מסוט אוזיל לחץ מאסיבי על הנהלת המועדון להחתים את חברו. עם זאת, בצרפת מאמינים כי פריז סן ז'רמן היא הפייבוריטית במירוץ, ואונאי אמרי רואה בדראקסלר תוספת כוח שתוציא את העגלה שלו מהבוץ. השחקן עצמו נוטה לכיוון הצרפתי, והוא אף עשוי לשפר עוד יותר את תנאי השכר כאשר יקבל את מבוקשו.

האם המהלך הזה יביא תועלת לשחקן ולקבוצתו החדשה? כלל לא בטוח. כפי שאוהדי שאלקה ו-וולפסבורג למדו על בשרם, אי אפשר לסמוך על דראקסלר, בוודאי לא בטווח הארוך. הוא עדיין צעיר, והשינוי המנטלי עשוי לסייע לו למצות את הפוטנציאל הפנטסטי כדי להפוך לאחד השחקנים הטובים בעולם, אבל מעטים מסוגלים לבצע שינוי כזה. לפי העדויות שנצברו עד כה, דראקסלר בדרך לזרוק את כשרונו לפח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully