וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו: "שנה חלומית, מושלמת, בלתי נשכחת". חאמס: "לא בטוח שאשאר"

הפורטוגלי כבש את השלושער ה-40 שלו במדי ריאל מדריד בגמר אליפות העולם לקבוצות והוסיף עוד תואר ב-2016. חאמס מתוסכל ("יש הצעות, צריך לחשוב"), ולמה ראמוס לא הורחק? כל המספרים

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
לא עוצר. רונאלדו/רויטרס

העונה הנהדרת של ריאל מדריד נמשכה היום (ראשון) עם זכייה באליפות העולם לקבוצות אחרי ניצחון על קאשימה היפנית. כריסטיאנו רונאלדו הפציץ שלושער, זכה בתואר איש המשחק והשלים שנה פשוט חלומית בה זכהה גם ביורו 2016, בליגת האלופות ובכדור הזהב. זינדין זידאן, בסך הכל 11 חודשים בתפקיד, הניף כבר את הגביע השלישי שלו והבלאנקוס ללא הפסד כבר ב-37 משחקים רצופים בכל המסגרות.

המספרים

* זו הייתה הפעם הראשונה שהמשתתפות בגמר אליפות העולם לקבוצות יורדות למחצית בתיקו.

* קארים בנזמה כבש את שערו השלישי במפעל.

* כריסטיאנו רונאלדו העלה את מאזנו לחמישה שערים במפעל, והפך למלך השערים שלו בצוותא עם ליאונל מסי, לואיס סוארס וסזאר דלגאדו.

* ריאל מדריד זכתה בפעם החמישית בתואר אלופת העולם. פעמיים בפורמט הנוכחי ועוד שלוש בגרסה הקודמת שלו כגביע הביניבשתי.

* גקו שיבסאקי הוא השלישי שמבקיע צמד מול ריאל מדריד בגמר הטורניר הבינלאומי בפורמטים השונים, אחרי אלברטו ספנסר (במדי פניארול ב-1966) ומרטין פאלרמו (במדי בוקה ב-2000).

* ריאל מדריד ספגה לפחות שער אחד ב-21 מ-26 משחקיה העונה בכל המסגרות.

* ההפסד של צ'לסי בגמר 2012 היה היחיד של קבוצה אירופית במפעל ב-20 המשחקים האחרונים במפעל.

* ריאל מדריד הפכה לקבוצה האירופית השנייה בהיסטוריה שלוקחת יותר מתואר אחד בפורמט הנוכחי של המפעל (לה יש 2, לברצלונה 3).

* זו הייתה הפעם ראשונה אחרי שבעה משחקים רצופים שקבוצה אירופית סופגת במפעל (מאז צ'לסי בגמר 2012).

* ריאל מדריד (23) עקפה את ברצלונה (22) במספרים התארים הבינלאומיים.

שחקני ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו, לוקה מודריץ', שחקן קאשימה גקו שיבסאקי. רויטרס
איש המשחק רונאלדו, לצד מודריץ' ושיבסאקי/רויטרס

* הצמד של גקו שיבסאקי (תוך 8 דקות) היה השלישי הכי מהיר בתולדות הגמרים הבינלאומיים. מרטין פאלרמו עשה את זה תוך 3 דקות, פרנץ פושקאש תוך 6.

* כל משחקי הגמר של ריאל תחת זינדין זידאן (ליגת האלופות, סופרקאפ אירופי, גביע עולם לקבוצות) נגררו להארכות.

* כריסטיאנו רונאלדו כבש את השלושער השני אי פעם בגמר הטורניר (פלה עשה את זה מול בנפיקה ב-1962).

* כריסטיאנו רונאלדו כבש את השלושער ה-40 שלו במדי ריאל מדריד בכל המסגרות.

* הקבוצות הספרדיות (5) עקפו את הברזילאיות (4) במספר התארים בגביע העולם לקבוצות.

* זינדין זידאן הוא המאמן הרביעי שזוכה בתואר גם כשחקן וגם כמאמן. קדמו לו קרלו אנצ'לוטי, חואן מוחיקה ולואיס קובייה.

* זו הפעם הראשונה שריאל פותחת עונה עם 26 משחקים ללא הפסד מזה 114 שנים.

* זינדין זידאן זכה בתואר השלישי שלו כמאמן ריאל מדריד ב-11 חודשים, אותה כמות אותה השיג ז'וזה מוריניו בשלוש שנים.

* כריסטיאנו רונאלדו הוא הפורטוגלי השלישי שזוכה באיש המשחק של גמר אליפות העולם לקבוצות, אחר מאניש (במדי פורטו ב-2004) ודקו (במדי ברצלונה ב-2006).

* כריסטיאנו רונאלדו הוא הראשון בהיסטוריה שזכה באותה שנה באליפות אירופה לנבחרות, אליפות אירופה לקבוצות, אליפות העולם לקבוצות ובכדור הזהב.

* רצף המשחקים ללא הפסד של ריאל מדריד עלה ל-37.

מאמן ריאל מדריד זינדין זידאן, כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
איזה שילוב מוצלח. רונאלדו וזידאן/רויטרס

במהלך המשחק נרשמה תקרית שנויה במחלוקת, כשסרחיו ראמוס ניצל מהרחקה בצורה די תמוהה. ראמוס כבר סחב כרטיס צהוב אחד, וביצע עבירה שלומיאלית לפני סיום הזמן החוקי כשהכשיל מאחור שחקן שכבר עבר אותו. שופט המשחק, ג'אני סיקאזווה מזמביה, כבר עמד להוציא לו צהוב שני, וידו כבר עמדה לשלוף את הכרטיס, אבל משום מה, באופן די תמוה, התחרט.

* עוד במשחק: אלבארו מוראטה הפך לכדורגלן הראשון שנכנס במשחק כחילוף רביעי, אחרי שהחליף את רונאלדו בתוספת הזמן. מוראטה נכנס בדקה ה-112. חילוף רביעי הותר בהארכה בקופה אמריקה ובשבלי ההכרעה של המשחקים האולימפיים בריו, אבל עד עתה לא נעשו (לפחות לא בכדורגל גברים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמד לשלוף, והתחרט. השופט/מערכת וואלה!, צילום מסך

התגובות

"היה לנו קשה, אפילו קשה מאוד", אמר בסיום כריסטיאנו רונאלדו, "אבל בשביל לנצח צריך להילחם, וזה מה שעשינו. אני שמח שהצלחנו לסיים את העונה בצורה הכי מתוקה שיכולה להיות. לא ציפיתי שכך אסיים את העונה - עם שלושה שערים וגביע - ואין מאושר ממני. מאכזב אותי קצת שמצפים ממני לכל כך הרבה. כל הזמן מצפים שאני אבקיע, וכשאני לא עושה זאת מבקרים אותי. אבל היי, הסטטיסטיקה לא משקרת - גם בריאל מדריד וגם בנבחרת פורטוגל. בכל מקום שבו אני נמצא, אני מוכיח את עצמי ומראה את היכולות שלי.

"היה שבוע מאוד מהנה, עם הזכייה בכדור הזהב והטורניר הזה. הייתה שנה חלומית, מושלמת, אני רוצה להודות לחברי לקבוצה כי בלעדיהם לא הייתי זוכה בתואר האינדבדואלי. הייתה שנה בלתי נשכחת ברמה האישית והקבוצתית. קשה לבחור מה היה התואר הכי חשוב, אבל לזכייה ביורו יש טעם מיוחד כי זו הייתה הפעם הראשונה שלי".

זינדין זידאן: "כן, כן, אפשר לומר זאת. 2016 הייתה מדהימה. כדי להגיע לכאן צריך לסבול, ראינו את זה במשחק. השחקנים נלחמו עד הסוף. עכשיו צריך להמשיך לעבוד, טוב שיש לנו קצת מנוחה עכשיו. לפעמים אנחנו לא משחקין כמו שאנחנו אמורים, אבל כשנשארים חיוביים משיגים ניצחונות. יש שחקנים בקאשימה שיכולים לשחק בספרד. אני רוצה להודות לכל אוהדי ריאל מדריד הרבים שהגיעו למשחק. פלורטינו פרס אמר לי שעבור המועדון זה רק עוד גביע, לא יותר מזה. אני עייף, אני צריך לישון, אבל לא אכפת לי כי עשינו משהו גדול".

מי שלא נראה כל כך מרוצה הוא חאמס רודריגס, ששוב לא שותף ונראה מתוסכל על הספסל. "אני אוהב להיות פה, אבל אני רוצה לשחק יותר", אמר הקולומביאני, "אני רוצה להישאר במדריד, אבל צריך לחשוב על הכל ולחפש דרכי יציאה, לא יכול להתחייב שאשאר. יש לי הצעות, ויש לי שבעה ימים לחשוב על זה".

חאמס רודריגס, ריאל מדריד. GettyImages
מתחיל להימאס לו. חאמס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully