וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט אורנשטיין אישר את תקציב ההפעלה של הפועל תל אביב

השופט קיים דיון דחוף בעניין הפועל תל אביב וביטל זמנית את שחרור סימיץ' וניקוליץ'. עו"ד קוטלר ביקר בחריפות את בקרת התקציבים: "לא אוכל לקבל ממנה עוד כסף". נקבע דיון בעניין שוינפלד

יוסי ציפקיס

בווידאו: משדר מיוחד מאולפן וואלה! NEWS

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, ניהל היום דיון דחוף בעניינה של הפועל תל אביב. אורנשטיין קיבל לפני כמה ימים את הדוחות הראשוניים של הנאמנים, עו"ד שאול קוטלר ורו"ח חן ברדיצ'ב, ונותר מאוד מודאג. הצדדים דנו בנושא במשך כחצי שעה.

השופט סיכם את הדיון:

- בינתיים תקציב ההפעלה כפי שהוגש על ידי הנאמנים מאושר.

- הובהר לנאמנים כי לא תהיה הפעלה גרעונית. אם תהיה הפעלה כזו, העניין יחזור לבית המשפט כדי להפסיק את ההפעלה.

- ארון שוינפלד: יתקיים דיון דחוף במעמד הצדדים ביום רביעי הקרוב בשעה 7:30.

- השחרורים של נמניה ניקוליץ' ומרקו סימיץ' לא מאושרים ובעצם מבוטלים.

- הצעות למימון על ידי צד שלישי יוגשו עד ה-27 בדצמבר.

- חיים רמון: על הנאמנים להגיש בקשה מיוחדת לדיון בעניין החוב שלו לכאורה.

- בהתאם להסכם מול משרד הכרטיסים "לאן", ההכנסות ממכירת הכרטיסים למשחק נגד מכבי חיפה מחר, יועברו לקופת הנאמן.

seperator

12:06 עורך דינו של נמניה ניקוליץ' ביקש חל"ת כמו לארון שוינפלד. השופט קבע שיהיה דיון נפרד בעניינם של המונטנגרי ושל שוינפלד.

12:05 השופט דחה את הדיון בנוגע לכסף שחיים רמון לכאורה חייב.

12:04 עו"ד קוטלר מתח ביקורת על בקרת התקציבים: "קיבלנו ממנה העברה של חצי מיליון שקל. אני לא רוצה לפרט על טיב הבטוחות, אבל נראה שלא אוכל לקבל מהבקרה עוד כסף. התפקיד של הבקרה הוא בדיוק מסוג הדברים האלה, אם היו לי עוד 4 מיליון שקלים ממנה הייתי יכול לתפעל את הקבוצה בצמצום לעוד חודשיים".

12:00 עו"ד קוטלר הגיע להסדר כספי עם משרד הכרטיסים "לאן", אבל אורנשטיין אמר ש"זה נראה כמו העדפת נושים" והורה על דיון נפרד בנושא.

11:57 הצדדים עברו לדון בסוגיית ארון שוינפלד. השופט אורנשטיין לנאמנים: "לא אהבתי את הטענות שהועלו נגדו".

עו"ד קוטלר: "לא צריך להיות גאון, רק אפשר לפתוח גוגל כדי להבין ששוינפלד רוצה להיות במכבי תל אביב והם רוצים אותו. סעיף השחרור שלו הוא שלושה וחצי מיליון יורו וזה נמצא במשא ומתן".

השופט אורנשטיין ביקש מעו"ד קוטלר להגיש מסמכים נוספים בעניין שוינפלד, שהנטייה היא שימשיך בקבוצה. נקבע דיון עם החלוץ ועם עורך דינו שלא נמצא היום במקום.

השופט איתן אורנשטיין. יוסי ציפקיס
לא אישר את השחרורים של המונטנגרים. אורנשטיין/יוסי ציפקיס

11:55 השופט אורנשטיין שאל האם מרקו סימיץ' ונמניה ניקוליץ' שוחררו בהסכמה ומיד אמר שהוא מבטל את השחרורים שלהם עד לאישור בית המשפט.

11:52 עו"ד קוטלר סיפר שהביטוח של השחקנים שולם וסודר, כלומר אין מניעה שהם ימשיכו לשחק.

11:51 השופט הבהיר לנאמנים: "אסור שתהיה הפעלה גרעונית של המועדון. ברגע שתהיה הפעלה כזו, נצטרך להפסיק את ההקפאה ולחזור לבית המשפט".

11:50 קוטלר הוסיף וסיפר שהגיעו גורמים בעלי יכולת שהציעו מעין מימון המוני והציעו לגייס תרומות מאנשים שמסוגלים להעביר יותר מ-10,000 שקלים.

11:47 עו"ד קוטלר טען שאין מספיק כסף לנהל את המועדון והציע לבית המשפט לאפשר לתת הלוואות לקופת המפרק כדי שהפועל תמשיך להתקיים. הוא קיבל הצעה על שלושה מיליון שקל מקרן שמלווה במקרים של הליכים בבית משפט. הוא הביא עוד הצעות של הלוואות וגם הציע הפחתת שכר לתקופת ההקפאה שתחשב כמו הלוואה.

השופט איתן אורנשטיין בדיון של הפועל תל אביב בבית המשפט. אבי כהן
השופט איתן אורנשטיין/אבי כהן

עוד לפני הדיון בבית המשפט, הנאמנים קוטלר וברדיצ'ב שלחו הבוקר מכתב להנהלת הטוטו, מנהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל, בבקשת עזרה דחופה להפועל תל אביב. הבקשה הייתה שהתקציב המיוחד יהיה על חשבון תשלומים עתידיים, אבל היא קיבלה מענה שלילי.

קוטלר וברדיצ'ב כתבו: "אנו פונים אליכם לפני שמועדון מפואר זה ייעלם מהנוף ומבקשים לשקול ולבדוק אם ניתן למצוא תקציב חירום מיוחד שיוענק לקבוצה ויאפשר את המשך הפעלתה לקופה קצרה עד למציאת רוכש".

במנהלת הליגות מיהרו להגיב ואמרו שאין באפשרותם להעביר תקציבים נוספים להפועל תל אביב מעבר למה שהועברו עד כה. במנהלת אשר למעשה אחראית על העברת תקציבי זכויות השידור, הסבירו הבוקר: "השלמנו להפועל כמעט את כל מה שמגיע לה על חשבון הרבעונים הבאים. אי אפשר להעביר יותר מזה כי אי אפשר לדעת באיזו ליגה תשחק הפועל תל אביב בעונה הבאה. זכויות השידור עבור כל העונה הזו כבר הועברו".

במקביל למכתב לנאמנים, מתכוונים היום במנהלת להגיש את כל הטיעונים שלהם לבית המשפט על מנת שיוקדם הדיון אצל השופט איתן אורנשטיין על הפחתת תשע הנקודות שטרם הורדו לקבוצה. "זו פשוט שערורייה שהפועל תל אביב הגיעה למצב שהגיעה, ועדיין לא הורדו לה תשע נקודות".

(עדכון ראשון: 9:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully