וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים עלתה לרבע גמר הגביע עם 74:78 על הפועל תל אביב

18 נקודות של קרטיס ג'רלס ו-17 של אמארה סטודמאייר נתנו לסגנית האלופה ניצחון חוץ חשוב בדרייב אין, והמשיכו את היכולת המעודדת מול אולם. 23 של טאקר לא חיפו על יום חלש של הישראלים

אמארה סטודמאייר שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
בדיוק לזה הוא פילל. סטודמאייר/ברני ארדוב

זה זמן רב שאמארה סטודמאייר לא מרוצה מהשימוש המועט של הפועל ירושלים ביכולות שלו, אבל יכול להיות שהערב (שבת) הגיעה נקודת המפנה. כוכב סגנית האלופה היה האיש של האדומים בניצחון 74:78 על הפועל תל אביב, העניק לירושלים כרטיס לרבע גמר הגביע וקיבל את כל הכדורים החשובים ברבע האחרון, כשהחבורה של שרון אברהמי עשתה קולות של קאמבק. זה הסתיים עם 17 נקודות, 10 זריקות מהקו והרבה סימנים לאופטימיות מול סוללת הגבוהים הכישרונית למדי של הפועל תל אביב. אחרי משבר שנמשך כמה שבועות, נראה שהפועל ירושלים סוף סוף יוצאת לדרך חדשה וחיובית יותר.

החבורה של סימונה פיאניג'אני הייתה דומיננטית לכל אורך הדרך ונטרלה בקלות יחסית את המוקש בדרייב אין. אחרי המשחק החיובי מול אולם, הפתיחה במשחק הזה הייתה המשך ישיר. גם ללא טרנס קינזי, ירושלים הציגה יכולת טובה ופתחה פער דו ספרתי ברבע הראשון. בדרך לניצחון היו כמה חריקות וכמה מיני-קאמבקים של הפועל תל אביב, בעיקר בזכות אלאנדו טאקר (23 נקודות) ואדריאן בנקס (18), אבל גם הזרים של אברהמי לא הצליחו לחפות על יום איום ונורא של הישראלים: תמיר בלאט (0 מ-8 מהשדה) ורביב לימונד (0 מ-2) סיימו ללא נקודות, מתן נאור הוסיף נקודה וביום כזה כנראה שהפועל תל אביב לא יכולה לנצח.

פרט לסטודמאייר, גם קרטיס ג'רלס בלט אצל ירושלים עם 18 נקודות, ליאור אליהו תרם 12, 8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים ובר טימור ויותם הלפרין הוסיפו 9 כל אחד.

נס ציונה הדיחה את עירוני נהריה מהגביע, בני הרצליה עלתה בקושי

יותם הלפרין שחקן הפועל ירושלים (שמאל) עם קרטיס ג'רלס. ברני ארדוב
יופי של משחק. ג'רלס עם הלפרין/ברני ארדוב

מהלך המשחק

קרטיס ג'רלס פתח עם שתי שלשות, מה שפתח נתיבים גם לאמארה סטודמאייר, שקלע ארבע משלו בדקות הראשונות. אלאנדו טאקר פתח היטב בצד השני, ואחרי ארבע דקות התוצאה הייתה 6:12 לטובת ירושלים. מהלכים נאים של בר טימור הקפיצו את היתרון של ירושלים לדו ספרתי, 6:17, כבר אחרי חמש דקות. טאקר המשיך לצלוף מכל פינה, וגם הכניסה של אדריאן בנקס מהספסל הפיחה רוח חיים בהפועל תל אביב. זה הספיק כדי לצמק לקראת סוף הרבע הראשון, שהסתיים ב-17:24 לזכות ירושלים.

הרבע השני היה הרבה יותר שקול. אדריאן בנקס המשיך לייצר חדירות איכותיות, ירושלים נתקעה בהתקפה ללא קרטיס ג'רלס, וארבע דקות מפתיחת הרבע הפער צומק למינוס שתיים בלבד, 27:29 לירושלים. הדקות הבאות היו שייכות לליאור אליהו, שהגיע ל-10 נקודות עם רצף מהלכים טובים והעלה במו ידיו את ירושלים ליתרון 33:40, שלוש דקות למחצית. שלשה נוספת, הפעם של הלפרין, קבעה 36:45 לירושלים בהפסקה.

ירושלים פתחה את הרבע השלישי עם ריצת 0:7 ועלתה ליתרון שיא, כשהפועל תל אביב ממשיכה להתקשות לקלוע ותמיר בלאט נראה לא מרוכז. חמש דקות בתוך הרבע, היתרון נשמר על דו ספרתי, 40:52 לירושלים. השליטה הירושלמית נמשכה גם בדקות הבאות, כשאדריאן בנקס משאיר את הפועל תל אביב במרחק סביר וקובע 54:62 לאורחים בתום הרבע השלישי.

בנקס לא עצר גם בפתיחת הרבע הרביעי: חמש נקודות רצופות שלו הורידו את הפער למינוס אחד בלבד, 62:61, שמונה דקות לסיום. בהתקפות הבאות ירושלים הראתה משמעת טקטית והלכה שוב ושוב לאמארה סטודמאייר בצבע. הסנטר השיב בארבע נקודות רצופות מהקו, והעלה את ירושלים ליתרון 61:68, חמש דקות לסיום. בר טימור קלע סל גדול שהעלה לפלוס שבע, אבל אלאנדו טאקר, בניסיון אחרון בהחלט, צימק עם חדירה שהורידה את ההפרש לשלוש, 75:72, 30 שניות לסיום. אבל זה היה אקורד הסיום של הפועל תל אביב, שוויתרה אחרי קליעת עונשין של דייסון ואיבוד של בנקס. 74:78 לירושלים בסיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני הפועל תל אביב, אדריאן בנקס, צוף בן משה. ברני ארדוב
לפחות הם נתנו מלחמה. בנקס ובן משה/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו להפועל תל אביב: אלאנדו טאקר 23 נקודות (8 מ-16 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, אדריאן בנקס 18 (7 מ-11 מהשדה), ריצ'ארד הוואל 15 ו-11 ריבאונדים, תומר גינת 9 ו-5 ריבאונדים, דרל וויליאמס 8, מתן נאור 1. תמיר בלאט (20:44 דקות ו-0 מ-8 מהשדה ו-5 אסיסטים), רביב לימונד (13:12) וצוף בן משה (05:01) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו להפועל ירושלים: קרטיס ג'רלס 18 נקודות (6 מ-13 מהשדה), אמארה סטודמאייר 17 (9 מ-10 מהקו), ליאור אליהו 12 ו-8 ריבאונדים, בר טימור 9 ו-5 אסיסטים, יותם הלפרין 9, ג'רום דייסון 6 ו-6 ריבאונדים, שון ג'ונס 4 ו-8 ריבאונדים, טראוויס פיטרסון 3.

אמארה מודה לקהל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully