וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונס דאבור: "הייתי קרוב לחזור למכבי תל אביב לפני שנה וחצי"

17.12.2016 / 8:00

חלוץ זלצבורג שהגיע השבוע לאימון קבוצתו לשעבר מספר על הקאמבק שכמעט יצא לפועל ("ההחלטה להישאר באירופה - הנכונה בקריירה"), האכזבה באוסטריה והמשבר של הצהובים. ראיון

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בווידאו: מכבי תל אביב מתכוננת לכפר סבא

"ציפיתי ליותר. בטח מבחינת המספרים שלי. אבל אני מרגיש שהשתפרתי מאז שאני באוסטריה. האימונים ברמה מאוד גבוהה והמשחקים בקצב מאוד גבוה. המשחקים שם עשו לי טוב"

לרגע אחד שלשום (חמישי) בבוקר, היו כאלה במכבי תל אביב שחשבו שהנה, ג'ורדי קרויף עושה צעד שיסגור פער מהפועל באר שבע. בלי הודעה מוקדמת הגיע מונס דאבור לקרית שלום ועורר הרבה עניין. שחקני מכבי תל אביב הקיפו אותו, מנסים להבין האם הוא חוזר, לפחות בהשאלה, מזלצבורג. דאבור הרגיע די מהר - הוא בביקור בארץ והפציעה בגיד רגלו ממשיכה להציק, כך שטיפול טוב אצל הפיזיותרפיסט של מכבי תל אביב, בטח לא יכול להזיק. "הדבר היחיד שמנחם אותי בפציעה הזו, זה שהיא נפלה על הפגרה. לא משחקים עכשיו באוסטריה, כך שאני מקווה להיות מוכן ל-20 בינואר, כשהקבוצה תחזור להכנה להמשך העונה".

היו הרבה ידיעות בקיץ. איטליה, גרמניה, רוסיה. אתה מרוצה שעברת בסוף משוויץ רק לליגה האוסטרית?

"אני מרוצה מהבחירה שעשיתי אבל כמובן שציפיתי ליותר".

מעצמך או מהקבוצה או משני הצדדים?

"אפשר להגיד מהכל. ציפיתי ליותר והייתי חסר מזל בחצי העונה הזו. אני חושב שבכל פעם ששיחקתי עשיתי הופעות טובות".

מונס דאבור זה גול למשחק ואם אתה לא מבקיע לפחות שער במשחק, אתה עוזב את האצטדיון מאוכזב.

"אתה צודק לגמרי. בגלל זה אני אומר שציפיתי ליותר. בטח מבחינת המספרים שלי. אבל אני מרגיש שהשתפרתי מאז שאני שם. האימונים ברמה מאוד גבוהה והמשחקים בקצב מאוד גבוה. המשחקים שם עשו לי טוב. חצי עונה מאחורי ועכשיו אני מסתכל קדימה".

מונס דאבור שחקן רד בול זלצבורג. יוסי ציפקיס
אורח מפתיע. דאבור באימון מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס
"אני לא שוכח מה קיבלתי ממכבי תל אביב. הלב שלי היה בנצרת היכן שגדלתי וכשעברתי למכבי תל אביב קיבלתי המון והלב הפך צהוב. בכל פעם שיש לי אפשרות אני קופץ לקרית שלום"

עד עכשיו הקריירה שלך היא החלום הרטוב של כל כדורגלן ישראלי, אבל זה נראה כאילו אתה לא מסופק.

"אני מרוצה מאוד ממה שעשיתי עד עכשיו באירופה באופן כללי. זו העונה הרביעית שלי באירופה ואני מרוצה מקצב ההתקדמות שלי אבל אני רוצה להתקדם עוד ועוד ואני לא רוצה לעצור בליגה האוסטרית. זה לא סוד".

בכל פעם שרוצים לבקר את ג'ורדי בתקשורת, מזכירים לו איך הוא פספס אותך. הרי עזבת בכלום כסף.

"מכבי אולי פספסה אבל אני הרווחתי כי זה היה החלום שלי לשחק באירופה. ההחלטה היתה קשה בהתחלה".

הרבה דיברו על האפשרות שמכבי תל אביב תחזיר אותך. כמעט בכל פגרה זה מוזכר. האם היה פעם שזה היה קרוב?

"בהחלט היה פעם שזה היה קרוב, לפני שנה וחצי כשהייתי בשוויץ והיתה לנו פתיחת עונה לא טובה. גראסהופרס לא ידעה אז בדיוק מה היא רוצה ואני באמת אחרי התלבטות קשה החלטתי שאני נשאר לעוד עונה באירופה ואחרי זה מנסה שוב לעבור, מה שבאמת קרה כשעברתי לשוויץ. ההחלטה ההיא להישאר עוד עונה באירופה היתה ההחלטה הכי נכונה בקריירה שלי כי בהחלט הייתי קרוב גם לחזור למכבי תל אביב".

אירופה היא אירופה אבל הנה כשאתה מגיע לארץ אתה מתייצב כאן במכבי תל אביב לטיפול רפואי.

"אני לא שוכח מה קיבלתי ממכבי תל אביב. הלב שלי היה בנצרת היכן שגדלתי וכשעברתי למכבי תל אביב קיבלתי המון והלב הפך צהוב. בכל פעם שיש לי אפשרות אני קופץ לקרית שלום כי מכבי גם הכי טובים בקטע הרפואי".

מכבי תל אביב עוברת עונה לא פשוטה. איך אתה רואה את הדברים משם?

"אני לא מאמין שהתקופה הזו במכבי תל אביב תימשך עוד הרבה זמן. זו תקופה לא טובה ביחס למה שמכבי עשתה בארבע השנים האחרונות אבל זה יחלוף מהר מאוד. יש במכבי תל אביב אנשים חזקים וסגל שחקנים מדהים והם ייצאו מזה. אני אפתיע אותך ואומר שלדעתי סיפור האליפות בישראל לא גמור. מכבי תל אביב לא אמרה את המילה האחרונה העונה".

מונס דאבור שחקן רד בול זלצבורג. רויטרס
לא ממהר לשוב ארצה. דאבור בזלצבורג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully