וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפטר, או תתפטר: האיש שחייב לעשות סדר במכבי תל אביב, או ללכת

16.12.2016 / 8:00

ניקולה וויצ'יץ', אבי אבן, רמי הדר ואחרים, כולם צריכים ללכת הביתה ואם המנכ"ל חגי בדש לא מסוגל לעשות זאת ולא מקבל את המנדט מההנהלה לנהל (והוא לא מקבל), כדאי שיעזוב בעצמו. האוזמן מסכם עוד ערב משפיל לצהובים

צילום: טליה קדוש. עריכה: ורד לידני

בוקר טוב לך, הגולש ומנכ"ל מכבי תל אביב חגי בדש. מה שלומך?

אנחנו אמנם לא מכירים, אבל חשבתי לפנות אליך באופן אישי, ככה בינינו ומבלי שאף אחד ישמע ולהציע לך הצעה פרקטית.

תתפטר.

מודה: לא ממש שמעתי עליך עד שמונית לתפקיד הבכיר במכבי. עם כניסתך לתפקיד, נחשפנו כולנו לכתבות יח"צ מפוארות ומפארות, אשר פירטו את קורות חייך (המרשימים למדי, יש לציין). הבנו שבניגוד למאמנים ישראלים למשל, אתה לא באמת צריך את העבודה הזאת, כי האפשרויות העסקיות שבפניך בלתי מוגבלות. קראנו ולמדנו עוד שהשכר לו אתה זוכה במכבי מהווה פיחות משמעותי לעומת הכסף שהרווחת לפני, או הכסף שאתה יכול להרוויח במקום ועדיין, מסיבות כאלו או אחרות, החלטת לנחות ביד אליהו הישן ולעזור לעשות סדר בבלגן. על כך מגיעות לך מלוא המחמאות.

אבל עכשיו אתה כבר יודע שאתה לא יכול לסדר את מה שלא ניתן לסדר ולא יכול לתקן את שלא ניתן לתקן ולכן אני שב וממליץ לך, בידידות, לעשות דבר פשוט אחד.

להתפטר.

עוד בנושא:

מכבי תל אביב הובסה 83:58 בבלגרד
מכבי תל אביב נחתה, במועדון סירבו להתראיין, פגישת הנהלה דחופה בסופ"ש
רק הקהל של מכבי תל אביב יכול להציל אותה

ניקולה וויצ'יץ' המנהל המקצועי של מכבי תל אביב (אמצע) עם חגי בדש, רגב פנאן. ברני ארדוב
אם לא נותנים לך לנהל, מה אתה כן יכול לעשות? בדק עם וויצ'יץ'/ברני ארדוב

מספרים עליך שקיבלת בחייך לא מעט החלטות עסקיות משמעותיות או קרדינליות, בתוך מערכות תאגידיות בעלות תקציבים והיקפים עצומים שבהן, למיטב הבנתי, היה לך את האור הירוק לעשות את שמנכ"ל אמור לעשות: לנהל. לדווח אמנם למועצת המנהלים, להסביר בפני הבוסים את המהלכים בהם אתה נוקט ולהחליט וליישם בעצמך.

היום אתה כבר יודע שמכבי תל אביב איננה חברה מתפקדת והכוונה, למען הסר ספק, היא רק להיבטים המקצועיים שקשורים במכבי. אתה רואה מקרוב איך ועל ידי מי מתקבלות החלטות הרות גורל. אתה כבר מכיר את כל סיפורי הבן של וגם סיפורי הנכד של. אתה רואה מקרוב גם את הטיפוסים מסביב שמושכים בחוטים. אתה רואה את חוסר הענייניות, המיסטיקה, ההיסטריה והבלבול, אשר משולבות בשחץ וזחיחות. יותר מכך, אתה רואה את המיליציות השונות אשר מושכות לכיוונים שונים ומסנדלות על הדרך גם את ההיגיון הישר ואתה יודע שבאופן הזה חברה לא יכולה להתפתח, אולי גם לא לשרוד. מאחר שאין לך שום אפשרות לעצור את הטרוף הזה, מאחר שלא ניתנו, וכנראה גם לא יינתנו בידיך הכלים על מנת לשקם את תהליך קבלת ההחלטות, תעשה לעצמך טובה.

תתפטר.

אם, לחילופין, אתה לא מסוגל לזהות את הכאוס שמסביבך, אז בעצם עדיף שתישאר.

יש כמובן גם אפשרות אחרת. אם תהיה מסוגל לעמוד מול הפדרמנים ולאלץ אותם להעניק לך סמכויות מלאות של מנכ"ל, הסיפור משתנה. במצב כזה, אין ולא תהיה ברירה אלא לשחרר מתפקידו את כל מי שמעורב בשרשרת ההחלטות המקצועיות בקבוצה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב עם חגי בדש מנכ"ל מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
בסוף, ההנהלה משאירה את כל הכוח בידיים שלה. בדש ומזרחי/יוסי ציפקיס

ניקולה וויצ'יץ', מי שמוגדר היום כמנהל מקצועי/סמנכ"ל מקצועי/השד יודע מה, הוא אדם שכשל בתפקידו. לא סביר שקיים עוד צורך אפילו להסביר ולהדגים מדוע. לכן הוא חייב ללכת הביתה.

אבי אבן, ראש מחלקת הסקאוטינג ופיתוח השחקנים בקבוצה שלך, הסב לקבוצה שלך נזקים בסכומים שקשה לאמוד או לכמת. הוא חייב ללכת הביתה. כך גם עוזרו יאיר שבח. כולם כאחד חלק מהפיאסקו המקצועי האדיר בקבוצה, אשר גורם לבזבוז כספים נוראי, לשחיקה עצומה במותג אשר נבנה בעמל רב משך עשרות שנים ובמוניטין אשר עדיין קורץ, בצדק, למפרסמים ונותני החסויות השונים. חשובה לא פחות אגב, התרומה המכרעת של מחלקת הסקאוטינג לשחיקתו עד דק של מאמן אחר מאמן במכבי תל אביב ואני מדבר על המאמנים הלגיטימיים שאימנו במועדון בשנים האחרונות.

במקומם צריך להגיע מנהל חדש לחטיבה המקצועית שלך, אשר ימנה תחתיו אנשי מקצוע ראויים.

רמי הדר, מי שמצא עצמו מאייש את עמדת המאמן במכבי, איננו אשם במצבה של הקבוצה. הוא עשה כמיטב יכולתו ומיטב יכולתו הוא בדיוק מה שאתה רואה עכשיו. הוא לעולם ומעולם לא התאים לתפקיד הזה והוא חייב ללכת הביתה. לא, לא ניתן להותיר אותו בתפקיד עוזר המאמן. גם מאחר שהציפייה למעבר חלק מעמדת המאמן לעמדת העוזר באותה העונה איננו סביר, אבל בעיקר בשל היעדר לויאליות. לא, לא בגלל שהוא נותר במערכת לאחר שאדלשטיין עזב. הציפייה מעוזר להתפטר כאשר המאמן מפוטר איננה סבירה.

מה שהדר עשה היה חמור בהרבה: הוא מחק את כל שבנה אדלשטיין, ברמה המקצועית, לאחר אימון וחצי ובכך הוכיח שבשום שלב הוא לא תמך בהחלטות המקצועיות של המאמן שמעליו. תפקיד עוזר המאמן משתייך לקטגוריית משרת אמון. לא של ההנהלה, אלא של המאמן הראשי. קשה לראות איזה מאמן ראשי, שמכבד עצמו, ירצה תחתיו מי שנראה כמשת"פ של ההנהלה ומאמן ראשי שלא מכבד את עצמו, הוא מאמן ראשי שאתה לא רוצה שיאמן עבורך. מי שמערער את ועל מעמדו של המאמן או מי שתמיכתו במהלכיו של המאמן היא תמיכה מזויפת חייב ללכת הביתה. גם עוזרו וגם ההוא מניו זילנד.

רמי הדר מאמן מכבי תל אביב. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
מעשה חמור. הדר/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

העניין הוא שאתה ואני יודעים שאין לך מנדט לקבל החלטות אמתיות. אתה תהיה שותף מלא ובכיר לכל הפגישות, בהן יחשפו שוב כל התחלואים אשר קיימים כיום בהנהלה של מכבי. קולך ישמע, אבל ההחלטות יתקבלו על ידי אחרים. הרי ההחלטה למנותך לתפקיד נבעה מהרצון לקדם אלמנטים כספיים ואחרים, תוך שהבוסים הצהובים מותירים את מכלול ההחלטות הקרדינליות האמתיות בידיים שלהם ושל השובבים מטעמם. מכבי תל אביב, עם כל הכבוד לגיוסי הון, הנפקות בבורסה, מכירת מינויים וכן הלאה, תלויה בראש ובראשונה ביכולתה להתנהל נכון ברמה המקצועית. להצליח ולנצח.

לכן, אם יש לך אינטגריטי וחלופות אמתיות אחרות להמשך הקריירה המוצלחת שלך, האופציה היחידה העומדת בפניך היא להתפטר.

הם יסתדרו יפה מאוד, או שמא נאמר באותה המידה, גם בלעדיך.


שלך בידידות,

אחד שחוזר על עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully