וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הישג מצוין": המיסוי על הזכיות בטוטו יגדל בצורה מינורית בלבד

14.12.2016 / 19:38

באוצר דרשו שכל זכיה של 5,000 שקל ומעלה תגרור איתה מס של 35 אחוז, משרד הספורט הצליח להגיע לפשרה והמיסוי הגבוה יחול על זכיות של 50 אלף שקל ומעלה. רגב: "תקציב הספורט לא ייפגע"

מירי רגב. אוהד קב, מערכת וואלה! NEWS
הישג חשוב. מירי רגב/מערכת וואלה! NEWS, אוהד קב

בתום לא מעט פגישות בעניין, סוכם הערב (רביעי) בין משרד הספורט למשרד האוצר כי כמעט ולא תהיה פגיעה בזכיות בטוטו. למעשה, המיסוי על הזכיות בטוטו יגדל בצורה די מינורית של חמישה אחוז בלבד וישאר רק על זכיות מעל 50 אלף שקל.

כזכור, משרד האוצר דרש עד לא מזמן לשנות את היקף המיסוי על זכיות בהימורים ולקבוע אותו על 35 אחוז על כל סכום של 5,000 שקל ומעלה. בטוטו הודיעו אז כי במצב כזה, יעברו המהמרים להימורים הבלתי חוקיים וכתוצאה מהירידה בהיקף ההימורים בטוטו, תיפגע גם חלוקת הכספים לענפי הספורט השונים ובראשם הכדורגל.

בין משרד הספורט שייצג בעניין את הטוטו לבין משרד האוצר התפתח דו קרב ממושך והערב סוכם כי המיסוי יעלה אמנם ל-35 אחוז אך ישאר על סכום של 50 אלף שקל ומעלה ולא על סכום של 5,000 שקל כפי שדרשו באוצר מלכתחילה. מהטוטו נמסר: "זה הישג מצוין".

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה: "הבטחתי וקיימתי - אחרי חודשים של מאבק, שמחה לבשר כי גזרות האוצר בוטלו ותקציב הספורט הישראלי לא ייפגע. נמשיך לפתח את ענפי הספורט, לבנות מתקני ספורט חדשים בפריפריה ולהשקיע בספורטאים האולימפיים שלנו".

יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב ('יש עתיד') בירך: "היום הראנו שלספורטאים בישראל יש כוח. בזכות המאבק, תקציב האימים שהאוצר תכנן לספורט לא ייצא אל הפועל. ברצוני לחזק את ידה של שרת הספורט עשתה את המוטל עליה ודאגה שהפגיעה בספורט לא תהיה דרמטית כפי שתוכנה. רק חבל שנדרשנו לפעול בכוחנות בכדי להגיע אל המובן מאיליו – תקצוב ראוי לספורט הישראלי. כולי תקווה שביום מן הימים יתקיימו אותן הבטחות ששמענו לאחר האולימפיאדה, להגדלת התקציב הספורט, ולא נידרש עוד להילחם על הקיים".

  • עוד באותו נושא:
  • טוטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully