וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בית"ר לא יכולה להיות שבויה בידי חבורה שהגזענות אצלה מעל המועדון"

8.12.2016 / 8:38

למרות ששחקנים קיבלו איומים מאוהדים שאם הם באמת ירדו מהמגרש אחרי קריאות גזעניות לא יסלחו להם, בבית"ר נחושים ללכת עד הסוף עם המהלך. בעלי קבוצות הביעו תמיכה והם עשויים לרדת יחד איתה: "זה יהיה מחזה מביש עבור המועדון ונזק תדמיתי עצום אבל אין ברירה"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בבית"ר ירושלים קיבלו אתמול (רביעי) החלטה דרמטית, לפיה שחקני הקבוצה והצוות המקצועי יירדו מהמגרש אם יישמעו קריאות גזעניות או בעלי אופי גזעני מכיוון יציעי הקבוצה. במועדון בדקו מספר אפשרויות כבר בשבוע שעבר ובימים האחרונים התלבטו בנושא, כאשר לאנשי הקבוצה היה ברור כי ברגע שהחלטה מסוג זה תתקבל, לא תהיה דרך חזרה. למרות זאת, בקבוצה מהבירה הגיעו למסקנה כי לא משנה איזה עונש הם יספגו, רק התמודדות אמיתית וצעדים קיצוניים מול הקריאות הללו יביאו לשינוי.

גורם במועדון אמר אתמול: "זה הרבה מעבר לעונשים של ההתאחדות. באים אלינו אוהדים ואומרים שהם מתביישים להביא את הילד שלהם למגרש בגלל שירים כמו 'הנה היא עולה הקבוצה הגזענית של המדינה' ודברים דומים. זהו, זאת מלחמה על בית"ר וגם רגע האמת של האוהדים שבאמת איכפת להם. לא יכול להיות שבית"ר תהיה שבויה בידי קומץ שהגזענות אצלו נמצאת מעל המועדון. אנחנו יודעים שגם ב'לה פמיליה' הרבה מאוד מתנגדים לקריאות האלה, אבל לא מצליחים להשתלט על זה. אף אחד לא מחפש מלחמה עם האוהדים, רק שיהיה טוב יותר למועדון".

עוד בנושא:

בית"ר ירושלים הודיעה: "כל קריאה גזענית מהיציע תוביל לירידת השחקנים מהמגרש"

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים. יוסי ציפקיס
האם הם באמת יירדו מהדשא בקרוב? חלק מהקהל תומך, חלק פחות. שחקני בית"ר ירושלים/יוסי ציפקיס

חלק משחקני הקבוצה קיבלו אתמול הודעות מאוהדים לפיהן אם יירדו מהמגרש בסיטואציה שכזו, הקהל לא יסלח להם. אנשי המועדון לעומת זאת, קיבלו הודעות תמיכה, גם מבעלים של קבוצות אחרות, אשר חלקם אמרו כי יירדו יחד עם בית"ר ירושלים מהמגרש. היום צפויה מנהלת הליגה להגיב לנושא ובמועדון מצפים לקבל תמיכה.

עידוד הגיע אתמול גם מחלק מהאוהדים, כאשר אחת השיחות המפתיעות הייתה מאיש עסקים, אוהד הקבוצה, שהודיע שיחזור לסייע כלכלית באופן מיידי בעקבות המהלך. בבית"ר ירושלים אמרו: "הלוואי שלא נגיע למצב בו נרד מהמגרש. זה הכי מביש עבור המועדון וההחלטה היא בלית ברירה. זה נזק תדמיתי, יותר מכל הורדת נקודות או עונש שנקבל, אבל ההחלטה היא סופית. הלוואי שהחלק הטוב בקהל ישפיע על אלה שבאים להזיק. אף אחד לא רוצה להגיע לנקודת השפל הזו".

בקבוצה יקבלו היום החלטה סופית האם לערער על העונש שנגזר עליהם, סגירת היציע המזרחי לשלושה משחקים והפחחת שתי נקודות על תנאי. במועדון יזרזו את הליך הגשת התביעות נגד שלושת האוהדים שנעצרו במשחקים מול הפועל תל אביב ומכבי חיפה, בעקבות פריצה למגרש והשלכת אבוקות, בגינן הקבוצה עמדה לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully