וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוריס בקר על דג'וקוביץ': "בחצי השנה האחרונה הוא לא התאמן מספיק"

הגרמני סיפר על הפרידה מנובאק דג'וקוביץ' ועל "התקופה המאתגרת" לצד הטניסאי: "הצלחה לא מגיעה בלחיצת כפתור, אתה חייב לעבוד קשה, כמו היריבים שלך". וגם: על הקושי לשלב בין החיים הפרטיים למקצועיים

טניסאי העבר בוריס בקר. AP
"טניס הוא מקצוע שבו ספורטאי חייב להיות אנוכי". בוריס בקר/AP

בוריס בקר הודה שבששת החודשים האחרונים היה "מאתגר" לאמן את נובאק דג'וקוביץ' ושלדעתו הסרבי צריך היה להתאמן יותר. בקר ודג'וקוביץ' הודיעו אתמול (שלישי) על פרידה אחרי שלוש שנים מלאות בתארים ובהצלחות, כולל זכייה בשישה תארי גרנד סלאם, אבל בחודשים האחרונים נולה לא רק הציג יכולת מאכזבת, אלא אף איבד את המקום הראשון בעולם לאנדי מארי.

"הגענו להסכמה שנסיים את החוזה", אמר בקר, "זה היה מסע לא ייאמן, היו לנו שלוש שנים מלאות בהצלחות. כמובן שהיה הפסד או שניים שהייתי רוצה למחוק ושלא אהיה חלק מזה, אבל אם מישהו היה אומר לי לפני שלוש שנים שנזכה ביחד בשישה גרנד סלאמים, נשמור על הפסגה העולמית ונולה יהיה הטניסאי הכי דומיננטי בעולם, הייתי חותם על זה".

עם זאת, חצי השנה האחרונה כללה לא מעט הפסדים, אכזבות ואיבוד הפסגה העולמית, על אף שבמהלך 2016 דג'וקוביץ' הוביל ב-8,000 נקודות דירוג על מארי. הפרידה הייתה בלתי נמנעת. "זה היה הדדי", אמר בקר, "זו החלטה שלא מתקבלת בן לילה. זה היה תהליך. אני חושב שבששת החודשים האחרונים זה היה מאתגר עבורי מכמה בחינות. הייתי מעט מוגבל כי לא יכולנו להתאמן כמו שרצינו. בחצי השנה האחרונה הוא לא בילה מספיק על מגרש האימונים, והוא יודע את זה.

"הצלחה ברמות האלה לא מגיעה בלחיצת כפתור. הצלחות ברמות האלה לא מגיעות רק מלהופיע לטורניר. אתה חייב לעבוד בכל הכוח, כי היריבים שלך עושים אותו דבר".

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
"העובדה שהוא הפסיד את המקום הראשון למארי פגעה בו". נובאק דג'וקוביץ'/רויטרס

אחרי ההדחה מווימבלדון דג'וקוביץ' נראה תשוש במיוחד, וסיפק מסיבת עיתונאים לא אופיינית, שבה נראה חסר כוחות. בקר מודה שהטניסאי התקשה לתמרן בין חייו הפרטיים לחייו המקצועיים. "אני לא יודע אם היו לו בעיות אישיות", אמר בקר, "הוא נשוי באושר, יש לו בן יפהפה. אבל טניס הוא מקצוע שבו ספורטאי חייב להיות אנוכי, כי הכל זה אתה, והוא הראשון להגיד שהוא איש משפחה, כך שכמובן שאשתו והילדים שלו היו חייבים להישאר מעט מאחור.

"זה לא יכול להיות ככה תמיד. אני לא חושב שהיו בעיות, פגשתי את אשתו, היא באמת נפלאה, ומאוד מאוד תומכת בבעלה. אבל הם לא מבלים מספיק זמן יחד. גם לי היה את זה לפני 20 שנה. זה פשוט טבעו של היצור שנקרא טניסאי".

עם זאת, בקר בטוח שנולה עוד יחזור. "אני בטוח שהעובדה שהוא הפסיד את המקום הראשון למארי פגעה בו. אני יודע שההפסד לואוורינקה בגמר ארה"ב כאב לו. אני חושב שזה מה שהוא היה צריך, להפסיד קצת, כדי להבין מה זה להפסיד, כי במשך שנתיים וחצי הוא לא הפסיד. אני בטוח, ואהיה בשנה הבאה האוהד מספר 1 שלו, שהוא יחזור להיות מספר 1 בעולם בשנה הבאה. אבל הוא חייב לחזור לעבוד קשה. הוא חייב לחזור להתאמן במשך שעות, ולהתרכז במה שהפך אותו לטניסאי הטוב בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully