וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה מהללת את ה'דחויים', לואיס אנריקה: "נתנו לי חומר למחשבה"

מאמן ברצלונה שיבח את טוראן, וידאל ודניס סוארס אחרי הניצחון על גלדבאך: "מאושר מכל שחקן שקופץ על העגלה". הקשר שלח מסר למאמן, וידאל תוהה אם יישאר למרות האופטימיות. המספרים והתגובות

שחקן ברצלונה ארדה טוראן חוגג. GettyImages
הערב שלו. טוראן/GettyImages

המחזור האחרון של שלב הבתים בליגת האלופות נפתח הערב (שלישי) עם שמונה משחקים במסגרת בתים א'-ד' שניפקו 25 שערים. נאפולי ובנפיקה העפילו לשמינית הגמר והשאירו שני כרטיסים פנויים, שיחולקו בתום שלב הבתים בעוד כ-24 שעות.

בית א'

ארסנל סיימה בראשות הבית אחרי שהביסה את באזל, ובמקביל פריס סן ז'רמן נפרדה בתיקו מלודוגורץ', שתהיה בשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית.

מספרי הערב:

* מסוט אוזיל רשם את ההופעה ה-67 שלו בליגת האלופות והשתווה לבן ארצו ושוער ארסנל לשעבר ינס להמאן.

* לוקאס פרס הוא הספרדי הראשון שכבש שלושער במשחק הבכורה שלו בהרכב בליגת האלופות.

* לוקאס פרס הוא הספרדי השביעי שכובש שלושער בצ'מפיונס והשני שעושה זאת בקבוצה לא-ספרדית (אחרי נגרדו בסיטי).

* פרס הוא השחקן השישי של ארסנל שכובש שלושער בצ'מפיונס. קדמו לו תיירי הנרי, בנדטנר, וולבק, ז'ירו ואוזיל.

* ארסנל סיימה במקום הראשון בבית בצ'מפיונס לראשונה מאז 2011/12. זו פעם ראשונה מאז 2005/06, אז הגיעה לגמר, שארסנל מסיימת את שלב הבתים בלי הפסד.

* ארסנל השוותה את השיא שלה לכמות שערים בשלב הבתים עם 18.

* מאז הבכורה של מסוט אוזיל בצ'מפיונס יש לו 23 בישולים. רק למסי (24) ורונאלדו (26) יש יותר בתקופה הזו.

התגובות:

בלם ארסנל לורן קוסיילני אמר לאחר המשחק: "היה לנו סיכוי קטן לסיים במקום הראשון לפני הערב. אחרי המשחק האחרון מול פריס סן ז'רמן אמרנו שיש לנו עוד משחק ונעשה בו את העבודה שלנו, פ.ס.ז' לא עשתה את שלה. חשוב לסיים במקום הראשון כי זה נותן לנו משחק גומלין בבית בשמינית הגמר. נראה את מי נקבל בהגרלה".

ארסן ונגר אמר: "חשבתי שלודוגורץ קבוצה טובה, הם עשו תוצאה טובה שעזרה לנו לסיים ראשונים בבית, וזה מה שרצינו. עשינו את העבודה בצורה משכנעת, היינו ניידים ובסך הכול הצגנו הופעה מחויבת. אני חושב שפרס ניצל את העובדה שיצרנו מצבים טובים, הוא גולר והוא הראה הערב שיש לו ריח טוב לשערים".

לוקאס פרס שחקן ארסנל. רויטרס
הנרי, אוזיל ועכשיו הוא. פרס/רויטרס

בית ב'

בשיקטאש הודחה ותהיה רק בליגה האירופית אחרי תבוסה באוקראינה לדינמו קייב, נאפולי ניצחה את בנפיקה ועלתה יחד איתה לשמינית הגמר.

מספרי הערב:

* מאז 1998 מול בארי טאון הוולשית לא כבשה דינמו קייב כל כך הרבה שערים במשחק אירופי.

* דריס מרטנס היה מעורב בשישה משמונה השערים האחרונים של נאפולי בצ'מפיונס (ארבעה שערים, שני בישולים).

התגובות:

חוסה קאייחון אמר בסיום הניצחון של נאפולי: "זה מה שרצינו, אנחנו ברא שהבית ואני חושב שזו הייתה הופעה נהדרת שלנו. הפגנו אופי, נחישות ואיכות ואני חושב שהרווחנו את מקומנו ביושר. כל היריבות בשלב הבא קשות, אבל אנחנו בפנים, נראה מה יהיה ונהנה מהרגע".

שחקן נאפולי דריס מרטנס חוגג. רויטרס
בכושר נפלא. מרטנס/רויטרס

בית ג'

ברצלונה הביסה את בורוסיה מנשנגלדבאך (שתהיה בליגה האירופית) וסיימה ראשונה, מנצ'סטר סיטי סיימה שנייה אחרי 1:1 מול סלטיק.

מספרי הערב:

* מאז תחילת איסוף הנתונים ב-2003/4, אף קבוצה לא מסרה כל כך הרבה מסירות במחצית הראשונה של משחק בליגת האלופות כמו ברצלונה מול בורוסיה מנשנגלדבאך הערב (583).

* ליאונל מסי כבש 16 שערים ב-11 ההופעות האחרונות שלו בליגת האלופות. בורוסיה מנשנגלדבאך כבשה 13 שערים ב-12 המשחקים האחרונים שלה באלופות.

* טוסין אדרביאויו הוא השחקן הצעיר ביותר אי פעם שפותח בהרכב של מנצ'סטר סיטי באלופות, בגיל 19 ועוד 73 ימים.

* קלצ'י איהנאצ'ו כבש 13 שערים ב-18 פעמים בהן פתח בהרכב מנצ'סטר סיטי.

* שני השערים המוקדמים ביותר של סלטיק בליגת האלופות אי פעם הגיעו נגד מנצ'סטר סיטי העונה (2:23 דקות ו-3:51 דקות הערב).

* ארדה טוראן הוא השישי שכובש שלושער בצ'מפיונס עבור בארסה. קדמו לו כמה שמות גדולים: ריבאלדו, רונאלדיניו, אטו, מסי וניימאר.

* הוא גם הטורקי השלישי שכובש שלושער בבתים (אחרי טונצ'אי סאנלי ובוראק ילמאז).

* בארסה השוותה את שיא כל הזמנים שלה לשערים בשלב הבתים עם 20 בסך הכול.

* מסי כבש 51 שערים ב-51 הופעות צ'מפיונס בקאמפ נואו.

* בארסה סיימה עם 993 ניסיונות מסירה, הכי הרבה במשחק צ'מפיונס כלשהו מאז 2003/04.

* מנצ'סטר סיטי רשמה על רשת נקייה רשת פעם אחת ב-16 משחקיה האחרונים בכל המסגרות.

התגובות

מאמן ברצלונה לואיס אנריקה החמיא דווקא לאלש וידאל, שבחודשים האחרונים ספג ממנו ביקורת רבה, ובתקשורת הקטלאנית דווח מספר פעמים על יחסים קרירים בין השניים. וידאל עצמו אמר בסיום ש"אני לא יודע מה התוכנית לגבי, המועדון אחראי לזה. מעולם לא הייתה לי בעיה אישית עם לואיס אנריקה. הוא המאמן, ואם הוא מחליט לא לתת לי דקות, כנראה שהוא רואה שחסר לי משהו".

אבל לואיס אנריקה נראה כמי ששינה את דעתו. "אלש שיחק פשוט נפלא. יותר מהכל, הוא הוכיח לי שהוא נמצא במצב פיזי מצוין. העבודה שלי עם ובלי הכדור הייתה טובה מאוד, אני מרוצה ממנו. אנחנו מקבלים בברכה כל שחקן שקופץ על העגלה, אני שמח שנתנו לי חומר למחשבה. ככל שיהיו לנו יותר שחקנים בעניינים, כך נהיה טובים יותר", אמר המאמן.

הוסיף ש"עשינו שיעורי בית בימים האחרונים. הפתיעו אותנו יותר מדי פעמים העונה, אז שמתי דגש על להגביר את המהירות ולמסור את הכדור בקצב טוב יותר. אני שמח מאוד שגם חלק מהמחליפים שלנו הוכיחו לי משהו היום. טוראן כובש הרבה שערים העונה, יש לו הרבה איכויות כשהוא משחק קרוב לשער. גם הגולים של פאקו אלקאסר יגיעו בדיוק ברגע שלא נצפה להם. חייבים לעזוב אותו, הוא עשה משחק טוב אתמול".

גם דניס סוארס קיבל לא פחות דקות והציג יכולת לא רעה. בסיום אמר הקשר כי "כשאתה משחק על המשבצת של אינייסטה, ברור לך שלא יהיו יותר מדי דקות פנויות. זה נכון שלא שיחקנו הרבה יחד, היו אולי 20 דקות כאלה בבלאידוס מול סלטה, ואני חושב שזה עבד טוב מאוד. עכשיו כולי תקווה שנוכל לשחק זה לצד זה גם בעתיד".

בתקשורת הקטלאנית חגגו כצפוי. הכותרת הראשית ב'ספורט' קראה "ברצלונה חזרה", ונכתב כי "הקבוצה חזרה למצב דורסני אחרי שלושה משחקים רצופים ללא ניצחון. ב'אל מונדו דפורטיבו' הקדישו את הכותרת לארדה טוראן, וכתבו "ארדה קטלני, השחקנים הדחויים חזרו לחיים".

קלצ'י איהנאצ'ו שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
מאזן אדיר. איהנאצ'ו/רויטרס

בית ד'

באיירן מינכן סיימה שנייה למרות שגברה על הראשונה אתלטיקו מדריד, רוסטוב תהיה בליגה האירופית אחרי תיקו מאופס מול פ.ס.וו איינדהובן.

מספרי הערב:

* השער של רוברט לבנדובסקי היה ה-14 שלו ב-12 משחקי הבית האחרונים של באיירן מינכן בליגת האלופות, מתוכם הוא לא כבש רק במשחק אחד.

* שני הברזילאים של באיירן מינכן, דוגלאס קוסטה וראפיניה, רשמו הערב את ההופעה ה-50 שלהם באלופות.

* אתלטיקו נזקקה לשבעה שערים בלבד על מנת לנצח בכל חמשת המשחקים שלה באלופות עד המשחק באליאנץ ארנה. רק יובנטוס ב-2004/5 נזקקה לפחות מכך, ואז היא עשתה את זה עם חמישה בלבד.

* תומאס מולר רשם את הופעתו ה-89 במפעלים האירופים במדי באיירן, רק לאוליבר קאן, פיליפ לאהם ובסטיאן שווינשטייגר יש יותר.

* באיירן מינכן רשמה את ניצחונה הביתי ה-15 ברצף בליגת האלופות.

התגובות:

מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה אמר: "היו לנו כמה מצבים גדולים בתחילת המשחק, אבל אז באיירן השתלטה על המשחק. הם שלטו בכדור והיו דומיננטיים במחצית הראשונה. במחצית השנייה שיחקנו טוב יותר והיה משחק שקול יותר ויצאנו עם תחושה חיובית מ-15 הדקות האחרונות של המשחק. המחצית הראשונה הייתה סיפור אחר מהשני והשתפרנו משמעותית. בסיום המשחק הייתה לנו הזדמנות והיינו יכולים להוציא תיקו ולכן שלחתי את אובלק לעלות בקרן. השגנו תוצאות טובות בהולנד וברוסיה ואני חושב ששיחקנו טוב מאוד עד כה. זה מה שהציב אותנו בעמדה בה היינו כשהגענו למשחק".

מאמן באיירן קרלו אנצ'לוטי: "לא אפשרנו להם לצאת להתקפות מתפרצות. ההגנה שלנו שיחקה טוב מאוד וכך עשה גם לבנדובסקי. הניצחון הזה נותן לנו ביטחון, אבל נצטרך להשתפר. אני חושב ששיחקנו טוב. שלנו במשחק. בסופו של דבר התוצאה לא הייתה חשובה, אבל התוצאה כן נותנת לנו ביטחון". חלוץ באיירן מינכן רוברט לבנדובסקי: "השער היום היה הזדמנות טובה לחשוף שאשתי בהריון. התאמנתי בעבר על כדורים חופשיים, אבל התחלתי להתמקד בזה יותר מתחילת העונה".

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן. רויטרס
אוהב להיות בבית. לבנדובסקי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully