וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב הנדיר של קליי תומפסון: "זה שיא שלא יישבר לעולם"

כוכב גולדן סטייט קלע 60 נקודות ב-29 דקות (קצב של 100 נקודות) והדהים את חבריו ואת אנשי הסטטיסטיקה: ההיסטוריה, הנתונים, האקסטזה על הספסל, ומה היה קורה אם היה משחק משחק שלם? ניתוח ההצגה

AP

שלושה רבעים בלבד, אפילו קצת פחות, נדרשו לקליי תומפסון הבוקר (שלישי) כדי לקלוע 60 נקודות, שמהוות שיא עונתי ב-NBA וכמובן שיא קריירה אישי. גולדן סטייט הלוהטת עלתה למאזן 3:18 כשהיא מביסה 106:142 את אינדיאנה, אבל בערב כזה הקבוצה נותרה בצד, ולחובבי ה-NBA לא נותר אלא להשתאות מההצגה של תומפסון ומהמספרים המרשימים שלו.

תומפסון קלע 40 נקודות כבר במחצית הראשונה, שבמהלכה שיחק 18 דקות (!) בלבד. 1:22 דקות לסיום הרבע השלישי, כשהוא כבר עם 60 נקודות, הוא ירד לספסל, כשהקהל המקומי יוצא מגדרו וקורא "קליי, קליי". הווריירס כבר הוליכו ב-35 הפרש (79:114), המשחק היה גמור, ותומפסון ירד לספסל, ולא חזר. הוא הסתפק ב-60 נקודות. ב-29 דקות. מה היה קורה אם היה משחק ערב שלם? אפשר רק לדמיין. "מי יודע?", אמר המאמן סטיב קר בסיום, "אני רק יודע שהוא היה ממשיך לקלוע. קליי לעולם לא מתכוון להפסיק לקלוע".

קליי תומפסון גולדן סטייט. AP
קליי תומפסון גולדן סטייט/AP

הוא סיים את המשחק עם 21 מ-33 מהשדה ו-8 מ-14 מהשלוש. כבר בשני הרבעים הראשונים הוא היה עם 15 מ-22 מהשדה וחמש שלשות. כמו כן, סיים עם 10 מ-11 מהעונשין. הוא הצטרף לשחקני היכל התהילה ווילט צ'מברליין, ריק בארי וג'ו פולקס כשחקני הווריירס היחידים שקלעו 60 ומעלה. האחרון שעשה את זה היה בארי, שקלע 64 במארס 1974. עד הלילה השיא העונתי של הליגה היה 51 נקודות (ראסל ווסטברוק, כולל הארכה) ו-50 נקודות של אנתוני דייויס במדי הפליקנס ללא הארכה. "זה רק מצער שבשני שיאי הקריירה שלי לא שיחקתי ברבע האחרון", אמר תומפסון.

לאורך כל המשחק החברים של תומפסון השתוללו בהתלהבות על הספסל מהתצוגה של חברם, שפתח את העונה בצורה מדאיגה מעט והפך לשחקן מספר 3 עם הגעתו של קווין דוראנט, אבל הלילה נתן תצוגה שהולמת את יכולתו. ניכר היה ששחקני גולדן סטייט שמחים בשמחתו, כשאחר כך, בראיון בסיום המשחק, הם שפכו עליו קרח ומים לעיני המצלמות. תומפסון צייץ בסיום "ברכות לחברים שלי שסידרו אותי הלילה! אני לא חושב שכדררתי יותר מחמש פעמים כל המשחק".

סטפן קרי, שהיה באקסטזה על הספסל, אמר בסיום ש-60 נקודות ב-29 דקות ש"אני מוכן לשים כסף שזה משהו שלא יישבר בהיסטוריה של הכדורסל, זה פשוט לא ייאמן". תומפסון עצמו הוסיף ש"אני גאה בעצמי. סיימתי את המשחק עם אפס איבודים. הרגשתי שכל זריקה שלקחתי הייתה זריקה טובה".

קליי תומפסון גולדן סטייט. AP
קליי תומפסון גולדן סטייט/AP

עד כמה הערב הזה היה נדיר ומרשים? 29 דקות הן פרק הזמן הקצר ביותר אי פעם לשחקן לקלוע 60 נקודות. אחריו ברשימה קרל מלון, שקלע 60 ב-33 דקות (1989/90 במדי הג'אז) וקובי (גם 33 דקות, ב-2005/06). לשם השוואה, ווילט צ'מברליין במשחק 100 הנקודות המיתולוגי שלו קלע 2.08 נקודות לדקה. לתומפסון היה ממוצע של 2.07. כמה יותר הוא יכול היה לקלוע? "אולי יום אחד תהיה לי הזדמנות לשפר את השיא הזה", אמר תומפסון, "אבל גם 60 נקודות ב-29 דקות זה לא רע".

ב-ESPN ניתחו כל סל וסל וחשפו את הרב גוניות של תומפסון, שקלע בחמישה סוגי זריקה שונים. הוא היה 8 מ-13 מהשדה בקץ' אנד שוט. הוא היה 5 מ-7 מסלים אטחרי חסימה. הוא קלע שני סלים בחדירה, שניים ב-pull-ups ואחד בג'אמפר עם hesitation. הוא קלע מ-13 מרחקים שונים.

הסטטיסטיקה של קליי תומפסון. ESPN, צילום מסך
הסטטיסטיקה של קליי תומפסון/צילום מסך, ESPN

עוד מספרים

* כל השחקנים של אינדיאנה ביחד קלעו עד תום הרבע השלישי 26 סלי שדה. לקליי היו 21.

* 60 נקודות בשלושה רבעים זה הכי הרבה מאז שקובי בריאנט צלף 62 בשלושה רבעים בדצמבר 2005.

* הוא השחקן הראשון שקולע 40 נקודות במחצית ראשונה מאז קובי בריאנט (42) מול וושינגטון במארס 2003.

* הוא השחקן הראשון שקולע 40 במחצית אחת מאז ג'ימי באטלר שקלע 40 במחצית השנייה במדי הבולס מול טורונטו בינואר השנה.

* תומפסון היה המוציא לפועל של ההתקפה המשומנת של גולדן סטייט. איך הוא עשה את זה? 20 מתוך 21 סלי השדה של תומפסון היו אסיסטים, משבעה שחקנים שונים. בראשם היה סטפן קרי, שמסר לו שישה אסיסטים.

* הווריירס רשמו משחק שני ברציפות עם 40 אסיסטים ומעלה, הקבוצה הראשונה שעושה זאת מאז קליבלנד 1992/93.

* הווריירס חילקו 15 אסיסטים ברבע הראשון (45 כל המשחק), שהשווה שיא מועדון.

* אין פלא שהלילה היה זה המשחק ה-200 ברציפות שגולדן סטייט מוכרת את כל הכרטיסים למשחק הביתי באוראקל ארינה.

קליי תומפסון שחקן גולדן סטייט ווריירס. AP
קליי תומפסון שחקן גולדן סטייט ווריירס/AP
קליי תומפסון שחקן גולדן סטייט ווריירס. AP
קליי תומפסון שחקן גולדן סטייט ווריירס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully