וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על מולנסטיין. קינן: "לא חכם לומר שנתמודד על האליפות"

6.12.2016 / 8:25

לראשונה העונה, ההולנדי ספג: "לא ירצה לזכור את ניהול המשחק. גמר את נטע וואצק". הפקת לקחים לעונה הבאה מהתפקוד של ריאן, וגם: ניסיון לסגור את עסקת דמארי על פי מתווה חדש

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. רנה מולנסטיין ידע שהוא יפסיד את המשחק. השחקנים שלו הרגישו, הוא עצמו הרגיש. אתמול, אולי בפעם הראשונה מאז הגיע לאיצטדיון המפואר בחיפה, הידיים היו בעיקר בכיסים. פחות אמוציות, הרבה מחיאות כפיים. "בדרך כלל רנה יותר מעורב במשחק, חי אותו. ברגע שבית"ר השתלטה על האמצע וורמוט יצא, הוא הבין שאין לנו הרבה מה להציע. הוא לא ירצה לזכור את ניהול המשחק הזה. היינו חלשים, הוא לא הגיב טוב. מגיע לנו לחטוף את כל הביקורות", אמר גורם במועדון. זאת, אגב, הייתה הפעם הראשונה העונה שבה הועברה העונה ביקורת על המאמן.

ואולי זו נקודת אור במכבי חיפה, שבעבר התכחשה לכך שהקבוצה נמצאת בבעיה? "עוד לא חקרתי את נתוני הריצה, אבל אני יכול להבטיח לך שהשחקנים לא רצו היום כמו שהם רצים בדרך כלל", הסביר אותו גורם אמש. "כל השחקנים היו מתחת לרמתם הרגילה, הרבה פחות. נצטרך לשים איקס על המשחק הזה ולהתקדם. בליגה הזאת אי אפשר לנצח את באר שבע, אבל אפשר לנצח את מכבי תל אביב".

עוד בנושא

מכבי חיפה נכנעה 2:0 בבית לבית"ר ירושלים
מולנסטיין בסיום: "זה היה המשחק החלש ביותר שלנו העונה"

רנה מולנסטיין מאמן מכבי חיפה (ימין) עם סאן מנחם. יוסי ציפקיס
"בדרך כלל רנה יותר מעורב במשחק". מולנסטיין/יוסי ציפקיס

2. "היינו היום פחות טובים, יום רע, הגיעו להם לנצח", הודה בסיום דקל קינן. "תראו, אין מה להסתתר מאחורי האמת. יש לנו מבחן מול רעננה כדי להוכיח שזאת מעידה חד פעמית. בלי לציין שמות, לא נראינו טוב כקבוצה. לא בחצי הראשון, לא בשני. מגיעה לנו ביקורת ניקח אותה למקומות טובים. נשב עם הצוות לדעת מה לא עבד טוב. לא צריך להיות גאון כדי לדעת את זה. חייבים ללמוד ממה שקרה".

"עד לפני שבועיים דיברו כאן על אליפות", שאלתי. "אתם לא באמת מסוגלים להתמודד עם באר שבע". קינן הודה: "לא חכם לומר שאנחנו מתמודדים על אליפות בשלב כזה, בטח אחרי מה שקרה בשנים האחרונות. גם לא נכון. אנחנו בעיצומו של תהליך, הקבוצה הזאת היא קבוצה חדשה". בחיפה לא היו מרוצים גם מהמחליף, איאד אבו עביד. מולנסטיין מחזיק אותו בסגל עוד קצת, עד שיגיע שחקן הגנה נוסף.

3. אז מה באמת לא עבד במכבי חיפה? אחד השחקנים שעשה את הדרך לרכבו סינן לחברו ש"רנה פשוט גמר את נטע וואצק". על פי עדויות שונות, לביא נראה עייף מאוד באימון הראשון שלו אחרי גביע הטוטו והצ'כי, שלא התאמן כל השבוע באופן סדיר, לא היה צריך לפתוח. בחיפה מבינים שקהת הפגין אתמול יכולה ירודה גם בהשוואה לזו הבינונית אותה גילה לפני מספר מחזורים ובעקבותיה ספג ביקורת. אבל הסיבה העיקרית, לדבריהם, נעוצה בפציעת גילי ורמוט. "כשהוא יצא החוצה, לא היה שחקן יצירתי, לא היה גיוון. הקבוצה הייתה נראית עייפה, לא היינו מבקיעים גם את המשחק היה מסתיים עוד שעה", הסבירו. למולנסטיין היו אתמול רוקאביציה ומוגרבי על הספסל, אבל הוא החליף את ורמוט בפלט. שתי דקות אחרי, מכבי חיפה ספגה את הראשון מטעות של גלזר, שסחט עידוד מהקהל. "הגזמתם איתו שם בתקשורת. חודש וחצי אתם משבחים אותו, תראו מה קרה", צעק לעברנו אחד האוהדים בסיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן בית"ר ירושלים עידן ורד מול שחקני מכבי חיפה גארי קגלמאכר, דקל קינן. יוסי ציפקיס
"אנחנו בעיצומו של תהליך, הקבוצה הזאת היא קבוצה חדשה". דקל קינן/יוסי ציפקיס

4. איסמעיל ריאן לא מגן. זה מתאים לתבוסה על אשקלון, אבל לא אתמול, לא בדרך כלל. במהלך האימונים השבוע שב מולנסטיין והדגיש בפני השחקנים שהקבוצה שלו משחקת 3:5:2 בהתקפה, נתן הוראות חיפוי לקגלמאכר, אבל מול בית"ר זה לא עבד. בחודש ספטמבר דיווחנו לכם שמכבי חיפה מכוונת לדור אלו בעונה הבאה. מגן מכבי פתח תקוה מחוזר גם בבאר שבע, ואם הוא לא יגיע במועדון מכוונים לבלם זר שיקבע את קגלמאכר בעמדה שבה הוא יודע לעשות הגנה וגם התקפה - על הקו. השער השני הגיע מאיבוד כדור של ואצק, אבל גם מטעות של ריאן. "הוא בסדר בהגנה, בסדר בקישור, בסדר כשחקן כנף. באף אחד מהתפקידים הוא לא לוקח אותנו צעד אחד קדימה", נאמר עליו. "אפשר להרוויח שחקן טוב בעמדה אחת, מאשר בינוני בכמה עמדות. הוא שחקן עם פוטנציאל, צריך לדעת מה היתרונות שלו ולטפח אותם". עם ורד, אבוחצירא, מויאל ושכטר, שחגגו אתמול דקות ארוכות על הדשא בחיפה, זה עבד פחות.

חלוץ ר.ב לייפציג עומר דמארי. ברני ארדוב
"הגרמנים לא ממהרים". עומר דמארי/ברני ארדוב

5. שלוש קבוצות כבשו העונה יותר ממכבי חיפה, שתי קבוצות נוספות חולקות איתה את המקום הרביעי בכיבושים. הרבה יותר הגנה, אבל רק שער אחד יותר מהפועל חיפה. אם תשאלו את שחקני מכבי חיפה, הם לא ממש מבינים את הדיבורים סביב עתידו של גליינור פלט. הם סבורים שכדי להפוך להפועל באר שבע, הקבוצה זקוקה לעוד ברדה, לעוד בן שהר, וואקמה, לוסיו וגדיר. "לכל החלוצים שלהם יש מקום אצלנו בסגל", אמרו, "לנו יש ארבעה חלוצים קבועים ואת עוואד. מי אמר שכדי להביא את דמארי צריך לשחרר?".

המתווה עם חלוץ לייפציג, שעל מועמדותו פורסם לראשונה בוואלה ספורט, עדיין לא סוכם, אבל הצדדים מדברים על אפשרות שיושאל ללא תמורה והגרמנים ישתתפו בשכר. והנה חידוש: ייתכן והעסקה הזאת לא תכלול בסופו של דבר סעיף רכישה בתום העונה. "הגרמנים לא ממהרים", אמר אתמול מקורב לעסקה. "יכול להיות שהם ירצו להחליט מה לעשות איתו רק בתום העונה, אבל שום דבר לא סופי". עוד כאב ראש לחיפה? בקרוב מאוד נדע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully