וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב סופרת את הימים, אמיר כבירי בנתק מאנשי המועדון

על אף השיפור המקצועי, בהפועל תל אביב סופרים את הימים עד שיגיעו לחדלות פירעון ויתחיל בהליכי פירוק: "אנשים נשארים פה בגלל שהם אוהבים את הפועל ולא בגלל אמיר".. וגם: הקושי מול יריבות שמסתגרות, האנרגיות שמביא המאמן ("הכתובת להכל") והתקווה הסינית הנואשת

שחקני הפועל תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
כן כן, אדומים חוגגים. עזרא/ברני ארדוב

1. הסטטיסטיקה מספרת שבני יהודה לא ניצחה את הפועל תל אביב בליגה זה ארבע שנים. הניצחון האחרון שלה על האדומים היה בדצמבר 2012, ומאז היא סוג של תרופה טובה ללחץ במועדון. "כן, שבני יהודה יבואו כל מחזור", התלוצץ אתמול (ראשון) עמרי אלטמן אחרי ה-0:1 על הזהובים, ונתן אישור למחשבות של האדומים על היריבה מהשכונה. אבל זה לא הסיפור של המשחק. אם לשים בצד לרגע את הבעיות הכלכליות, בהפועל מתעסקים בעיקר בצד המקצועי, כשהאתגר הוא איך להתמודד עם שם של מועדון גדול, כשהמציאות מדברת על קבוצה בינונית.

כלומר, בשבועות האחרונים גיא לוזון מסביר לכל מי שרוצה עד כמה קשה לו. הסיבה נעוצה בזה שמול הפועל, מלבד המועדונים הגדולים, רוב קבוצות הליגה באות להסתגר. לטענתו, זה משפיע על היכולת של הקבוצה, כי מצד אחד יש לה שם גדול, אבל מצד שני זו קבוצה לא מספיק טובה כדי לתקוף את היריבות שלה לאורך המשחק. "אני לא חושב שבני יהודה הסתגרו היום בגללנו, אלא בגלל שזה עבד להם בשבוע מול מכבי", המשיך אלטמן. "זה ברור שזה רק הופך להיות קשה יותר אחרי כל ניצחון. שיחקנו טוב ושלטנו לאורך כל המשחק והגיע לנו הניצחון. המטרה שלנו היא הפלייאוף העליון. לשם אנחנו מכוונים מתחילת השנה. אני מאמין שנגיע לשם בסופו של דבר. הגיע הזמן שנחבר ניצחונות באמת ונטפס למעלה בטבלה".

עוד בנושא

חן עזרא כבש, הפועל תל אביב גברה 0:1 על בני יהודה
חן עזרא: "גיא מטריף אותנו, זו רק תחילת הדרך"

גיא לוזון מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"הוא הפסיכולוג, המורה, המאמן ואפילו הרואה חשבון אם צריך". לוזון/ברני ארדוב

2. קשה שלא להתפעל מהעובדה שלוזון עדיין שומר על אופטימית במערכת שכמעט קורסת, בקבוצה שהסגל שלה מידלל כל שבוע. "גיא גורם לנו להתנתק מהכל", הסביר אלטמן. "הוא נותן לנו את כל השקט שאנחנו צריכים. הוא בעצמו מתנתק מזה. כיף שבנאדם כזה נמצא במיוחד ברגעים כאלה בהפועל תל אביב". החתמת לוזון, שבינתיים הצליח להביא למועדון 12 נקודות מתוך 24 אפשריות בשמונה משחקים שניהל, היא למעשה הקונצזוס היחיד במועדון האדום. "הוא הפסיכולוג, המורה, המאמן ואפילו הרואה חשבון אם צריך", צחק אחד השחקנים. "הוא נותן את התחושה לכולם שיש כתובת לכל בעיות".

המנהל המקצועי, אלי גוטמן, כבר רוצה את לוזון לעונה הבאה, אך זה עדיין חושב על אירופה והשאיפה שלו לחזור לשם כרגע גדולה יותר מלהמשיך בהפועל. "אני הכי הרבה נהנה לנצח ומנסה ליהנות בכל רגע שאני פה", אמר לוזון אחרי המשחק. "כשאני נמצא בקבוצה, אני חושב שגם במצבים שהם פחות טובים למועדון חייבים לבוא עם אנרגיות חיוביות ועם חיוך ולתת הכל עד הסוף. זו הדרך היחידה שיש. אם היינו באים למשחק ונותנים לכל הדברים מסביב להכביד עלינו, כנראה שהיינו מובסים. גם אם אני זוכה ללעג או לפרגון בתקשורת, אין לי מושג כי אני לא קורא. בתוך המועדון אני מרגיש גיבוי מלא וכולם הולכים בדרך שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בעלי הפועל תל אביב אמיר כבירי. ברני ארדוב
"צריך נס או רוכש כדי להינצל ממצב של פירוק", אמרו בקבוצה . כבירי/ברני ארדוב

3. מהבחינה הניהולית האופטימיות רחוקה אלפי שנות אור מזו של לוזון, ושם למעשה סופרים את הימים עד אשר המועדון יגיע לחדלות פירעון ויתחיל בהליכי פירוק. בהפועל, כמו בכל חודש מאז שהחלה העונה, לא ממש יודעים מהיכן יגיע הכסף לתשלום שכר וחובות. בקבוצה מעריכים כי הבעלים, אמיר כבירי, צריך להכניס מעל לחמישה מיליון שקלים בחודש הקרוב, וגם זה לא בטוח שיספיק לכיסוי החובות. האופטימיים שבמועדון עדיין מקווים כי ה-10 מיליון שקל מהתאגיד הסיני יגיעו בינואר, אך כרגע גם זה לא נראה באופק, ואם הסכום הזה לא ייכנס, הפועל לא תוכל להתנהל מבחינת כלכלית. כלומר, במצב שכזה להפועל לא תהיה אפשרות לשלם את שכר נובמבר ודצמבר, והיא גם מסתכנת בסנקציות מפיפ"א. "צריך נס או רוכש כדי להינצל ממצב של פירוק", אמרו בקבוצה אמש.

בכל מקרה, המצב גם משפיע במישור האישי. נדמה כי כבירי החליט לא לשתף את מחשבותיו על עתיד המועדון עם אנשי המועדון. כלומר, יש סוג של נתק בין הבעלים לשאר בעלי התפקידים במועדון, להוציא את כמובן את הצוות המקצועי. "אנשים נשארים פה בגלל שהם אוהבים את הפועל ולא בגלל אמיר", אמר גורם בהפועל. ולכן ההחלטה אם להתחיל בהקפאת הליכים, שהיא שלב לפני פירוק, תלויה אך ורק בכבירי עצמו.

4. החדשות היותר טובות עבור הפועל הוא שהקפטן נמניה ניקוליץ' יחזור השבוע לאימונים סדירים, והוא צפוי לחזור לסגל הקבוצה אחרי מספר שבועות לקראת המשחק הקרוב מול בני סכנין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully