וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי ליגת העל והלאומית ייפתחו בדקת דומיה לשחקני שאפקואנסה

30.11.2016 / 15:22

השר משה כחלון פנה למנהלת הליגה בבקשה לכבד את הרוגי אסון המטוס הברזילאי וזו נענתה בחיוב. מירי רגב לשר הספורט הברזילאי: "הקבוצה היתה מקור השראה ברחבי העולם, גם בישראל"

עיבוד תמונה
שר האוצר משה כחלון בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. ניב אהרונסון
המנהלת נענתה לבקשתו. משה כחלון/ניב אהרונסון

עולם הכדורגל קיבל בתדהמה את התרסקות המטוס של קבוצת שאפקואנסה והיום (רביעי) נודע כי גם הכדורגל הישראלי יביע הזדהות וכל משחקי ליגת העל והליגה הלאומית בכדורגל יפתחו בדקת דומייה לזכר קורבנות האסון בו נספו כמעט כל שחקני קבוצת הכדורגל הברזילאית בטיסתה לקולומביה. השר משה כחלון פנה למנהלת הליגה בבקשה לכבד את זכר הרוגי האסון וזו נענתה לבקשתו.

מוקדם יותר פנה שר האוצר משה כחלון במכתב מרגש למקבילו הברזילאי וכתב: "כל אוהדי הספורט בישראל ועם ישראל עומדים לצדכם בשעה קשה זו". שר האוצר, משה כחלון שוחח הבוקר עם ממלא מקום שגריר ברזיל בישראל סרג'יו רודריגס דה סנטוס והביע בפניו את תנחומיו על הטרגדיה הנוראית בה נהרגו 75 נוסעים וביניהם כמעט כל שחקני קבוצת הכדורגל שאפקואנסה, שהיו בדרכם לגמר הסודאמריקנה שאמור היה להיערך היום במדיין, קולומביה.

שר האוצר כחלון העביר לשגריר מברק תנחומים עבור מקביליו בברזיל שרי האוצר המסחר והתעשייה ולעם הברזילאי. במכתבו הביע השר כחלון את תנחומיו לעם הברזילאי על האסון הנורא שפקד את המדינה וביקש לחזק את משפחות הקורבנות בשמו ובשם כל אוהבי ברזיל ואוהדי הספורט בישראל.

שרת התרבות והספורט מירי רגב שיגרה מכתב לשר הספורט של ברזיל לאונרדו פיקיאני ובו הביעה את צערה העמוק על האסון הכבד: "קיבלתי בעצב עמוק את החדשות הנוראיות על התרסקות המטוס בקולומביה, שם איבדו את חייהם הרבה מאזרחי ברזיל, לרבות רוב שחקני מועדון שאפקואנסה, שהיו בדרכם לגמר גביע דרום אמריקה. אכן, סיפור סינדרלה של שאפקואנסה, והצלחתה הפנטסטית היו מקור השראה להרבה אוהדי כדורגל ברחבי העולם, לרבות כאן בישראל. העובדה שהאסון קרה רגע לפני שהקבוצה הגשימה את חלומה הגדול ביותר מעניק מימד הרואי לטרגדיה. בשמי ובשם העם בישראל, אני מבקשת להעביר לך, לאזרחי העיר צ'אפקואנסה והעם בברזיל את תנחומינו העמוקים. אנו גם מאחלים החלמה מהירה לניצולים".

אוהדי שאפקואנסה. GettyImages
אוהדי שאפקואנסה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully