וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב: "פגיעה בהכנסות הטוטו תשאיר אותנו עם קיסריה ורמת השרון"

30.11.2016 / 10:05

דיון סוער בוועדת הכספים על כוונת האוצר להעלות את המיסוי על כספי הזכייה מההימורים, כשמשרד הספורט וכל האיגודים מתנגדים למהלך. שרת הספורט: "אם יהיו החלטות קשות, יהיה זה יום שחור לספורט". מנכ"ל משרד האוצר: "על פי הנחיית השר, לא נפגע בספורט"

חברת הכנסת מירי רגב. יוסי ציפקיס
"הפריפריות ייפגעו". רגב/יוסי ציפקיס

ועדת הכספים של הכנסת אירחה הבוקר (רביעי) את הדיון כדי למצוא את הדרך הנכונה כדי למנוע מצד אחד את התגברות ההימורים ומצד שני לא לרסק את הספורט שמקבל תקציבים מהטוטו. חבר הכנסת מיקי זוהר קיבל את הסמכויות מיו"ר הוועדה הרב משה גפני, ואמר בפתיחת הוועדה: "חושבים שאני מבין בתחום ולכן נתנו לי לנהל אותה".

שרת התרבות והספורט מירי רגב דיברה ראשונה ואמרה: "זה דיון על עתיד הספורט הישראלי. זה דיון חשוב ולשמחתי הגיעו לכאן האנשים החשובים שעומדים בראש הספורט. זה יום גורלי לספורט הישראלי ואם תתקבלנה כאן החלטות קשות, זה יהיה יום שחור לספורט הישראלי".

"זה אות קלון לספורט הישראלי אם הוא ממומן על ידי הטוטו", אמרה חברת הכנסת מירב מיכאלי בתגובה, ורגב ענתה: "פגיעה באוטונומיה זה ספורט לעשירים בלבד. לא ייפגעו מרכז הטניס ברמת השרון ולא מרכז הגולף בקיסריה. ייפגעו הפריפריות. הטוטו מחזיק את המגזר הערבי, המגזר החרדי ואני שואלת מה קרה שהחליטו לפגוע בספורט הישראלי. כולנו נגד הימורים אבל אנחנו לא נשנה את טבע האדם. אנשים יילכו להימורים בלתי חוקיים. יילכו לוויקטור צ'נדלר שישלח פרחים לפקידי האוצר. בא אליי שר האוצר וביקש לבטל את מירוצי הסוסים. לחצתי איתו יד ואמרתי שנלך לקראתו בוועדת הרפורמות, אבל לא אתפשר על הספורט הישראלי". אז תביאי כסף מהאוצר", הגיבה שוב מיכאלי לרגב שהשיבה: "נמאס לי כבר מהשטויות של האופוזיציה. הגיע הזמן להגיד לאוצר שהספורט הישראלי הוא לא הפרה החולבת של האוצר".

חברי הכנסת, מיקי זוהר, מירי רגב. יוסי ציפקיס
איך זה ייגמר? זוהר עם רגב/יוסי ציפקיס

רגב פנתה לח"כ באסל גטאס ואמרה: "במקום להיות איתנו ולחזק אותנו, אתה הולך נגד. רק הפלסטינאים מעניינים אותך". גטאס ענה: "תסתמי את הפה שלך". גם מיקי זוהר דיבר במהלך הדיון: "לצעוק אמירות פופוליסטיות זה הכי קל. אנחנו מתמודדים עם היקף הימורים בלתי חוקיים בלתי נתפס. אסור לנו לשלוח את המהמרים להימורים בלתי חוקיים".

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס: "יש פה צביעות. מבחינתי תסגרו מחר את הטוטו והלוטו. הארנה בירושלים הוקמה מכספי הלוטו. מגרש האימונים בבועיינה נוג'ידאת הוקם בזכות כספי הטוטו. גדלתי בבית שאן ושיחקנו בבוץ. ברגע שלא יהיה את התקציב הזה הפריפריה תיפגע. לא נשאר מהיכן לקחת עוד מהספורט".

נציג אגף התקציבים במשרד האוצר ניסה להסביר את מדיניות המשרד: "אנחנו מבקשים להגדיל את המיסוי על הזכויות מ-30 אחוז ל-35 אחוז. זה יעלה את הכנסות המדינה ב-40 מיליון שקל. אנחנו רוצים שהמס יהיה מעל סכום זכייה של 5,000 שקל. זה דורש את אישור ועדת הכספים וזה טרם נשלח לאישור הוועדה כי שר האוצר מבקש לשמוע את הצדדים קודם. שוק ההימורים עומד על 10.2 מיליארד שקל. השוק הזה גדל בשנים האחרונות. מתוך מחזור 10.2מיליארד שקל פחות או יותר שישה מיליארד שקל הולכים לזוכים ושני מיליארד הולכים לתפעול". נציג האוצר הוסיף: "הימורים חוקיים ובלתי חוקיים הם מוצרים משלימים". זוהר הגיב: "אתם טועים באוצר. אתם לא מבינים שאנשים יילכו להימורים בלתי חוקיים".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
חברת הכנסת רחל עזריה. יוסי ציפקיס
הוצאה מהאולם. עזריה/יוסי ציפקיס

ח"כ רחל עזריה ממפלגת כולנו לראשי הרשויות שהגיעו מכל הארץ לדיון: "אני רוצה להגיד למה הביאו אתכם לפה. בואו נשאל האם אחוזי התרומה לקהילה גדלו. הם לא גדלו. הם קטנו. לאן הלך הכסף? למשכורות של עובדי מפעל הפיס והטוטו. המשכורות בגופים האלה גדלו ב-30 אחוז. מי מממן את המשכורות שלהם? אני גרה בקטמונים ואני רואה כל בוקר מי הולך להמר. בשמונה השנים האחרונות שיעור ההימורים החוקיים הכפיל את עצמו. הביאו אתכם מכל פינה בארץ כדי לממן משכורות שמנות של עובדים בטוטו ובמפעל הפיס". בעקבות הדברים, עזריה הוצאה מהאולם.

מנכל משרד האוצר שי באב"ד: "אני לא מבין את הדיון הזה בכלל. זה דיון בשביל כותרות. אנחנו סיכמנו עם משרד הספורט שהספורט לא ייפגע. אני לא יכול להתחייב על רווחי הטוטו כי הם יכולים לקטון מכל סיבה שהיא. באנו ואמרנו שנטפל בנושא המיסוי. נבוא לקראתכם ודיברנו על זה עם אנשי הכדורגל. לא נפגע בספורט. השר גם הינחה את זה. בנושא מירוצי הסוסים, לא יהיו מירוצי סוסים ולא יהיו מכונות מזל".

ראש עיריית דימונה בני ביטון: "היו לי שלושה אולמות שהייתי צריך להקים. מאיפה אתם רוצים שנביא את הכסף? אני כבר מקדם טאבה בדימונה להקמת היפודרום למירוצי סוסים ואתם מבטלים את זה? אנחנו מנהלים את המדינה ולא חברי הכנסת שיושבים כאן בירושלים".

שמעון מזרחי אמר בדיון: "הגזירות שהאוצר רוצה להפיל יפגעו בהרבה מועדונים. לא יהיה ספורט לילדים והם יילכו למקומות שאנחנו לא רוצים. אל תפגעו בספורט. מי שרוצה להמר חוקית צריך מעתה לקבל אזהרה. הרפורמות האלה יפגעו בספורט וישלחו את המהמרים להימורים הבלתי חוקיים".

אורן סמדג'ה: "השינוי היחיד שצריך להיות זה להעלות תקציב. אני אחראי על שתי מדליות ואני רוצה תקציב גדול יותר. אנחנו מפגרים אחרי כל העולם בתקציבים".

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully