וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-100 ספורטאים הפגינו נגד תקציב המדינה, רזבוזוב: "הספורט הופך לעשירים בלבד"

הספורטאים החזירו ציוד וקראו לנתניהו ולכחלון לשנות את סעיפי תקציב המדינה על מנת לעצור את הפגיעה בספורט. יו"ר שדולת הספורט: "התמיכה תיחתך בכמעט חצי". ריבקין: "הקיצוצים יפגעו בכל טווח הגילאים"

אבי כהן

כ-100 ספורטאים בכירים וצעירים, יחד עם אנשי ספורט ונציגי איגודים וקבוצות ספורט, הגיעו היום (שלישי) להפגנת הספורטאים נגד תקציב המדינה הקרוב אשר מאיים לפגוע בספורטאים ובקבוצות. בהפגנה קראו הספורטאים לשר האוצר, משה כחלון, ולראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשנות את סעיפי תקציב המדינה על מנת לעצור את הפגיעה בספורט.

"תקציב המדינה הקרוב לא משאיר לנו ברירה אלא להחזיר ציוד", קראו הספורטאים, והניחו את ציוד הספורט שלהם, כסמל להשלכות העתידיות על הספורט בעקבות גזירות התקציב.

יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב ('יש עתיד') דרש ממשלת ישראל להתחייב שבתקציב הקרוב לא תהיה פגיעה בספורט: "תקציב המדינה הקרוב, בגרסה הזו, סוגר לנו את הספורט. נכון לעכשיו, לפי התקציב הקרוב, התמיכה בספורט תיחתך בכמעט חצי. יש כסף בקופת המדינה, אבל הממשלה פשוט החליטה לחלק אותו לעצמה ולמקורבים, במקום למה שחשוב לאזרחים. כבר היום ההורים משלמים על הספורט יותר מדי כסף. ועכשיו יהפוך הספורט להיות לעשירים בלבד. אם שר האוצר החליט להילחם בהימורים - זה מצוין, אבל שימצא לספורט מקור מימון אחר. לכן אנו דורשים הבטחה חתומה שהספורט בישראל לא ייפגע אפילו לא בשקל".

הספורטאים בהפגנה. אבי כהן
רוצים שינוי. הספורטאים/אבי כהן

יו"ר ועדת ספורטאים, המתעמלת האולימפית, נטע ריבקין אמרה בהפגנה: "המדינה שלנו חייבת לדאוג להגדלת התקציבים בספורט האולימפי בפרט והספורט בכלל כדי שנוכל להמשיך, להתפתח ולהשיג הישגים כמו עכשיו ואף טובים יותר. הקיצוצים יפגעו בכל טווח הגילאים ובאגודות. הנפגעים העיקריים יהיו דווקא הדור הצעיר שלנו. לא תהיה להם אפשרות להגיע לפסגה. אני כספורטאית בכירה יודעת מה דרוש לספורטאי כדי להגיע לרמות הגבוהות. אנחנו הספורטאים רוצים להמשיך לייצג את המדינה בצורה הכי טובה שאפשר".

יו"ר איגוד השחייה, סימון דוידסון, טען שהתקציב המדינה יפגע ביכולת של איגודי הספורט להגיע להישגים בינ"ל: "אם הקיצוץ שהשר כחלון רוצה להעביר בתקציב המדינה יעבור, לצערי אנחנו נשבית את איגוד השחייה מפעילות הישגית. נאלץ להפעיל אותו רק ברמה המקומית. אף שחיין לא יוכל לצאת לחו"ל, לא יהיו מחנות אימונים, ולא תהיה התקשרות עם המאמן האמריקאי שאנחנו רוצים להביא. פשוט נחזור 50 שנים אחורה".

מאמן נבחרת ישראל בסקי מים, ויוצא האח הגדול, עמרי בן נתן הוסיף ואמר: "אדוני שר האוצר, להיות כישרון זה לעולם לא מספיק. אנו זקוקים לתמיכה, לרוח גבית, ולמימון. אדוני שר האוצר, אל תשכח שהנוער והילדים הם העתיד שלנו. בשמי ובשם כל הספורטאים והמאמנים במדינת ישראל, אני פונה אלייך לא בכעס, אלא בעצב. תן לנו, וניתן לך ולכל מדינת ישראל לחוש גאווה. אדוני שר האוצר, לא ביקשנו עוד, אנחנו רק רוצים את הקיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הציוד שהוחזר. אבי כהן
הציוד שהוחזר/אבי כהן

יו"ר ארגון ספורט החרשים בישראל עידו רושניק אמר: "ארגון הספורט של החרשים בישראל סבל מקיצוצים רבים בשנים אחרונות. מעולם לא היה ייצוג לספורט של צרכים מיוחדים כמו שלנו, והנה עוד הוכחה לכך. בשנה האחרונה קיבלנו רק 40,000 ש"ח. אם זה ימשך ככה ובקרוב נחווה עוד קיצוץ מן ממשלה, אסגור חלק מפעילויות ואשלח ספורטאים צעירים חרשים לביתם. דווקא בשנים האחרונות יש גידול בפעילויות שלנו ועכשיו כל זה ימחק".

בין הספורטאים שלקחו חלק באירוע, היו גם שחר צוברי, נמרוד משיח, רון דרמון, דויד אלברדיאן, חנה מיננקו, מישה זילברמן, דניאל פרנקל. כמו כן, בלטו בנוכחותם גם נבחרת הקשתים, נבחרת העתודה וסגל הזהב של איגוד הכדוריד, נבחרת התעמלות אומנותית, שחקני בית"ר נס טוברוק בכדורגל, אלופת העולם באו-שו (קונג פו), שחיינים צעירים. כולם החזירו את ציוד הספורט שלהם למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully