וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנו בגלל פרדי, נשארנו בשביל מזרחי: על "משחק העונה" בין מכבי אשדוד לבית"ר נורדיה

28.11.2016 / 14:15

משחק ליגות נמוכות שנערך במקביל למשחקי הגדולות בליגת העל, שחקן מריבה שבכלל לא עלה בהרכב ואדם מזרחי אחד ששוב עשה אדם מזרחי. אורן יוסיפוביץ הגיע לקרב צמרת צבעוני בין שתי קבוצות מחאה - זו נגד גזענות וזו נגד ג'קי - וראה את נורדיה פותחת פער משמעותי בדרך לליגה א

שחקני בית"ר נורדיה עולים למשחק מול עירוני אשדוד. לירון מולדובן
לא סתם שלחנו לשם את יוסיפון. נורדיה נגד אשדוד, הרבה מעבר לעוד משחק צמרת סטנדרטי בליגה ב'/לירון מולדובן

הבטיחו שנאה יוקדת ברמה של חציית כביש א-לה פיגו, אבל אפשר להירגע — ראש של חזיר לא נזרק לעבר שחקן המריבה פרדי ציון.

הוא בכלל לא פתח בהרכב אמש, באיצטדיון הי"א, ב"משחק העונה" של ליגה-ב'-דרום-ב'. ההייפ סביב המשחק וסביב השאלת פרדי ציון חרג מגבולות הליגות הנמוכות, והבאזז הבטיח מלחמת עולם. בפועל זה נגמר עם ערב רגוע, שני מחנות אוהדים ססגוניים ונחמדים - אסור היה אפילו לפצח גרעינים - ויותר מדי אנשי אבטחה, סדרנים ופרשים שהחמיצו משחקים של באר שבע ומכבי תל אביב. ואחד פרדי ציון, שנכנס רק סמוך לסיום שכשהתוצאה כבר 0:1 לבית"ר נורדיה.

זה היה יכול להיות קסום יותר לו המשחק היה נערך בשישי בצהריים, המועד שנולד למען משחקים כאלו. היה קצת יומרני לראות את בית"ר נורדיה ומכבי עירוני אשדוד מנסות לדגמן "משחק עונה" לילי. ועדיין, אין ספק, זה הרגיש כמו ליגות נמוכות. אם זה בשחקן נורדיה שלא מזוהה ולא מצליח לעבור את המאבטחים בכניסה למתחם, אם זה בשירים כמו "אוי אוי אוי אוי אוי אוי תודה לאל / טרבלסי אריאל", ואם בעובדה שכשיצאתי מתא השירותים שלי, במחצית, הבחנתי באישה יוצאת מהתא הימני ובשחקן אשדודי יוצא מהתא השמאלי.

עדיין מוקדם לחשוב שהמשחק הזה יכריע את העונה הזו, אבל זה כן היה משחק העונה של המחאות. מצד אחד, בית"ר נורדיה, שקמה נגד הגזענות והאלימות של אוהדי הקבוצה הראשית בית"ר ירושלים. מצד שני, מכבי עירוני אשדוד, שקמה נגד ג'קי בן זקן. ניב זריהן, גדי קינדה ועוד כמה נציגי מ.ס. התיישבו ביציע הכבוד. זריהן מיהר להבהיר שהוא לא תופס צד. הגיע לראות כדורגל. כשאבא שלך כוכב עבר של אחת ואתה מקבל את הצ'קים מהבוס של האחרת, הצדק עם זריהן הקטן - עדיף להתחפש לשוויצרי סקרן.

שחקן בית"ר נורדיה אדם מזרחי, שחקן עירוני אשדוד ערן מלכין. לירון מולדובן
דור שלם שגדל על השער ההוא. מזרחי/לירון מולדובן

90 דקות כדורגל עברו, ובתום המשחק רצו שחקני ואנשי נורדיה - על תלבושתם התכולה, הנוסטלגית והיפה - לעבר הקהל התומך שמאחורי השער, ומיד לאחר מכן המצלמות, מן הסתם, נדבקו לפנים של פרדי ציון. הוא ביקש בנימוס שיזוזו, "לא רוצה להתראיין", מנסה להילחם בטייטל המחייב "שחקן המריבה". אמנם מדובר בליגה ב', אבל ציון היה כל כך מפוחד וענו, שנראה שהמעמד הזה היה גדול עליו. "דיברתי איתו, ואני לא חושב שיש לו מושג על מה מדובר", חייך הכובש אדם מזרחי, אדם שתעודת הזהות טוענת שהוא בן 31, בניגוד לזיכרון הקולקטיבי שמשוכנע שהסטרייקר מושך ל-40 שנות קלאץ'. "אלו דברים אידיאולוגים של אוהדי אשדוד", המשיך הווינר, "זה לא בשביל המגרש".

"איפה אדם מזרחי?!", שאגו בחדר ההלבשה הצוהל של הנורדים. גיבור הערב, מדיח מכבי תל אביב מגביע המדינה מודל 2007/08, ממשיך במסעותיו. ג'רנימן אמיתי שנע ונד בין הפועל ירושלים לשמשון להפועל כפר סבא למכבי יבנה להפועל קטמון לבית"ר גבעת זאב לשפרעם לנורדיה. איפה אדם מזרחי? בדקה ה-66 הוא היה בדיוק איפה שצריך. "כמה דקות קודם לכן התלבטתי האם להוציא אותו", סיפר בכנות המאמן המנצח משה סלמי, "אבל קצת לפני הגול אמרנו, 'אולי ייפול לו איזה כדור'". הכדור נפל, כששי ניסים שלח כדור "עומק של גאון, כי הוא גאון!" - לפי מזרחי - "ואני סיימתי כמו שחלוץ צריך לסיים", נחנק מהקלישאה של עצמו. "לכבוש זה תמיד כיף", המשיך לדקלם, "בטח כשמדובר במשחק חשוב מאוד, משחק עונה אפשר לומר, בין שתי קבוצות אוהדים שבנו עצמן לעלייה. טוב שיש בכדורגל הישראלי קבוצות כאלה, וכן ירבו".

ואחרי אמש, ואחרי תשעה משחקי ליגה העונה, בית"ר נורדיה עם שש נקודות יתרון בפסגה על השנייה רהט; שבע מהשלישית אשדוד. וכשזה נוגע למאבקים ולמשחקים חשובים, טוב שיש את מזרחי בצד שלך. לפחות אתמול, הוא היה נראה ראש וצעד אחד לפני כולם. "אני ענק", צחק. "טוב, נו, לא ניכנס לזה", אמר, כי ידע שתבוא התייחסות לשירה המשובחת של אוהדי אשדוד, "הוא שמן, הוא שמן". אלה שגדלו על היוטיוב בו הוא מכניע את דרגוסלב יבריץ' בדקה ה-120 של סיבוב ט', ספק אם יזהו. זקן צפוף, שיער שיבה מחתרתי, הכול והקול בוגר יותר. הוא מסתגל לליגה ב', ולא נראה סובל. "מי שאוהב לשחק כדורגל, משחק אפילו בשכונה, וזו ממש לא שכונה", אמר והצביע על הטריבונה: "היינו עדים הערב לתפאורה של ליגת העל".

שחקני בית"ר נורדיה חוגגים. לירון מולדובן
אווירה של ליגת העל, ומבחינתם זה טוב. נורדיה חוגגת/לירון מולדובן

דקות עברו, ופרדי ציון המבוהל ניאות לצאת מחדר ההלבשה. בשלב זה עדיין חשש להתראיין. לפני קצת יותר משבועיים רק גילה שהוא עובר לנורדיה בהשאלה ממועדון האם מ.ס. אשדוד. אילולא ג'קי בן זקן מודה שאחת ממטרותיו היא להשביח את הירושלמים כדי להכשיל את האשדודים, הבאזז היה פחות. אבל ג'קי הודה, לא הבין מה הבעייתיות ופתח תיבת פנדורה שגרמה לפרדי להצטמק בחשש לגובה 1.40 מטר ומשקל של 47 קילו - כך לפחות נראה בזמן שנשען על קיר חדר ההלבשה. הוא בכלל לא הבין למה עושים עניין מהעניין, טען בפני סובביו שאפילו לא ידע שיש אינטרס חבוי מאחורי המעבר, הסביר שהוא התרשם מהאנשים, מהמועדון, מהאווירה - אז הוא בא.

גם עידן סלמי בא. הבן (16) של המאמן המנצח מגיע לכל משחק של אבא, שאתמול זכה גם לחיזוק מהבת נועה (14). בזמן שצאצאיו מקיפים אותו בגאווה, התייחס לסוגיה. "את פרדי רצינו בתחילת השנה, זה לא הסתייע, אז ברגע ששוחרר החלטנו להביא אותו כדי לחזק את החלק האחורי שלנו", מיגר סלמי את ענייני האינטרס. "כל הסיפורים מסביב הם שטויות. לא מעניין אותנו למי הוא שייך ואיפה הכרטיס. אם אפשר להתחזק, אנחנו נתחזק, ו[ביום שני] אנחנו נתחזק בעוד שחקן, ובטח גם על זה יהיה רעש", נידב סקופ א-לה נערות הליווי.

פרדי ציון שחקן בית"ר נורדיה. לירון מולדובן
יש עולם שלם, מלא יצרים, שבו המעבר שלו הוא דבר מרגש ומסעיר. פרדי ציון/לירון מולדובן

שאלתי מדוע חיזוק כה חשוב עולה לשחק רק כמה דקות לסיום. "החלק האחורי שלנו ספג שלושה שערים בשמונה משחקים, ולא היה צורך לעשות שינוי", הסביר הקואץ'. "הוא עדיין מחפש את המקום שלו, ציון, הוא יצטרך להתרגל. בשבוע האחרון הוא עבר, לא יודע אם לקרוא לזה טראומה, אבל עבר משהו, והיה קצת מבוהל. בלי קשר, הוא עדיין לא בכושר".

סלמה לבש חג, נראה טיפ-טופ עם לבנה מכופתרת.

- אתה לא קצת מאוכזב מהעובדה שניצחת במשחק עונה אבל זה מול משחקים של מכבי תל אביב והפועל באר שבע?

"אני יכול להגיד לך שהבאזז סביב הקבוצה שלנו והמשחק הזה היה פשוט מטורף. קיבלתי המון סמסים מאוהדים, כתבים, עורכי אתרים - מי שאתה רוצה ולא רוצה. אנחנו לא בשורה אחת עם באר שבע ומכבי, אבל אני מאמין שעוד שלוש שנים נהיה", אמר, וחייך.

כשניגשתי לעברו של ציון, הוא בחן את מכשיר ההקלטה כמו אדם שבודק מתחת לאוטו. אחרי שהקרח נשבר קמעה, והוא קיבל מחמאות גם מאוהדיו החדשים וגם מרוני אוואט, מאמן מ.ס. שהגיע לי"א על תקן לוגיסטי, הסכים לשחרר ציטוט שירעיד את המדינה: "היה כיף, ושהטוב ביותר ינצח… ויעלה ליגה". בקיצור, בפרדי ציון יש הרבה דברים, אבל אין בו את הרוע והחוצפה הדרושים כדי להיות שחקן מריבה אמיתי. לשמחתו או לצערו, את הכותרות שלו ייאלץ להרוויח באמצעות כדורגל.

שחקני בית"ר נורדיה חוגגים. לירון מולדובן
"הבאזז סביב הקבוצה שלנו והמשחק הזה היה פשוט מטורף"/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully