וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה קורה לטובים ביותר: המאמנים שפוטרו במהלך משחקים

בן זקן לא לבד. אנצ'לוטי פוטר כשהיה יכול לזכות באליפות, יול שמע בחדר ההלבשה ושומאכר נבעט הביתה במחצית. וגם: המאמן שקיבל את הבשורה ליד עמדת הראיונות וזה שפוטר בדקה ה-80

מגד גוזני

האזינו לאיזי שרצקי מפטר את בני בן זקן במחצית

2001 - קרלו אנצ'לוטי מפוטר במחצית

קרלו אנצ'לוטי החליף את מרצ'לו ליפי ביובנטוס, אבל מעולם לא נכנס לנעליו. מי שעשה את ימיו היפים ככדורגלן ברומא ומילאן, מעולם לא הפך לנאהב בטורינו והשנתיים שלו במועדון הסתיימו עם תואר אחד די מביך: גביע אינטרטוטו ב-1999. בעונת 2000/01 יובנטוס נאבקה ברומא על תואר האליפות והגיעה למחזור האחרון בפיגור שתי נקודות. במחצית המשחק נגד אטאלנטה, בזמן שלקבוצה יש עדיין סיכוי תיאורטי לזכות באליפות (אם כי רומא הובילה במשחק המקביל 0:2 על פארמה) יובנטוס הוציאה הודעה רשמית: קרלו אנצ'לוטי מפוטר. "למאמן שרוב העיר והעיתונאים המקומיים נגדו, אין סיכוי להצליח", הסביר הנשיא אומברטו אניילי.

קרלו אנצ'לוטי, מאמן יובנטוס ב-2000. GettyImages
פוטר 45 דקות לסיום העונה. אנצ'לוטי/GettyImages

2007 - מרטין יול מפוטר במחצית

באמצע אוקטובר 2007 טוטנהאם ניצבה בעיצומו של משבר עמוק. המאזן שלה בליגה עמד על ניצחון בודד ארבע תוצאות תיקו וחמישה הפסדים וההחלטה של ההנהלה להיפרד מהמאמן ההולנדי מרטין יול, הבשילה אחרי 3:1 בניוקאסל. עד היום לא ברור איך, אבל החדשות דלפו במחצית המשחק נגד חטאפה בגביע אופ"א (הפסד 2:1) והגיעו עד לאוזניו של המאמן. התרנגולים הוציאו הודעה רשמית בסיום ופרשן BBC, ג'ונת'ן לגארד הסביר: "זה היה בלתי נמנע מהרגע בו ראשי טוטנהאם נתפסו בפגישה עם חואנדה ראמוס בסביליה. היה ברור שמרטין יול הוא מת-מהלך וכל ההכחשות בעולם לא היו עוזרות".

מאמן טוטנהאם ב-2007, מרטין יול. GettyImages
השמועות הגיעו לחדר ההלבשה. יול/GettyImages

1999 - טוני שומאכר מפוטר במחצית

יו"ר פורטונה קלן במשך שנים ארוכות, ג'אן לורינג, היה איש צבעוני ואקסצנטרי. שוער נבחרת גרמניה לשעבר, טוני שומאכר, חש זאת על בשרו. במחזור ה-16 של עונת 1999/2000 בליגת המשנה, פורטונה אירחה את מנהיים ופיגרה 1:0 במחצית. לורינג ירד לחדר ההלבשה והודיע לשומאכר שהוא מפוטר כאן ועכשיו. היו"ר ציפה שעוזר המאמן ראלף מינגה יעמוד על הקווים במחצית השנייה, אבל הוא התייצב לצד שומאכר ועזב מיידית ביחד איתו. לורינג עצמו עלה עם השחקנים למחצית השנייה ושימש כמאמן ב-45 הדקות הבאות. פורטונה אגב, הובסה 5:1.

טוני שומאכר, מאמן פורטונה קלן ב-1998. GettyImages
נשלח הביתה במחצית. שומאכר/GettyImages

2015 - סם אלרדייס מפוטר במחצית

זה היה המשחק האחרון של העונה, הדיבורים על עזיבה של אלרדייס את ווסטהאם נשמעו בקול רם כבר כמה חודשים וביג סם תכנן להודיע על כך אחרי שריקת הסיום. אבל הנהלת הפטישים הקדימה אותו ובאתר הרשמי פורסמה הודעה בזמן המחצית: "אנחנו רוצים להודות לסם אלרדייס. הוא עוזב את המועדון במצב טוב יותר מזה בו הוא קיבל אותו ואנחנו אסירי תודה".

סם אלרדייס, 2015. GettyImages
ההנהלה הקדימה אותו ב-45 דקות. אלרדייס/GettyImages

2013 - קארל פלטשר מפוטר עם שריקת הסיום

שחקן נבחרת ויילס לשעבר הפסיד עם פלימות' ארגייל לבריסטול רוברס 2:1 בליג 2 (הרביעית באנגליה) וכשהגיע לעמדת הראיונות סיפר בדמעות: "הבעלים ג'יימס ברנט בדיוק עשה את זה. הוא אמר לי כרגע שזה המשחק האחרון שלי בקבוצה, כלומר כרגע פוטרתי". הפילגרימס היו אז בתקופה רעה והפסידו ב-8 מ-13 המשחקים האחרונים ופלטשר הודה: "אני אולי מאמן צעיר, אבל אני יודע היטב שאם אתה לא משיג ניצחונות, לא תצליח לשמור על העבודה שלך".

קארל פלטשר, מאמן כדורגל. GettyImages
התייצב בעמדת הראיונות רגע אחרי ששעמ שהוא מפוטר. פלטשר/GettyImages

2009 - ארי ואן לנט מפוטר בדקה ה-80

פ.צ קלבה היא אמנם קבוצה קטנה שבעונת 2008/09 שיחקה בליגה הרביעית בגרמניה, אבל הסיפור הזה בהחלט נחמד. באותה עונה אימן את הקבוצה חלוץ העבר ההולנדי ארי ואן לנט, ששיחק בעבר בין היתר בוורדר ברמן ובורוסיה מנשנגלדבאך. קלבה אירחה את פ.צ לוטה ובדקה ה-75 נקלעה לפיגור 2:1. חברי ההנהלה שישבו ביציע הכבוד, זיהו הפסד רביעי ברציפות ומיהרו לטכס עצה. זה לקח להם בדיוק חמש דקות, כפי שאחד מהם סיפר: "בדקה ה-80 הגענו להחלטה שוואן לנט מפוטר ובדקה ה-82 הודענו על כך למנהל הספורטיבי". ההולנדי קיבל את ההודעה מיד אחרי סיום המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully