וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מ-2017: עלויות השוטרים במגרשים יעלו ב-21 אחוזים

27.11.2016 / 11:34

משטרת ישראל הודיעה לקבוצות על עליית שכר השוטרים באולמות ובאצטדיונים. הקבוצות הגדולות יינזקו במאות אלפי שקלים: "במקום שנשקיע כסף בלפתח את הנוער, רוצים שנממן את המשטרה"

שוטרים במשחק בין בני סכנין לעירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
מכה לקבוצות הגדולות?/אדריאן הרבשטיין

משטרת ישראל החלה לאחרונה להעביר הודעות לקבוצות הספורט השונות בליגת העל בכדורגל ובכדורסל לפיהן החל מה-1 בינואר יעלו עלויות השוטרים במגרשים ב-21 אחוזים. מספר רב של קבוצות עדיין לא קיבל את ההודעות הללו, אך קבוצות שכן קיבלו הופתעו מאוד, שכן מדובר בעלייה גדולה באופן יחסי.

"תקנות המשטרה שהוגדרו על ידי שר המשטרה מסדירות את מרכיבי התעריף ועלויות מותרות לגביה", נכתב בהודעה שהוצאה מטעם מחלקת הכספים במשטרה, "לפיהן המבקש העסקתו של שוטר באירוע ישלם מראש לתקציב משטרת ישראל באמצעות חשב משטרת ישראל את התשלום שנקבע לכיסוי שכר השורטים וניכוי הוצאות המשטרה בהעסקת השוטר באירוע שהמפקח הכללי יקבע שהן דרושות. כמו כן קבע השר כי התעריפים יבטאו את עלות שכרם של המועסקים בפועל בשכר, ויעודכנו מזמן לזמן. התעריפים הנגבים כיום עודכנו לאחרונה בשנת 2011. במהלך התקופה שחלפה חל שינוי של ממש בשכר השוטרים והתעריפים אינם מבטאים באופן הולם את שכר השוטרים המועסקים".

אוהדי מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
הקבוצות הגדולות יינזקו. אוהדי מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס

בהודעה מצוין כי שכר שעתי של שוטר באירוע ביום חול יהיה 94 שקל, ביום שבת או בחג 117 שקל ובליל שבת או ליל חג 134. "לאחר בחינת השינויים בשכר הוחלט להעלות את התעריף בשיעור של כ-21 אחוזים המבטא את העלייה בשכר הממוצע במשק לתקופה זו. זאת על אף ששכר השוטרים עלה באותה תקופה בשיעור גבוה בהרבה".

מי שייפגעו בצורה הקשה ביותר מההחלטה הן הקבוצות הגדולות מבחינת קהל, שבמשחקים שלהן דורשת משטרת ישראל את כמות השוטרים הגבוהה ביותר. ההערכות הן שקבוצות הכדורסל הגדולות יפגעו בכ-100 אלף שקלים, וקבוצות הכדורגל בסכום של פי 2.5 לפחות.

"באיזה עולם קיים מצב ששכר עולה בבת אחת ב-21 אחוזים?", אמר אחד מבעלי הקבוצות שקיבל את ההודעה בתקופה האחרונה, "אם לא העלו חמש שנים אז פתאום מעלים בצורה כזאת דרסטית. בכל גוף בעולם שרוצים לתקן את השכר לעומת המצב במשק, עושים את זה בכמה פעימות, ולא כפי שעשו פה. במילא ההכנסות ממשחקים גדולים הן מזעריות בגלל עלויות האבטחה, אז עכשיו הן יקטנו בצורה משמעותית. רוצים שבמקום שנשקיע את הכסף בפיתוח הנוער או בחיזוק הקבוצה, נממן את השוטרים והמשטרה. המנהלת חייבת לפעול בנושא, או למצוא לכך מקור מימון הגיוני".

חשוב לציין כי במסגרת הסכם השיווק החדש של מנהלת הליגה בכדורגל עם הטוטו ווינר סוכם על כך שהמדינה תתקצב את כל נושא השיטור במגרשים, כך שהכסף לא ייצא ישירות מהקבוצות אל המשטרה, אלא בדרך עקיפה. למרות זאת, יש הטוענים כי הכסף הזה בסופו של דבר כן נלקח מהקבוצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully