וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאקו אייסטרן: "אברהם גרנט הציע לי להצטרף לצוות שלו בצ'לסי"

אקס מכבי תל אביב העניק ראיון נרחב באנגליה ודיבר על העבודה לצד בניטס ("עזרנו לכדורגל האנגלי להתפתח"), על ולנסיה ("כעסתי על פיטורי נוויל") ועל התקוות לעתיד ("רואה עצמי כמאמן ראשי")

פאקו אייסטרן מאמן ולנסיה. one
"נהניתי בליברפול מהיום הראשון". פאקו/one

פאקו אייסטרן כבר עבר לא מעט בקריירת האימון שלו מעבר לשנה בה עמד על הקווים במכבי תל אביב וזכה בדאבל. הספרדי בן ה-53 עבד בצמוד לרפא בניטס בחמש קבוצות שונות וזכה איתו בתארים בוולנסיה ובליברפול, ובעונה שעברה מונה למאמן העטלפים ועזר להם לשרוד בליגה הראשונה. כעת, אחרי מספר שבועות של חופש לאחר הפיטורים מוולנסיה, הוא העניק ראיון נרחב ל'דיילי מייל' וסיפר על היחסים עם בניטס, על התקופות באנגליה ובספרד ועל התקוות לעתיד.

"זה מצחיק, אבל אחת ההתנסויות הראשונות שלי ושל בניטס בפרמיירליג הייתה עם סר אלכס פרגוסון", סיפר, "היינו בין עבודות בשנת 2000 ונסענו לבקר אצל מנצ'סטר יונייטד. פרגוסון נתן לנו לצפות באימונים עם רוי קין, ריאן גיגס וכל שאר קבוצת הטרבל הנהדרת ההיא. באותה תקופה זה לא היה נהוג לאפשר למאמנים זרים לבוא לצפות, זה היה קצת מוזר".

פאקו אייסטרן עם רפא בניטס באימון ליברפול. GettyImages
"הוא מרגיש שרוצים אותו בניואקסל". פאקו עם בניטס/GettyImages

על התקופה בליברפול: "נהניתי מהיום הראשון. הייתה לי תחושת שייכות למועדון, לקהילה. כשהייתי מסתובב בעיר אנשים באו אלי והודו לי על שהגעתי לקבוצה, הייתי בהלם! הייתי בוולנסיה הרבה שנים ועצרו אותי שם ברחוב רק כדי להעביר ביקורת, ואז הגעתי לליברפול והודו לי עוד לפני שהתחלתי לעבוד. ביקרתי את אנצ'לוטי במילון ואני זוכר שהוא דיבר כמוני על האוהדים האנגלים".

פאקו מצליח לזהות קווי דמיון בין ההצלחה של בניטס בניוקאסל לבין מה שעשו במרסיסייד. "עזרנו לכדורגל האנגלי להתפתח", אמר, "השחקנים היו קצת מופתעים מרמת השליטה שלנו. קיבלנו החלטות בנושאים שהם היו רגילים להתמודד איתם לבד, כמו דיאטה, אימונים ושעות שינה. רפא מרגיש שרוצים אותו בניוקאסל, הוא לא יכול היה לעזוב אחרי ירידת הליגה. זה מועדון שיש לו פוטנציאל להגיע לליגת האלופות עם בסיס אוהדים אדיר".

אחרי 12 שנים של עבודה משותפת, היחסים בין אייסטרן לבניטס עלו על שרטון ב-2007 ואקס מכבי תל אביב עזב את ליברפול. הנתק נמשך שש שנים וכבר הסתיים, אך באותה תקופה השמועות דיברו על כך שבניטס נעלב מכך שעוזרו דיבר עם קבוצות אחרות. "אחרי שעזבתי אמרתי שלא אלך לעבוד בקבוצות יריבות", סיפר פאקו, "כשמוריניו פוטר מצ'לסי, אברהם גרנט התקשר אלי והציע לי להצטרף לצוות הטכני שלו. זו היתה הזדמנות נפלאה אבל הרגשתי שזה לא יהיה נכון".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
פאקו אייסטרן, ג'ורדי קרויף, מכבי תל אביב. אתר מכבי תל אביב בכדורגל, אתר רשמי
אייסטרן עם ג'ורדי קרויף/אתר רשמי, אתר מכבי תל אביב בכדורגל

אייסטרן הגיע לוולנסיה לעבוד יחד עם גארי נוויל, ומונה למאמן כאשר האנגלי פוטר. "היו שם 21 חילופי מאמנים בעשר השנים האחרונות", אמר, "זה לא רק הפיטורים של גארי נוויל. יש לגארי הרבה ידע, הוא מבין כדורגל. אתם רואים כל שבוע בטלוויזיה כמה הוא חכם, אבל אימון זה תהליך וצריך יותר מידע. אני בטוח שהחוויה הכאיבה לו, כעסתי כשהוא פוטר".

בימים אלו הוא שוב באנגליה, מחכה להצעות. "הייתי עוזר של רפא אבל אני רואה את עצמי כמאמן ראשי והכדורגל האנגלי מאוד מושך אותי. הוא ממכר ומלא תשוקה, אני הולך למשחקים כל כמה ימים מאז הגעתי לפה. אנפילד החדש הוא מדהים. כל תרבות הכדורגל היא יוצאת מן הכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully