וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרטיס בכיוון אחד: מדור הליגיונרים על מצבו של אופיר דוידזאדה בגנט

22.11.2016 / 16:15

בהופעת הבכורה שלו בהרכב במשחק ליגה, אופיר דוידזאדה ספג כרטיס אדום שגרר האשמות מצד המאמן ("הותיר רושם טיפשי"), ביקורות מצד האוהדים, הקפאה מתמשכת וניפוי מסגל הנבחרת. האם יש סיכוי לתקן את הרושם הראשוני בגנט ומה עובר על שחקני השנה הראשונה? מדור הליגיונרים

אופיר דוידזאדה שחקן גנט (מימין, על הדשא) סופג כרטיס אדום. האתר הרשמי של גנט, אתר רשמי
רושם ראשוני שניתן יהיה למחוק? אופיר דוידזאדה ברגע ההרחקה/אתר רשמי, האתר הרשמי של גנט

היין ואנהאזברוק היה עצבני. הוא רתח על השיפוט ששוב קיפח את גנט, אבל לא חסך שבטו משחקני ההגנה שלו אחרי שיתרון 0:2 הסתיים בהפסד 3:2 לאופן בחודש שעבר. גם בלי שינקוב בשמות, לא היה קשה לדעת למי כוונה הביקורת של המאמן. "אם אתה מקבל שני כרטיסים צהובים בכזו צורה, כנראה שלא ניצלת את ההזדמנות שקיבלת. יתרה מכך, אתה מותיר רושם טיפשי", בחר המאמן במילים נוקבות. "חשבתי שהכנסתי כוחות רעננים להגנה, אבל התברר שקרה בדיוק ההפך".

האיש היחיד שקיבל שני צהובים במשחק המדובר, ברגע שבדיעבד התברר כזה שהפך את פני היוצרות על כר הדשא, היה אופיר דוידזאדה, שלא ישכח את הופעת הבכורה שלו בהרכב של גנט בליגה. אחרי צהוב מוקדם בדקה ה-12, המגן הישראלי התנפל בהתלהבות יתרה על שחקן יריב בחצי המגרש של אופן וביצע גלישה מיותרת שעלתה לו בצהוב שני והרחקה כבר בדקה ה-50. גנט עוד הצליחה להגדיל את יתרונה ל-0:2, אך הרוח נשבה לאחר מכן בכיוון אחד והמהפך של המארחת הושלם, גם באדיבות השופט.

מאז אותו הפסד דרמטי ב-23 באוקטובר, המגן לא זכה לדקת משחק נוספת. יתרה מכך, בכל חמשת המשחקים מאז, הוא אפילו לא נכלל בסגל. הרושם הראשוני שהותיר, שככל הנראה היה נשכח לו גנט הייתה מנצחת באופן, קיבל חותמת שלילית בעקבות התוצאה וההתבטאויות של ואנהאזברוק. עכשיו לגנט מצפים שבעה משחקים ב-21 ימים, כך שהמאמן ייאלץ להשתמש שוב ברוטציה שבגדה בו בחודש שעבר. ובבלגיה טוענים: "אם דוידזאדה לא יקבל צ'אנס מחודש ברצף הזה, כנראה שהסיפור שלו אצל ואנהאזבורק נגמר". עוד לפני שהתחיל.

עוד בנושא:
קני סייף כבש בפנדל ורמי גרשון נותר על הספסל ב-0:2 של גנט במוסקרון
ליאור רפאלוב חוזר לסגל של קלאב ברוז' אחרי כשלושה חודשי היעדרות
מונס דאבור כבש את שער הליגה השני שלו העונה, בישול למרואן קבהא
רוני לוי רשם הפסד בכורה בקדנציה השנייה שלו כמאמן אנורתוזיס

אופיר דוידזאדה שחקן גנט (שני משמאל). רויטרס
קיבל דקות מועטות בליגה ובליגה האירופית. אופיר דוידזאדה, שני משמאל/רויטרס

הפעם היחידה בה דוידזאדה השלים 90 דקות מאז הגומלין בליגת האלופות מול סלטיק, שלדעת רבים היה אחד ממשחקיו הטובים ביותר בהפועל באר שבע, הייתה בניצחון הגביע על לירסה. בין לבין הוסיף גם שני משחקים מלאים בנבחרת ישראל (נגד איטליה ומקדוניה) אך בליגה הבלגית קיבל דקות בודדות כמחליף בשני משחקים ועלה עוד פעמיים מהספסל במסגרת הליגה האירופית.

המשחק מול קבוצת התחתית של אופן היה הצ'אנס לו חיכה. גנט הובסה שלושה ימים קודם לכן 5:0 באוקראינה על ידי שחטאר דונייצק, והמאמן ואנהאזברוק זעם על משחק ההגנה הקבוצתי והחליט לתת לשחקני הספסל להוכיח מה הם שווים. בין ששת השינויים שביצע בהרכב, היה גם דוידזאדה, שתפס את מקומו של קני סייף כשחקן הכנף השמאלי ברביעיית הקישור, ב-3-4-3 הייחודי של גנט.

זה אמור היה להיות ערב נוח עבור גנט, מול יריבה שהפסידה לה בכל ארבעת העימותים הקודמים. ואז, כאמור, הגיעה ההרחקה של דוידזאדה. אופן תקפה כל העת מהצד השמאלי שנותר חשוף בעקבות יציאתו של המגן. רמי גרשון גלש כדי להציל מהקו וגנט עוד החזיקה מעמד איכשהו, עד שספגה את השוויון וסבלה גם מהחלטות שיפוט איומות לפני שהפסידה בסופו של דבר.

ואנהאזברוק הטעון הגדיר את המהלך של דוידזאדה "גלישה מיותרת באזור ובמצב שלא סיכן אותנו, זה בלתי מתקבל על הדעת", והאוהדים לעגו. ברשתות החברתיות תהה אחד מהם: "תגידו, דוידזאדה עדיין מחויב לשירות צבאי? זה לא רעיון רע שיילך לעשות את זה עכשיו". גם המגן עצמו לקח אחריות. "ברור שהתחושה רעה", אמר דוידזאדה לתקשורת הבלגית לאחר ההפסד. "הרגשתי טוב תוך כדי המשחק, אני לא יודע למה עשיתי את זה. ידעתי שאני סוחב כרטיס צהוב ולא הייתה שום סכנה במהלך הזה. אני בטוח שהיינו מנצחים את המשחק אם היינו נשארים ב-11 שחקנים. אני מרגיש אשם, אבל יכול להבטיח שזה לא יקרה שוב. אני בטוח שאלמד מהטעות הזו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
היין ואנהאזברוק מאמן גנט. AP
האם ייתן יותר מהזדמנות אחת? היין ואנהאזברוק/AP

אבל האם תינתן לדוידזאדה ההזדמנות להראות שהפיק לקחים? שכן מראש הסיכויים היו נגדו. אחרי עונת אליפות מרגשת עם הפועל באר שבע והופעות טובות במוקדמות ליגת האלופות, הוא הגיע לקבוצה שמשחקת בסגנון אחר לגמרי, כזה שלאו דווקא מתאים לו. הרי אין לו את התכונות הנדרשות לשמש כבלם השמאלי בשלישיית ההגנה וכלל לא בטוח שהוא יכול לשחק בכנף השמאלית, עמדה אותה מאייש בדרך כלל סייף ההתקפי, לאור העובדה כי לא בישל או כבש בעונה האחרונה בבאר שבע. ברביעייה הגנתית שגרתית, כפי שדוידזאדה רגיל לשחק, גנט משתמשת לעתים רחוקות בלבד.

ועכשיו הסיטואציה מסתבכת. מכיוון שההגנה רחוקה מהיכולת של השנתיים האחרונות ואיבדה את התיאום שאפיין אותה, בין היתר בעקבות עזיבתו של השוער מאטז סלס, ואנהאזברוק ביצע עוד כמה שינויים והוריד גם את גרשון לספסל, כך שסייף הוא הישראלי היחידי שמקבל דקות במשחקים האחרונים. גם הוא עושה זאת כעת כמחליף, אך כבש פעמיים ושמר על מעמדו בזמן שהמאבק על המקום בסגל רק הולך וגובר. הבלם הצרפתי ז'רמי טראבל חזר מפציעה והוא יכול לשחק גם כמגן שמאלי. בנוסף אליו, עלה מהנוער שמאלי נוסף, טיבו דה סמט, שגם הוא יכול לתפקד בעמדות "הישראליות" של גנט.

רמי גרשון גנט. GettyImages
גם הוא איבד לאחרונה את מקומו בהרכב, בעקבות האכזבה ממשחק ההגנה. רמי גרשון/GettyImages

דוידזאדה יצא בזמן המתאים לאירופה - בגיל 25, וכשהמנייה שלו בכדורגל הישראלי ובנבחרת נמצאת בעלייה. אלא שבקבוצות כאלה צריך לדעת לנצל את ההזדמנות הראשונה, כי לא בטוח שתהיינה נוספות. מהבחינה הזו, המצב של שלושת הליגיונרים הבכירים החדשים די דומה. לעומר אצילי זוכרים בגרנאדה את החילוף המהיר, לטאלב טואטחה ששוב סובל מפציעה זוכרים את ההופעה החלשה במשחק הגביע בו פתח לראשונה בהרכב, ולדוידזאדה את ההרחקה באופן.

וזה לא רק הם. שני שחקנים נוספים שעזבו בקיץ את ליגת העל כדי לנסות את מזלם באירופה, אף הם לא יכולים להיות מרוצים עד כה מהבחירה שעשו. אמיר עגייב איבד את מקומו בהרכב אומוניה ניקוסיה ולא שיחק כבר חודש וחצי, וגם אופיר מזרחי נע ונד בין ההרכב לספסל בלוגאנו ועדיין לא כבש שער בליגה השוויצרית. זו תסמונת העונה הראשונה, אותה רק החזקים שורדים. האחרים חוזרים מהר מאוד לביצה המקומית.

אצילי ודוידזאדה כבר שילמו מחיר ראשון בניפוי מסגל הנבחרת. המגן השמאלי השלים 180 דקות אצל אלישע לוי בשני המשחקים הראשונים בקמפיין ויכול היה להשתלט על העמדה הכי בעייתית בכדורגל הישראלי, בטח לאור העובדה שטואטחה פצוע, עומרי בן הרוש לא ממש נספר במכבי תל אביב וקבוצות רבות בליגת העל מעדיפות מגנים זרים בהיעדר עתודה ישראלית הולמת. זה לא קרה, אך למזלו ההתכנסות הבאה תהיה רק במרץ. האם עד אז יוכל לצבור דקות משחק שיחזירו אותו לתמונה?

אופיר דוידזאדה שחקן גנט. האתר הרשמי של גנט, אתר רשמי
חווה את תסמונת העונה הראשונה. אופיר דוידזאדה/אתר רשמי, האתר הרשמי של גנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully