וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: הפיתיון של לוזון, הרווח של שובשיץ', המיאוס משוינפלד

מאמן הפועל תל אביב שידר חוסר אונים והרדים את בית"ר ירושלים: "זה המשחק הראשון שמאוד נהניתי מהקבוצה שלי". שובשיץ' חזר לתמונה, אלטמן הצטיין בחוד ולשחקנים נמאס להתעסק בשוינפלד

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. בימים שקדמו למשחק החוץ של הפועל תל אביב נגד בית"ר ירושלים, גיא לוזון גיבש תכנית ברורה: "להרדים את בית"ר". לאורך כל השבוע שעבר המאמן סיפר לכל מי שרצה לשמוע כמה המצב בקבוצה רחוק מלהיות אידיאלי והאמת? זה ממש לא עיוות של המציאות. לוזון רצה לשדר כלפי חוץ שהוא אובד עצות ומסיבת העיתונאים ביום ראשון שימשה פלטפורמה לכך. אבל לוזון תכנן בדקדוק וידע בדיוק מה הוא עושה. שחקני הפועל תל אביב סיפרו שנראה ששחקני בית"ר בלעו את הפיתיון: "הרגשנו שהם לא הגיעו מוכנים", אמר אחד מהם, "הם ציפו לבונקר מההתחלה והפתענו אותם בכל מקום במגרש. עם קצת יותר ריכוז גם היינו מנצחים".

עוד בנושא:

רשמית: הפועל תל אביב היא "קבוצה של גיא לוזון"
בית"ר ירושלים והפועל תל אביב נפרדו ב-1:1
אריאל הרוש: "ידענו שבית"ר ירושלים תזלזל בנו"

גיא לוזון מאמן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
ניטרל רעשים. לוזון/יוסי ציפקיס

2. אז נכון, הפועל תל אביב לא ניצחה אתמול בטדי, אך היא זו שיצאה עם שלל מחמאות בעיקר על ניהול משחק חכם עם סגל קצר. בצל ההתרסקות הכלכלית ולמרות מכת הפציעות וההיעדרויות, לוזון ידע לנתק את השחקנים מהרחשים מסביב ולהכין אותם היטב. "זה היה המשחק הראשון שבו מאוד נהניתי מהקבוצה שלי", אמר המאמן, "כשאתה רואה שהכול דופק כמו שצריך, אתה אפילו לא צריך להעיר. הדבר הכי חשוב זה לא לקרוא מה שהתקשורת אומרת וזה מה שאני עושה. בגלל זה אני מאוד שקט. אין מושג מה קורה בכל ההמולה סביב המועדון וזו הדרך הכי נכונה. אמרתי לשחקנים את אותו דבר, שהם צריכים להתעלם ולבוא לאימון נקיים ומרוכזים. אז זה הטיפ הכי גדול שאני יכול לתת על איך להישאר רגוע".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ארון שוינפלד שחקן הפועל תל אביב (אמצע) עם דודו ביטון. יוסי ציפקיס
השחקנים הוכיחו שאפשר גם בלעדיו. שוינפלד/יוסי ציפקיס
אלטמן: "אתם (התקשורת) היחידים שהתעסקו בשוינפלד כל הזמן. דיברנו על מה שקרה יום-יומיים, אבל אתם מדברים זה שבוע. מתעסקים בשחקן חסר ולא בקבוצה כולה"

3. מעבר לעניין ההכנה, בהפועל תל אביב היו נחושים להוכיח שאפשר להסתדר ללא ארון שוינפלד שתבע שחרור לאחרונה מהקבוצה. השחקנים ראו שהתקשורת עוסקת בתביעה שלו ללא הפסקה ולא ממש אהבו את זה.

"אני אגיד לכם את האמת, אתם היחידים שהתעסקו בשוינפלד כל הזמן", אמר עמרי אלטמן שתופקד כחלוץ והצטיין בעמדה הזו. "דיברנו על מה שקרה יום-יומיים, אבל אתם מדברים זה שבוע. אנחנו בחרנו להתעסק במשחק ואתם בחרתם בעיקר להתעסק לא במשחק. באנו בגישה שאפשר לנצח. זה נכון שחסרים לנו הרבה שחקנים, אבל מסתדרים עם מה שיש. אני לא כועס, אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים. בעיני אתם לא מתעסקים במשחק ואין לי בעיה עם זה. במשחק כזה גדול זה לא נכון בעיני. התעסקתם לדעתי בעיקר בשחקן אחד שחסר פה ופחות בקבוצה עצמה".

"אנחנו עדיין לא מספיק יציבים", סיכם אלטמן. "אני חושב שכולם מרגישים הרבה ביטחון אחרי המשחק הזה ומנסים להתעסק בעיקר ולא בטפל. אנחנו צריכים להציג כדורגל כזה גם מול רעננה וקבוצות קטנות אם אנחנו רוצים לעשות קפיצת מדרגה. יש לנו שלושה משחקים עד סוף הסיבוב ואנחנו רוצים לעשות רצף ניצחונות".

עומרי אלטמן שחקן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
תהיה המשכיות ליכולת בשבועות הקרובים? אלטמן/יוסי ציפקיס

4. בצד המחמאות שקיבל גיא לוזון אחרי המשחק, בלטה אתמול גם נקודה לרעתו של המאמן – חוסר האמונה בדאמיר שובשיץ' מאז שהגיע לקבוצה. הקרואטי שפתח אתמול רק בגלל החסרונות הרבים, התעלה בטדי, יצר לחבריו מצבים קורצים וגם סחט מבוריס קליימן הדיפה מרשימה לקראת סיום המחצית הראשונה.

לפני כמה ימים לוזון עוד תכנן לפתוח עם דודו ביטון, אבל באימון ביום חמישי הוא נתן לשובשיץ' את חולצת ההרכב הראשון אחרי כרבע שעה ומאז התכנית השתנתה. לצד התפקוד המוצלח של עמרי אלטמן כחלוץ אתמול, נראה שהרווח העיקרי של הפועל תל אביב מהפציעות וההיעדרויות, הוא דאמיר שובשיץ'. "זה לא הפתיע אף אחד אצלנו", אמר אחד השחקנים. "כל מי שראה אותו מתחילת העונה הבין שיש לו כדורגל. גיא פספס איתו בגדול".

5. לשם שינוי, היום אפשר להתעסק רק בכדורגל בהפועל תל אביב. את הצרות הכלכליות ניתן להשאיר בחוץ לזמן קצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully