וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' מצדיע לאנדי מארי: "תנו לו ליהנות מההישג, הוא ראוי לו"

אנדי מארי סיים את 2016 בפסגה העולמית אחרי ניצחון מרשים על דג'וקוביץ' והודה ש"זה יום מיוחד, לא ציפיתי לזה", בעוד הסרבי מפרגן ומסכם את הנפילה שלו: "היו לי חודשים אמוציונליים, וזה גבה מחיר"

אנדי מארי הפך היום (שני) רשמית לטניסאי ה-17 שמסיים את השנה במקום הראשון בדירוג העולמי. הבריטי השלים את המשימה אתמול כשגבר 3:6, 4:6 על נובאק דג'וקוביץ' בגמר טורניר גמר הסבב. זו הייתה הפעם הראשונה שבה הגמר בטורניר הוא קרב ישיר על המקום הראשון, אך בסופו של דבר מארי הוכיח שהוא ראוי לפסגה, כשהתעלה מול הסרבי, שעד לפני מספר חודשים נראה בלתי מנוצח.

אנדי מארי עם התואר על המקום הראשון בעולם והתואר של טורניר גמר הסבב/רויטרס

אבל כעת המצב הפוך. מארי מחזיק ברצף מרשים, שכולל 24 ניצחונות ברציפות וזכייה בחמישה טורנירים ברציפות, ובגיל 29 שנת השיא שלו כוללת זכייה בתשעה טורנירים, כולל ווימבלדון ומדליית זהב אולימפית, ושלושה טורנרי מאסטרס 1000. זו השנה ה-13 ברציפות שבה המדורג 1 בסיום השנה הוא מהרביעייה הגדלה - מארי, פדרר, נדאל ונולה. מארי הפסיד לדג'וקוביץ' ב-24 מתוך 34 המפגשים ביניהם עד אתמול, אבל עכשיו ידו על העליונה.

"זה יום מיוחד מאוד עבורי, לשחק מול נובאק במשחק כזה", אמר מארי אחרי הניצחון, שהשלים עבורו מאזן 4:58 מאז שהפסיד לדג'וקוביץ' בגמר מדריד ופיגר מאחוריו ב-9,025 נקודות דירוג, "שיחקנו כבר בגמרים של גרנד סלאמים, באולימפיאדות, זו בהחלט יריבות קשה. הפסדתי בהרבה מהמפגשים בינינו, אבל אני שמח שהפעם ניצחתי והבטחתי את המקום הראשון. זה הישג מיוחד מאוד מבחינתי, זה משהו שמעולם לא ציפיתי לו. הצוות שלי והמשפחה שלי עזרו לי המון, הקריבו הרבה מאוד למען קריירת הטניס שלי. הייתי רוצה להודות להם, ולברך גם את נובאק על כל מה שהוא השיג השנה".

אגב, אחיו הגדול של אנדי, ג'יימי מארי, סיים את השנה במקום הראשון בדירוג הזוגות (יד עם הברזילאי ברונו סוארס), וזו הפעם הראשונה בהיסטוריה ששני אחים מדורגים ראשונים ביחידים ובזוגות.

נובאק דג'וקוביץ' (מימין) לצד אנדי מארי לאחר טורניר גמר הסבב. רויטרס
דג'וקוביץ': "שיחקתי רע מאוד, עשיתי המון שגיאות בגב היד, זה פשוט לא היה היום שלי"/רויטרס

מנגד, דג'וקוביץ' שוב נאלץ לתרץ הפסד, ולהסביר מה קרה לו בחצי השני של העונה. לפני הכל דג'וקוביץ' החמיא למארי ואמר ש"ידעתי שהוא ישחק ברמה גבוהה ולא יהיה עייף מחצי הגמר, פשוט אני שיחקתי רע מאוד, עשיתי המון שגיאות בגב היד, זה פשוט לא היה היום שלי. צריך כמובן להחמיא גם למארי, הוא היה חזק מאוד מנטלית, היכה את המכה האחרונה בכל ראלי ארוך, הוא בהחלט היה ראוי לניצחון. אולי ברגעים המכריעים זה היה קצת חסר לי, היכולת לקחת נקודות גדולות שלא היו לי הרבה בחודשים האחרונים, אבל מצד שני הוא שיחק המון בחודשים האחרונים, וניצח כל הזמן. הוא ברצף אדיר".

על הנפילה שלו אמר דג'וקוביץ' ש"החמישה-שישה חודשים האחרונים לא היו אידיאליים. יכולתי להצליח יותר בכמה מהטורנירים, אבל מצד שני הגעתי לגמר בארה"ב ולגמר פה. זה עדיין די טוב. על אף שיש לי ציפיות גדולות מעצמי, במיוחד בשנים האחרונות, אני עדיין יודע להעריך את הקריירה שלי. לפעמים זה נורמלי לחוות כאלה דברים, לעבור גם חצי עונה לא טובה, בניגוד למה שהיה לי בשנים האחרונות. היו לי שישה חודשים מאוד אמוציונליים בתחילת השנה, עם הזכייה ברולאן גארוס, הייתי צריך זמן לעכל, אבל לא היה לי אותו, כי מהר מאוד הייתי חייב לחזור למגרש. זה גבה מחיר. כרגע אני ממש מצפה בקוצר רוח לחודש וחצי בלי להתחרות. זה לוקסוס בטניס העולמי". על העתיד שלו אמר דג'וקוביץ' ש"כרגע לא צריך לחשוב על זה, צריך לתת לאנדי ליהנות מההישג שלו, הוא בהחלט ראוי לזה".

בסיום: דג'וקוביץ' ממשיך במסורת ומחלק ממתקים לעיתונאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully