וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: מולנסטיין מתכנן את העונה הבאה. דמארי מוכן להגיע

20.11.2016 / 8:07

בחיפה בונים על ואליינטה (ועוקבים אחר רואדה), ומדברים על סאגת פלט ("רוצים אותו פה, יחליט בעצמו אם להרים ידיים"). קהת שולח מסר למאמן: "אוהב לשחק באמצע". חלוץ לייפציג רוצה להגיע בניגוד לעבר

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: טל רזניק

1. אפשר לכתוב לא מעט חדשות על החלוצים של מכבי חיפה, אבל הרי עיקרן:

א. רנה מולנסטיין מחפש בשבועות האחרונים חלוץ. הוא רוצה את עומר דמארי ואם הוא יחליט לחזור לישראל, במכבי חיפה חושבים שזאת תהיה אופציה טובה. עומר דמארי רוצה לבוא למכבי חיפה. הוא שלח מסר ברוח הזו אל ראשי המועדון. בניגוד לעבר, בו יעקב שחר חשב שדמארי לא ראוי להגיע משום שהוא לא מספיק רוצה להיות במכבי חיפה, נראה כי בעונה הקרובה בחיפה פתחו לו את הדלת מחדש, בטח לאור המצב הכלכלי בהפועל תל אביב. חיפה רוצה לראות את חלוץ לייפציג חוזר. רצוי בינואר, או לכל המאוחר בתום העונה. "דמארי זאת אופציה בהחלט מעניינת", אישר בכיר במועדון אתמול.

ב. בשבוע שעבר פורסם בוואלה! ספורט שדמארי עשוי להחליף חלוץ אחר, גליינור פלט, בחודש ינואר. אם זה תלוי בקרלסן ומולנסטיין, מכבי חיפה לא תשחרר אותו, אבל היא גם לא תעמוד בדרכו אם ירצה ללכת. השחקנים סבורים שפלט לא יוותר כל כך מהר. הוא יודע שיהיה לו קשה למצוא קבוצה שתשלם את השכר שלו, אבל היה מצפה ליותר אמון מהמאמן. "פלט בא לידי ביטוי יותר מול קבוצות גדולות, פחות מול הקטנות. אם עטר לא נמצא בכושר הזה, גוזלן היה פותח בהרכב היום", אמרו בחיפה והסבירו כי התנודות ביכולת של החלוץ (בסביבתו של פלט, אגב, חושבים שהוא השחקן היציב בקבוצה) גורמות להתלבטות. השאלה היא מי ימצמץ ראשון. על פי שיחות שקיים עם שחקנים בסיום, פלט לא נשמע כמי שהחליט לעזוב. אבל עד ינואר, הכל פתוח, בטח על רקע ההחלטה של מולנסטיין לקדם את שובל גוזלן. "הוא אוהב יותר את רוקאביציה, רוצה להפוך את גוזלן לשחקן מוביל, עטר כובש, אז נכון שיש בעיה, אבל אנחנו רוצים אותו פה איתנו. אם הוא יחליט להרים ידיים, זה עניין שלו", אמרו בחיפה על החלוץ. פלט עבר לא מעט בעיות אישיות לאחרונה, אבל בחיפה סבורים שהן מאחוריו. השאלה אם גם המאמן שלו עומד שם.

ג. אם הייתה למכבי חיפה סיבה טובה לחפש חלוץ, השבועות האחרונים של אלירן עטר (חמישה שערים בחמישה משחקים, כולל הנבחרת), אמורים לערער מעט את מולנסטיין, שמבהיר כל העת לראשי המועדון שהוא לא ממהר "לגרום להם להוציא את הפנקס". "הוא נמצא בכושר הטוב ביותר שלו, והרבה קרדיט מגיע למאמן. רנה כל הזמן האמין שהוא הגולר הכי גדול שיש בקבוצה, פתאום אף אחד לא זוכר מה קרה איתו בקיץ", אמרו בחיפה. פלא שקרלסן מכנה אותו "רוקי"?

עוד בנושא:
כבר במקום השני: מכבי חיפה ניצחה 0:2 את הפועל כפר סבא
מולנסטיין: "אומנם אנחנו במקום השני אבל זה רק נובמבר"

אלירן עטר מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
למה חיפשתם חלוץ, בעצם? אלירן עטר/אדריאן הרבשטיין

2. אפשר לכתוב לא מעט חדשות על שחקני ההגנה של מכבי חיפה, אלה תמציתן:

א. במכבי חיפה לא מבינים מהיכן הגיעו השמועות לפיהן מישהו מנסה להיפטר ממארק ואליינטה. מולנסטיין, הם מספרים, סבור שמדובר באחד הבלמים הכי טובים בישראל. חיפה מכוונת לעונה הבאה והיא רוצה לצרף בלם מהיר ומגן נוסף, יחד עם הספרדי. קרלסן עקב אחר אליסון דוס סנטוס, והוא פוזל גם לעבר דור אלו (בחיפה מחפשים שחקן קו איכותי והתרשמו ממשחק ההתקפה שלו). שם נוסף שנמצא בפנקס של החיפאים הוא חסוס רואדה. הוא אולי לא הבלם המהיר בליגה, מה שהמאמן והמנהל הספורטיבי רוצים לראות בחיפה, אבל במועדון סבורים שהוא יכול לשתף פעולה עם ואליינטה בדיוק כמו שעשה בספרד.

ב. מולנסטיין הבהיר אתמול לכל מי שרק רצה לשמוע שהוא מרוצה מאוד מההגנה של הקבוצה, ויש לו הרבה סיבות לכך: הקבוצה שלו לא ספגה כבר חמישה משחקים ברציפות ועלתה למקום השני אותו לא ראתה מאז 2013, ואין אף קבוצה בליגה שספגה פחות ממנה. בחיפה זוקפים את השינוי למשחק ההגנה כולו. "ואצק מסייע המון להגנה, נטע לא מפסיק לרוץ, גם קגלמאכר ומוסא עושים את העבודה. אחרי חמש שנים אפשר לומר שיש יציבות במשחק ההגנה שלנו. אנחנו נראים טוב מאוד לאורך תקופה", אמרו בחיפה. השינוי הזה לא מגיע לחינם. מי שאחראי לזה הוא בין היתר עוזרו רנה סקובדאל, שעובד בצמוד לשחקני ההגנה.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
רנה מולנסטיין מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מולנסטיין חושב קדימה/אדריאן הרבשטיין

3. חודש נובמבר הגיע, השמיים בכפר גלים הפכו לאחרונה אפורים בגלל מזג האוויר, וכשרנה מולנסטיין מרבה לצעוק "!good sun, good" במהלך המשחקון, אף אחד כבר לא מביט למעלה גם אם העננים התפזרו.

במכבי חיפה לא הרימו גבה כשסאן מנחם תורגל בהרכב ביום שישי. לפני המשחק בגביע הטוטו מול הפועל באר שבע, דיווחנו לכם על כוונת ההולנדי להסיט אותו לעמדת הקשר, ומאז זה מצליח לו. מאז שהצטיין במשחק הזה, ההולנדי נתן למנחם את חולצת ההרכב מול מכבי תל אביב ולא התאכזב. אתמול הוא כבש את השער השני שלו בשלושה משחקים. מולנסטיין מתחשב מאוד בנתונים שמספקים השחקנים. מנחם הוא בין הרצים הטובים בקבוצה, עם ממוצע של מעל 11 קילומטר למשחק. אז מאיפה הגיעו הדיבורים שהוא מעוניין לעזוב בקיץ? ובכן, סאן מנחם ראה זר מגיע על העמדה שלו. הוא רק לא ממש ידע שלמולנסטיין יש תכניות אחרות לגמרי עבורו. "הוא שחקן למשימות מיוחדות", הסבירו אתמול בחיפה. "משחק אחר הוא יצטיין בהרכב, ובאחר הוא יישב על הספסל".

4. אחרי הביקורת עליו בעקבות היכולת בדרבי, רועי קהת רשם בישול ראשון העונה, אבל במכבי חיפה יודעים שהוא עדיין רחוק מלהרשים מול השער. "הנעת הכדור שלו טובה, גם ראיית המשחק, אבל כשהוא מגיע מול השער הוא פחות אפקטיבי", סיפר אתמול אחד השחקנים.

"זה בישול ראשון שלי העונה, נחמד שהוא הגיע", סיכם קהת בסיום את המאזן שלו מתחילת העונה ורמז למאמן: "העמדה הטבעית שלי היא שחקן אמצע, אבל אני בטוח שאני יכול לבוא ביטוי גם כשאני משחק בצד. אעשה מה שהמאמן אומר. אני מודע לרמת הציפיות ממני, אבל לפעמים אנשים בחוץ מצפים למשהו אחר ממה שהמאמן מצפה לו. יש הרבה דברים מסביב שלא אפרט עליהם, אבל אעשה מה שהמאמן דורש. אנחנו צריכים לדעת להביא את עצמנו לאותה רמה יכולת בשתי מחציות. קשה לי לשים את האצבע על מה שגרם לנו לא לעשות את המשחק יותר קל. פתיחת העונה הזאת מראה על שינוי קטן שנוצר ביחס לשנים הקודמות".

סאן מנחם שחקן מכבי חיפה (משמאל) עם רועי קהת, קמיל ואצק. אדריאן הרבשטיין
גוד סאן, גוד. מנחם/אדריאן הרבשטיין

5. בדרך כלל אחרי ניצחונות נהוג שהמאמן מחמיא לשחקנים. אתמול זקפו שחקני מכבי חיפה את הניצחון למאמן שלהם לגבי האופן שבו הוא מצליח לשנות את הקבוצה, אם כי הייתה לצד המחמאות גם ביקורת עצמית על האופן שבו הקבוצה "נעלמת" לדקות רבות מדי במשחק ולא מציגה יכולת שתגרום לקהל להנות משתי המחציות. "עטר הפך משחקן כנף לחלוץ, סאן לקשר, ריאן למגן, קגלמאכר עושה אצלו הכל. רנה שינה ולא חשש מביקורת", אמר אחד השחקנים והסביר: "יש המון סיכון במה שעשה, במיוחד עם הלחץ מסביב. אנחנו יודעים לשחק היום בשלוש שיטות שונות, וחלק מהשחקנים יודעים לשחק בשתי עמדות לפחות כשעברה בקושי שליש עונה". בחיפה מזכירים שעטר העדיף בעבר להיות מתופקד כשחקן כנף, אבל המאמן התעקש. "אי אפשר לדעת איך נשחק במשחק הבא. עם שלושה קשרים באמצע, עם שחקני קו, עם חלוץ אחד או שניים. הכל יכול להיות אצלו". זה, הם אומרים, רק חלק מהשינוי שעובר על מכבי חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully