וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

32 משתתפות בגביע העולם לקבוצות, 48 במונדיאל: החזון של פיפ"א

נשיא פיפ"א, השוויצרי ג'אני אינפנטינו, הציג את התכנית שלו לשינוי מוחלט של הטורנירים הבינלאומיים: גביע העולם לקבוצות יימשך שלושה שבועות וייערך ביוני, המונדיאל יתחיל עם שלב פלייאוף

one

כמעט שנה חלפה מאז נבחר מזכ"ל אופ"א לשעבר, ג'אני אינפנטינו, לתפקיד נשיא פיפ"א. השוויצרי ניסה לנקות בשנה האחרונה את הארגון מהשחיתות שפגעה בו אנושות, שחיתות בה גם הוא הואשם בכמה מקרים. כעת, הוא מתפנה להציג את חזונו לגבי המונדיאל ובעיקר, לגבי אליפות העולם לקבוצות.

בראיון שהעניק אינפנטינו ל"אל מונדו דפורטיבו", הוא הציע אליפות עולם לקבוצות שתורכב מ-32 קבוצות, במקום השבע המשתתפות בו כיום. מאז החל הטורניר במתכונתו הנוכחית, במקום הגביע הביניבשתי, אלופות דרום אמריקה ואירופה שולטות בו בצורה מוחלטת והן נפגשו בתשעה מתוך 11 הגמרים שנערכו, כאשר נציגות אירופה זכו בטורניר בשמונה מתוך תשע המהדורות האחרונות, מה שמוריד מהעניין.

בטורניר הקרוב, שייערך בין השמיני ל-18 בדצמבר ביפן, אתלטיקו נסיונאל הקולומביאנית, זוכת הליברטדורס וריאל מדריד, יתחילו לשחק רק בחצי הגמר ואינפנטינו בונה על הרבה יותר אקשן: "נתחיל את הגרסה החדשה כבר ב-2019, המשחקים ייערכו בשיטת נוקאאוט, במשך שלושה שבועות, החל מהשבוע השני של יוני".

שחקני ברצלונה מניפים את גביע העולם לקבוצות. רויטרס
דרך הרבה יותר ארוכה? שחקני ברצלונה עם גביע העולם לקבוצות מהשנה שעברה/רויטרס

השוויצרי נשאל איך הרעיון הזה יסתדר עם העובדה שגם כך קבוצות עמוסות מאוד בימים אלה ואמר: "השיטה של הליגה הספרדית למשל, עם 20 קבוצות ו-38 מחזורים, היא לא נוסחה טובה, לא ללו"ז ולא להרבה דברים אחרים. צריך לטפל בבעיה הזו. הטורניר החדש יהיה הרבה יותר אטרקטיבי לכל העולם, הכדורגל הוא לא רק אירופה ודרום אמריקה בימינו".

לגבי מונדיאל 48 הנבחרות אותו הציע ב-2026, הסביר אינפנטינו: "זה לא בדיוק ככה. יהיו 48 משתתפות, אבל 16 יעפילו לטורניר עצמו ועוד 32 ישחקו ביניהן בשיטת פלייאוף על הכרטיסים הנותרים, כך שבטורניר יהיו בסך הכול 32 נבחרות, כמו שיש כיום. ההבדל הוא שיותר נבחרות יקבלו הזדמנות אחרונה למשחק על כל הקופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully