וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריח כמו הקפטן הבא של באיירן מינכן: יוזואה קימיש פורח בגרמניה

18.11.2016 / 17:00

ההורים לא התלהבו לשלוח אותו לכדורגל, הילדים צחקו על חוסר השקט שלו מול השער אלא שיום אחד, בליגה השנייה, יוזואה קימיש קיבל הודעה מוזרה: פפ רוצה אותך בבאיירן. ההתחלה לוותה בבצורת, אבל העונה ברור לכולם: סיפור אגדה כזה הוא המועמד המתאים לרשת את לאהם

מתוך עמוד היוטיוב של באיירן מינכן

בווידאו: כתבת פרופיל על קימיש ביוטיוב של באיירן מינכן

כבר כשהיה ילד ושיחק בפאו אפ בה בוזינגן (Vfb Boesingen), סומן יוזואה קימיש ככישרון גדול. הילד שנולד ברוטוייל שבדרום-מערב גרמניה נחשב להבטחה גדולה עד כדי כך שב-2007 וכשהוא בן 12 בלבד הוא עבר למחלקת הנוער של Vfb שטוטגרט, שם עבר את כל גילאי הנוער. ב-2013 הצטרף קימיש לר.ב. לייפציג, שהייתה אז בליגה השלישית.

לאחרונה כתב קימיש טור ב"The Players Tribune" ובו סיפר על ילדותו: "גדלתי בעיירה עם לא יותר מ-1,700 תושבים, כולם מטורפים על כדורגל, אבל לא היה לנו איפה לשחק. בקיץ היינו משחקים בחצר של ההורים וזה אומר שהיינו הורסים את כל העציצים של אימא. בחורף, עברנו את הרחוב שמול הבית, ושם החלונות היו בסכנה. בחצר של ההורים למדתי לשחק ולאהוב כדורגל. כשהייתי בן ארבע או חמש אבא שלי לימד אותו איך למסור ולבעוט, קודם עם רגל שמאל ואחר כך עם ימין. כשגדלתי, התחלתי לשחק עם הילדים המבוגרים יותר בעיירה והחצר שלנו הפכה למקום בו כולם באו לשחק".

כשהיה בן שבע ואחרי שבירת חלונות רבים בביתו, הוריו לקחו שני שערים ממועדון הכדורגל המקומי - שלא היה זקוק להם יותר - והציבו אותם ברחוב, כדי שהילדים ישחקו שם. "הייתי משחק עם אוסף החולצות שלי", כתב שם קימיש, "היו לי של זידאן, שווינשטייגר ותומאש רוזיצקי, חלמתי שאני באצטדיון אמיתי. הייתי עוצם את העיניים וחולם שאני שחקן אמיתי ושיש אוהדים שקוראים בשם שלי ואפילו שאני לובש חולצה שמאחור כתוב 'קימיש'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יוזואה קימיש שחקן באיירן מינכן. GettyImages
מה נשתנה העונה הזאת? קימיש/GettyImages
"בשבילי, הדבר היחיד שהיה משמעותי זה כדורגל", כתב קימיש. יום אחד הקבוצה של קימיש בוזינגן שיחקה מול שטוטגרט וניצחה 2:3 משלושער של קימיש. שטוטגרט פנתה להורים של קימיש ורצתה לצרף אותו, אבל ההורים סירבו לאפשר לילד בן השמונה לנסוע שעה הלוך וחזור בכל פעם. הסירוב

יום אחד מישהו רכש את האזור בו קימיש וחבריו נהגו לשחק כדי לבנות שם בניין, והילד שבור הלב קיבל פיצוי כשסבא שלו מצא שטח ליד הבית שלו. הילדים הקימו שם מגרש חלופי ואפילו סוג של מועדון, בו היו גם ישנים, אוכלים ובעיקר משחקים כל היום וכל הלילה. "בשבילי, הדבר היחיד שהיה משמעותי זה כדורגל", כתב קימיש. יום אחד הקבוצה של קימיש בוזינגן שיחקה מול שטוטגרט וניצחה 2:3 משלושער של קימיש. שטוטגרט פנתה להורים של קימיש ורצתה לצרף אותו, אבל ההורים סירבו לאפשר לילד בן השמונה לנסוע שעה הלוך וחזור בכל פעם. הסירוב הזה לא מנע משטוטגרט להמשיך להפעיל לחץ על ההורים, שהגיעו למתחם האימונים כדי להתרשם מהמגרשים.

למרות זאת, ההורים לא השתכנעו. ביום אחד הופיע מאמן הנוער של שטוטגרט בביתם של הקימישים. הפעם ההורים השתכנעו לצרף את הילד למחלקת הנוער של הקבוצה שבדיוק זכתה באליפות. אבא של יוזואה היה מסיע אותו הלוך וחזור בכל פעם. בגיל 14 בחר המועדון לצרף את הילד הכישרוני לאקדמיה למצטיינים שלו, לשם מגיעים 18 ילדים בכל שנה. כשהגיע לגיל 18, לא רצו לתת לקימיש הזדמנות בשטוטגרט ואמרו לו שהוא חלש מדי פיזית ולא מספיק טוב ושיש שחקנים עדיפים ממנו בעמדה שלו. לשמחתו, אותו מאמן שביקר את הוריו בעבר אימן באותה תקופה בר.ב. לייפציג והמליץ עליו למאמן הקבוצה דאז רלף ראנגניק.

לצערו של קימיש, הוא הגיע ללייפציג, שרחוקה מהבית שלו בערך 550 קילומטר, עם פציעה במשפעה שהשביתה אותו לארבעת החודשים הראשונים שלו שם. קימיש חזר והשתלב מהר בהרכב כשהוא עוזר לקבוצה לעלות לבונדסליגה השנייה כבר בעונתו הראשונה והופך לחלק חשוב בקבוצה בעונתו השנייה שם. ואז הגיע הטלפון מהסוכן שלו, שאמר לו שבאיירן רוצה אותו. קימיש אמר שלא יאמין ש"אחד המועדונים הכי מפוארים בעולם רוצה אותו" עד שלא ישמע את זה מהמאמן של הבווארים. אז הוא הגיע לפגישה עם פפ גווארדיולה, שאמר לו שהוא רוצה אותו אצלו בקבוצה.

יוזואה קימיש שחקן ר.ב. לייפציג. GettyImages
קימיש במדי לייפציג/GettyImages

דבר אחד קימיש מעולם לא שכח, גם כשעלה עם הקבוצה ממזרח גרמניה לבונדסליגה השנייה ושיחק שם ב-27 משחקים. הוא לא שכח את ה"טראומה" שסחב מהילדות בבוזינגן. "הילדים שם תמיד היו מציקים לי וצוחקים עליי כי לא הייתי רגוע מול השער, לא הייתי מצליח לכבוש שערים", סיפר בראיון לזוידויטשה השנה. ואיזה הבדל בין אותו ילד בקבוצה האזורית לבחור בן ה-21, שכבש ב-2016/17 כבר שמונה שערים ב-17 הופעות בכל המסגרות עם באיירן ונבחרת גרמניה. זאת לאחר שלא כבש אפילו שער אחד ב-36 הופעות בכל המסגרות במדי באיירן אשתקד. אפשר גם להוסיף לכך שביתה מכיבוש שערים בארבע הופעות ביורו ומגיעים בסך הכול ל-40 משחקים מבלי לכבוש.

כשמדברים על קימיש, הרי שחשוב להבהיר סוגייה אחת שחוזרת ועולה רבות: שמו של הבחור הוא יוזואה קימיש. ממש כך. לא יושוע קימיח, או ג'ושוע קימיך ולא יהושוע קימיץ' (הוא לא קרואטי). פשוט וקל: יו?-זו?-א?ה (זה מבוטא יותר כמו יוזהואה, אבל זו כבר באמת תהיה טרחנות). קימיש עצמו נדרש לעניין לא פעם בראיונות עמו, ובכל אחד מהם - כולל זה המצורף כאן, הוא מבהיר את ההגייה הנכונה. נותר רק לקוות שזה יובן וייושם גם בישראל.

פפ גווארדיולה התלהב מאוד מקימיש ודחף לרכוש אותו ובאיירן הוציאה על הילד הכישרוני 8.5 מיליון יורו לפי דיווחים. יש לומר שבאיירן ניסתה לאתר כישרונות גרמנים צעירים בכמה הזדמנויות, וזה לא עבד במיוחד. מיטשל וייזר, שהרכש מפ.צ. קלן ב-2012, מצליח מאוד העונה בהרטה ברלין, אבל לא התאים לבאיירן, זינאן קורט הרשים מאוד בנבחרות הנוער של גרמניה וגרם לגווארדיולה להתלהב ממנו מאוד ולרכוש אותו מבורוסיה מנשנגלדבאך. היום, כשהוא בן 20, גם הוא בהרטה ברלין, אבל לא משחק אפילו שם.

יוזואה, יוזואה

עם קימיש זה היה שונה וכבר אשתקד, בעונה הראשונה שלו במועדון והאחרונה של גווארדיולה, הוא קיבל הרבה הזדמנויות. באופן די מדהים, הקשר שרק עונה לפני כן שיחק בליגה השנייה עם לייפציג, רשם אפילו תשע הופעות בליגת האלופות כשהוא עולה בהרכב בשני המשחקים בשמינית הגמר מול יובנטוס ובשני המפגשים מול בנפיקה ברבע הגמר. קימיש נדד לעמדת הבלם בגלל הפציעות של מהדי בנעטיה, ג'רום בואטנג, חאבי מרטינס ובשל העובדה שסרדאר טאסקי פשוט לא היה ברמה מתאימה. קימיש תופקד לצד דייויד אלאבה במרכז ההגנה. לאחר ה-0:0 בדורטמונד במרץ האחרון, משחק שהותיר את הפער בין השתיים על חמש נקודות והכריע מעשית את גורל האליפות סופית, התרחשה סצינה חריגה. גווארדיולה רץ אל מרכז המגרש ישירות אל קימיש ושוחח איתו כשהוא אוחז את פניו בשתי הידיים ומדבר אליו. בעקבות כתיבת הספר השני על גווארדיולה, התפרסם לאחרונה התמליל המלא של השיחה.

גווארדיולה: "הבנת את ההוראות של בנעטיה?".

קימיש: "מצטער פפ, לא".

גווארדיולה: "פאק! היית צריך לעבור למרכז השדה".

קימיש: "אני מתנצל, לא שמעתי את זה".

גווארדיולה: "רציתי שתלך קדימה ותחזיק את מרכז השדה כי איבדנו שליטה במשחק, אתה חייב להקשיב כשמישהו מעביר לך הוראות".

קימיש: "אני מצטער, לא ידעתי".

גווארדיולה: "היית מדהים היום, יוש. ממש ממש טוב, אמרתי לך שאתה יכול לעשות את זה".

קימיש: "תודה פפ, היה משחק קשה, אבל בסוף הייתי בסדר".

גווארדיולה: "למה אתה מתכוון בבסדר? היית גדול שוב! הייתי פשוט מדהים, יוש! מדהים! אני כל כך גאה בך".

פפ גווארדיולה מאמן באיירן מינכן עם יוזואה קימיש. GettyImages
גווארדיולה נואם לקימיש אחרי ה-0:0 בדורטמונד/GettyImages

קפטן באיירן פיליפ לאהם גם זיהה שיש במועדון רצון לטפח את קימיש ולתת לו ביטחון ונתן לו לעלות עם צלחת האליפות ועם הגביע לחלק מאירועי החגיגות בתום העונה שעברה. אם מישהו חשב שהעזיבה של גווארדיולה תפגע בילד הכישרוני, הוא התבדה. גם יואכים לב התלהב מקימיש ונתן לו לשחק כמגן ימני החל מהמשחק השלישי ביורו, כשבמרבית המשחקים הוא עושה יותר התקפה מהגנה, ועשה את זה יפה מאוד. אחרי המשחק הראשון שלו ב-0:1 מול צפון אירלנד, כשהיה מעולה ונבחר לשחקן המצטיין, אמר בנדיקט הובדס: "הוא היה מצוין, הגיע לו לפתוח על חשבוני". נכון שקפטן שאלקה מעדיף לשחק כבלם מאשר כמגן ימני, אבל לשמוע משחקן שטוב שהציבו מישהו אחר על חשבונו ועוד בטורניר גמר? חייבים להודות שזה חריג. את העונה הנוכחית קימיש פתח נפלא כשהוא כבר לא משחק בהגנה. לאהם חזר לתפקיד המקורי שלו כמגן ימני וקימיש חזר לשחק במרכז הקישור ולפעמים אפילו התקפית מכך. זה מאפשר לו לבוא לידי ביטוי מבחינת כיבוש שערים.

מעבר לעובדה שהוא יכול לשחק כמעט בכל עמדה במגרש (ואפילו כבש שער בנגיחה העונה מול רוסטוב), קימיש שמתנשא לגובה של 1.76 מטר חשוב מאוד לבאיירן גם מסיבה אחרת. בימים בהם פיליפ לאהם מתחיל להרהר בקול רם על פרישה, ג'רום בואטנג בן 28, מאטס הומלס ותומאס מולר בני 27 ומנואל נוייר בן 30, באיירן חייבת עתודה של שחקנים גרמנים מובילים. גם למען הזהות של המועדון והמסורת לפיה הגרמנים המובילים בה, וגם מכיוון שזה דבר שחשוב לאוהדים, אבל גם כי עם כל השמות הנוצצים שיש בדרום גרמניה, באיירן היא לא קבוצה שמוציאה סכומים מטורפים על רכש ולמעשה לא עברה מעולם את גבול 40 מיליון היורו ששילמה על חאבי מרטינס. באיירן היא גם אחת הקבוצות היחידות באירופה שיכולות להשאיר אצלן שחקנים כישרוניים לאורך כל הקריירה שלהם, גם כלכלית וגם מקצועית. הם רוצים שכך יהיה עם קימיש.

נראה שלפרנק ריברי ואריאן רובן המתבגרים באיירן כבר מצאה תחליפים בדמות דוגלאס קוסטה המצוין, קינגסלי קומאן ואפילו רנאטו סאנצ'ס שיכול לשחק בעמדות שלהם. למצוא יורש ראוי לאגדה ענקית של המועדון כמו פיליפ לאהם זה משהו הרבה יותר קשה מאשר לצאת ולרכוש שחקן כמו סאנצ'ס או דוגלאס קוסטה. בשביל זה צריך סבלנות וחוכמה ואת זה היה לבאיירן בנוגע לקימיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully