וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני אוסליבן חושף: "התמוטטתי, ניפצתי את המקל, בכיתי. הייתי כל כך חלש"

כוכב הסנוקר מוציא ספר חדש שמבוסס על חייו האישיים, וחושף תקרית קשה מאליפות העולם האחרונה: "חוויתי התמוטטות". וגם: הקולות שבראשו, למה לא ימליץ לילדיו לשחק סנוקר, ומה הקסם שמשאיר אותו במשחק

אימג'בנק GettyImages

רוני אוסליבן מוציא ספר חדש. כוכב הסנוקר, האיש הכי מפורסם ופופולרי בענף, מי שנחשב לשחקן הכי כישרוני על השולחן הירוק ומי שזכה חמש פעמים באליפות העולם, הוציא ספר פשע בשם "Framed", שמבוסס על חייו. רוני רוקט כבר כתב בעבר שתי אוטוביוגרפיות, ונראה שהוא נהנה בימים אלה מחיידק הכתיבה. "מאוד נהניתי מהכתיבה של הספרים הקודמים, והמו"לים זיהו את זה ושאלו אם ארצה לכתוב רומן", אמר, והוסיף בחיוך ש"אוכל להפוך לג'יי קיי רולינג החדשה".

במסגרת קידום ספרו, בראיון ב"טיימס" אוסליבן מספר שוב על נסיבות חייו המיוחדות, וחשף תקרית קשה שקרתה רק בחודש אפריל השנה, בזמן אליפות העולם בשפילד, כשפרץ בבכי בחדר ההלבשה, שבר את המקל שלו וכמעט שבר את היד. היה זה אחרי הניצחון בסיבוב הראשון, כשלאחריו לא הופיע לראיון עם התקשורת. "לא דיברתי על זה לפני כן", חשף אוסליבן, "אבל אין לי מה להסתיר. חוויתי התמוטטות. בסוף המשחק ההוא לא יכולתי ללחוץ יד ליריב. לא יכולתי להסתכל על הקהל, לא יכולתי לראות אף אחד. עברתי את 18 החודשים הכי קשים שהיו לי הרבה זמן. לא בגלל הסנוקר, אלא בגלל נסיבות אישיות. הייתי במקום קשה, הרבה בגלל הכסף".

עוד בנושא

ויתר במחאה על ברייק 147: צפו בשערורייה של רוני אוסליבן

שחקן הסנוקר רוני אוסליבן. GettyImages
נהנה מהכתיבה. אוסליבן/GettyImages
"נסדקתי. חזרתי לחדר ההלבשה, ניפצתי את המקל שלי על הרצפה ונתתי מכות לקיר. הייתי בטוח ששברתי את היד. זו הייתה הדרך שלי להגיד, 'אני בחוץ'. נשברתי, התחלתי לבכות. הייתי כל כך חלש"

אוסליבן חשף כמה חודשים לפני כן שהוא נעקץ על ידי יועץ עסקי, שלקח ממנו במרמה 125 אלף ליש"ט. "והכל קרה לפני אליפות העולם", סיפר אוסליבן, "זה הטורניר הכי גדול שיש, ולא משנה מי אתה, אתה מרגיש את הלחץ. ואני נסדקתי. חזרתי לחדר ההלבשה, ניפצתי את המקל שלי על הרצפה ונתתי מכות לקיר. הייתי בטוח ששברתי את היד. זו הייתה הדרך שלי להגיד, 'אני בחוץ'. נשברתי, התחלתי לבכות. הייתי כל כך חלש. שני חברים שלי שהיו איתי בחדר ההלבשה הודיעו לי שאני לא הולך לדבר עם התקשורת".

בראיון ב"טיימס" מסופר כי אחרי התקרית ההיא אוסליבן אשפז את עצמו בבית חולים. הוא ישן במשך שלושה ימים רצופים, וסירב לקחת תרופות. ביום חמישי בבוקר התעורר, מותש לחלוטין, לא מצליח לקום. הצוות הרפואי כפה עליו לקחת תרופות, ובהמשך היום הוא חזר לשפילד, לסיבוב הבא מול בארי הוקינס, לו הפסיד במשחקון מכריע.

כידוע, אוסליבן עבר חיים לא קלים. אביו של אוסליבן, שהיה המנטור שלו, נכנס לכלא אחרי שדקר מישהו במהלך קטטה במועדון לילה בצ'לסי. "חשבתי שזה מטורף", אמר אוסליבן על אביו, שהשתחרר ב-2009, "עונש של 18 שנה, על תאונה. זה היה קטטה בין שני אנשים. לא הייתה שם כוונה מוקדמת". לא הרבה אחרי זה גם אמא שלו נכנסה לכלא על עבירות מס. בגיל 16, הוא נשאר לבד יחד עם אחותו בת ה-8. במהלך השנים הוא עבר טיפולים פסיכולוגיים ארוכים, התמכר לסמים ולאכוהול, היה בגמילה, בקבוצות תמיכה שונות, הקדיש את חייו לריצות ארוכות, לטיפול בחזירים בחווה מיוחדת, התנסה קצת בבודהיזם ובאיסלאם, ובמהלך קריירת הסנוקר הסתבך בשורה ארוכה של שערוריות, שתמיד לוו בהברקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן הסנוקר רוני אוסליבאן. GettyImages
"הדברים האלה עיכבו אותי בשש-שבע שנים". אוסליבן/GettyImages
"תתרחקו מסנוקר. כי יום אחד אתם תתעוררו ותגידו לעצמכם, 'פאק מי'. תקועים בחדר חשוך, לבד עם עצמכם, שישה ימים בשבוע, חמש שעות ביום, לא מדברים עם אף אחד. זה לא בריא"

בראיון ב-BBC הוא מספר על הנסיבות המיוחדות של חייו, שעליהן הצליח להתגבר: "קשה להגיד את זה, אבל אתה חייב להתנתק. ברגע שבו התחלתי להיות אנוכי, התחלתי להרגיש שהלחץ יורד ממני". תמיד הוא נחשב לכישרון גדול, אבל לא מנוצל, אבל מאז התקופה הקשה שלו, הוא הצליח להתאושש ורשם במהלך הקריירה 28 זכיות בטורנירי דירוג וחמש זכיות באליפות עולם. "תמיד הייתי נחוש, אבל הדברים האלה עיכבו אותי בשש-שבע שנים. קולו של אבא שלי תמיד עומד ברקע, כשהוא אמר לי בגיל צעיר שאהיה אלוף, זה עזר לי להתגבר על דברים".

הספר החדש שלו הוא מותחן, שמבוסס על החיים שלו כנער בסוהו של לונדון, שם עזר לאביו, שהחזיק בחנויות סקס. "הסוהו היה כמו הבית השני שלי", מספר אוסליבן, "אי אפשר לברוח מזה".

הוא מספר שהוא לא ממליץ לאף הורה לשלוח את הבן שלו לשחק סנוקר. "אתם יכולים כל ענף ספורט אחר, ככה אני אומר להם. כדורגל. טניס. גולף. אבל תתרחקו מסנוקר. כי יום אחד אתם תתעוררו ותגידו לעצמכם, 'פאק מי'. תקועים בחדר חשוך, לבד עם עצמכם, שישה ימים בשבוע, חמש שעות ביום, לא מדברים עם אף אחד. זה לא בריא להתפתחות של אדם".

רוני אוסליבן, סנוקר. GettyImages
"אתה תקוע בסין, עם ג'ט לג, מסתובב כמו זומבי במשך שישה ימים - אתה מתחיל להתרגז על עצמך ושואל 'מה לעזאזל אני עושה?'"/GettyImages

אגב, לפני שבועיים אוסליבן בן ה-40 הודה שהוא בכושר לא טוב, ורחוק ממה שהיה לפני שנתיים. "אני נהנה לשחק, אבל אני לא טוב מספיק כדי להתמודד מול הטובים ביותר בעולם, בגלל שהם בשיאם. אמשיך לשחק ולנסות להגיע לתוצאות, אבל גם אם לא, אני פשוט נהנה לשחק".

בראיון הסביר את המורכבות: "זה פרדוקס מוחלט. אם אתה מסתכל על האימונים ועל שעות ההשקעה ועל הנביעות הארוכות, ועל כל השעות שבהן אתה יושב במלון ומעשן סיגריה בלי שאתה רוצה בכלל לעשן סיגריה, וחושב לעצמך, 'אוי, יכולתי להיות בבית עכשיו, ביער, נותן ריצה', אבל בעצם אתה תקוע בסין, עם ג'ט לג, מסתובב כמו זומבי במשך שישה ימים - אתה מתחיל להתרגז על עצמך ושואל 'מה לעזאזל אני עושה?'. אבל יש גם ימים שבהם הכל מתחבר. אתה עולה לשולחן והכל נכנס, ואז אתה חושב לעצמך 'אני עף, זה מה שאני עושה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully