וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעת הישראלים של מכבי תל אביב: "קיים ספק באשר לתום לבם"

בית הדין לעבודה דחה את התביעה של פניני, אוחיון, מקל, יבזורי ולנדסברג נגד "חוק הצעירים" ומתח עליהם ביקורת: "טענות האפליה לא הוכחו, צירוף הקבוצה כנתבעת היה מלאכותי"

יוסי ציפקיס

בווידאו: תקציר הפסדה של מכבי תל אביב לבני הרצליה

בית הדין לעבודה דחה היום (ראשון) את התביעה שהגישו חמשת שחקני מכבי תל אביב: גיא פניני, יוגב אוחיון, גל מקל, דגן יבזורי וסילבן לנדסברג נגד "חוק הצעירים" שהתקבל במנהלת הליגה. נציגיה הישראלים של מכבי תל אביב טענו כי החוק שעבר הינו חוק פסול משום שהוא יוצר כלפיהם אפליה מחמת גיל, אך כאמור בית הדין דחה את טענתם וכן את הבקשה לסעדים זמניים.

שחקני מכבי תל אביב גל מקל, יוגב אוחיון, גיא פניני. ברני ארדוב
בקשתם נדחתה על הסף. גל מקל, יוגב אוחיון, גיא פניני/ברני ארדוב

בהחלטה נכתב: "טענות האפליה לא הוכחו והן נטענו באופן כללי. טענות כאלה יש לברר במסגרת רחבה, תוך שמיעת מלוא הטענות הרלוונטיות, גם של צדדים נוספים. השחקנים השתהו כאשר פנו לבית הדין רק בשלהי ספטמבר 2016, למרות שמדובר בכלל שקיים מאז שנת 2013, ולמרות שהשחקנים עצמם פנו בעניין זה למעסיקתם עוד בחודש אפריל 2016.

עוד נכתב: "קיים ספק גדול באשר לתום הלב שבהגשת הבקשה, באופן שבו הוגשה. כך, מכבי תל אביב שהיתה אחת הנתבעות (בתור מעסיקתם של התובעים) מיהרה להסכים עם התביעה וביקשה אף היא שחוק הצעירים יבוטל, עובדה המלמדת על כך שצירופה להליך בתור נתבעת היה מלאכותי. מהותו של הסכסוך הינה, אם בכלל, בין השחקנים לבין מנהלת הליגה, אלא שמנהלת הליגה איננה המעסיקה, ולכן אין סמכות לבית הדין לעבודה לדון בתביעה כזו. הגורם המקצועי המתאים לדון בסכסוך, לאור אופיו כסכסוך מתחום הספורט, ולאור העובדה כי מדובר בסכסוך מורכב, הינו בית הדין של איגוד כדורסל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully