וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאס פאס איטס אה קאם: החשיבות של המוסרים הטובים בנבחרת ישראל

הטאצ' הנהדר של נאתכו ובוזגלו הוכיח עד כמה נבחרת ישראל תלויה בשחקנים שיודעים להעמיד שחקן מול שוער. זהבי גמר את המשחק עם ציון 8 במדד הלכלוך החיובי של דייגו קוסטה. אלישע התקרב להגשמת המטרה האמיתית של הקמפיין. אורן יוסיפוביץ על 0:3 מרשים באלבניה, ללא דור אלו

מערכת וואלה!

צפו במשדר באולפן וואלה! NEWS בעקבות הניצחון באלבניה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

1. מאור בוזגלו, שעלה על הדשא האלבני 64 דקות מאוחר מדי, הבהיר את הנקודה בתוך שתי דקות בלבד: בהרכבי נבחרת ישראל האחרונים היו מעט מדי מוסרים מחוננים. קשרים שיכולים במהלך אחד - לעתים לא קשור לקצב המשחק - להעמיד שחקן מול שוער או לפחות לשלוח כדור שיסכן את השער. בסגל הנבחרת שזומן לאלבניה יש שלושה כאלה, שאפשר להגדיר את יכולת המסירה שלהם כמקצוע: ביברס נאתכו, מאור בוזגלו ודור מיכה. רק אחד פתח אמש. זה מעט מדי, ולא משנה היריבה. מול ליכטנשטיין זה היה רק בוזגלו, מול מקדוניה ומול איטליה שיחקה נבחרת ישראל עם אפס קשרים כאלה.

"צריך לפרגן לאלישע על מערך מאוד התקפי", אמר ערן זהבי בסיום המשחק. "המון שחקנים טכניים היו על המגרש. בואו נאמר את האמת - בלי הכדור אנחנו פחות טובים, עם הכדור אנחנו יותר טובים". זהבי התכוון למשחקים הקודמים - גם תחת אלישע וגם תחת אלי גוטמן. שם, או בגלל מיעוט קשרים-מוסרים או בגלל השיטה, לא היה כמעט סיכוי להגיע למצב.

כי לפעמים צריך רק מצב אחד. כמו אתמול. ביברס נאתכו זכה לביקורות על חלקו בנבחרת בקמפיינים האחרונים, אבל אין לערער על הטאצ' הנהדר שלו. זה משהו שהולך איתו לאורך כל הקריירה, וגם זהבי זוכר את זה מהתקופה המשותפת בהפועל תל אביב. המשחק הנהדר האחרון שלו בכחול-לבן היה לפני שנתיים מול בוסניה, וכנראה שיש לביברס חשבון לא פתור עם המדינות מאיזור הבלקן. אתמול באלבניה נאתכו הקפיץ את זהבי לתוך הרחבה במצב שממנו מוציאים גול, במינימום. זהבי הוציא מזה גם אדום, שכמעט גמר את המשחק. שתי דקות לאחר שנכנס, בוזגלו עשה את המקסימום והרים כדור מסוכן; איינבינדר, אחד שכובש פעם ביובל, גמר אותו.

שני מוסרים מחוננים, שתי מסירות, Game Over. במשחקים מול אריות העולם, משחק זהיר בואכה בונקר של מאמני ישראל עוד יכול להתקבל בהבנה. מול נבחרות מדרג שלישי ומטה, אין שום סיבה שלא 'להציף' את הדשא בלפחות שני כדורגלנים שיודעים להעמיד שחקן מול שוער. אגב, גם זהבי יודע. תשאלו את אלירן עטר, שגם באימון ביום רביעי קיבל אסיסט מהצ'ילבה. לכאורה.

עוד בנושא

התעלמו מההתרעות: ישראל הביסה 0:3 את אלבניה בחוץ
תקלה במטוס מעכבת את המראת הנבחרת מאלבניה בחזרה לארץ
יניב טוכמן, שליחנו לאלבניה, על כל הבינגואים של אלישע לוי
נאתכו ואלישע לוי עונים למבקרים, זהבי כבר מתכונן לספרד
אלמוג כהן וערן זהבי 8, נאתכו 7.5, ומה עם אלישע לוי? הציונים

ביברס נאתכו שחקן נבחרת ישראל מול טאולנט ג'אקה שחקן נבחרת אלבניה. AP
אי אפשר לקחת לו את הטאצ'. ביברס נאתכו/AP

2. זה לא היה משחק יוצא מן הכלל של זהבי, כמו שמול ליכטנשטיין זה לא היה משחק איום ונורא שלו. זהבי, בפרשנות שטחית, נמדד לפי הגולים. לכן, אנשים ששחטו אותו אחרי המשחק מול נציגי ואדוז עשויים להאדיר אותו אחרי הניצחון היפה באלבניה. אתמול שיחק טוב מאוד - נאתכו והוא היו הטובים ביותר בשורות הנבחרת - בעיקר כי פירק, תרתי משמע, את הנבחרת המארחת. במחצית הראשונה הרחיק את הבלם בראט ג'ימשיט ובמחצית השנייה את השוער אטריט ברישה - בערמומיות מצח מלוכלכת שמקבלת ציון 8 בסולם דייגו קוסטה. תאהבו את זה או לא, זה כבר עניין אחר, אבל כפי שכבר טענתי יותר מדי פעמים - ספורטיביות בספורט זה אוברייטד.

3. לאלו שעדיין מתלבטים איך לקטלג את הניצחון הזה: זה היה ניצחון חוץ ראשון על נבחרת שמדורגת מעל לישראל מאז ה-2:3-מאיר-תרגע על צרפת ב-1993. אמנם שכשהנבחרת שלנו משתייכת לדרג 4 יש יותר אופציות למקרה כזה, אבל רק מהסיבה הזו - קטיעת רצף עלוב בן 23 שנה - זה כבר מוגדר כניצחון מרשים. עוד סיבות לכך שהניצחון מרשים? אלבניה סיימה במקום השלישי בבית שלה ביורו (גם האלופה פורטוגל סיימה במיקום זהה), העניינים הבטחוניים הפריעו לשחקני ישראל וספרד ניצחה שם רק 0:2 אחרי מחצית מאופסת. יבואו ויגידו: זה בזכות השופט הגרמני אייטקין. ובכן, השופט לא הכשיל את זהבי ולא החליק מצחים עמו, ואלבניה סיימה את המשחק בתשעה שחקנים בגלל שחקני נבחרת ישראל ולא בגלל העיניים של דור אלו. ישראל ניצחה 0:3 אך ורק בזכות עצמה.

שוער נבחרת אלבניה, אטריט ברישה מול ערן זהבי, נבחרת ישראל. AP
ספורטיביות בספורט זה אוברייטד. ערן זהבי/AP

4. אלישע לוי נסחף בזרם המחמאות והגדיר את המשחק הזה כגדול ביותר בקריירה שלו. זכותו של הקואץ' לומר זאת. לדעתי - להוציא את הריגוש המיידי - ללוי היו רגעים הרבה יותר כבירים ברזומה. אבל שוב, זה היה ניצחון מרשים של הנבחרת כולה ושל לוי בפרט, שהצליח שוב במדד ההפתעות שלו - אז גולסה עם בישול, אמש איינבינדר עם שער. בכך משלים המאמן תשע נקודות מ-12, ויופי של התנהלות מול שחקניו, מסקריו ואוהדיו.

אלישע, עם הרבה מזל, קיבל את הנבחרת שקיבלה את ההגרלה הכי טובה אי פעם. הגרלת "אין סיכוי לעלות". ההגרלה הזו מזערה את בנק המטרות של הנבחרת לכדי סעיף אחד: לסיים במקום השלישי בדרך להגרלת מוקדמות יורו 2020. אמש עשה אלישע צעד גדול בדרך לשם. ואולי, בנוסף, ככה על הדרך, הצליח סוף סוף להשתיק כמה קופצים בראש, כמה אולטרא פזיזים, כמה מבקרי-סגל-הרכב על אוטומט.

5. גאון דודו גורש. כמה דבילי הכרטיס הצהוב שספג, ככה גאוני שלא ישחק דווקא בספרד. את המבול יחטוף מישהו אחר, והמניה של שוער הפועל באר שבע מעולם לא היתה יציבה יותר.


orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully