וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר התאחדות הקליעה: "קלע דתי הוא קלע חובבן"

יצחק יונסי האשים את סגן שר הביטחון בניסיון כפייה והבהיר מדוע דלתות הענף יישארו סגורות בפני ספורטאים שומרי מסורת: "הקלעים הדתיים ידעו מראש כי לא יוכלו להתחרות בשבת". סגן השר אלי בן דהן: "לא ייתכן שאזרח במדינת ישראל יורחק מהספורט רק בגלל רצונו לשמור שבת"

אלכסיי קירייבסקי קלע ישראלי. GettyImages
אלכסיי קירייבסקי קלע ישראלי/GettyImages

רק לפני שבוע דרש בג"ץ מהמדינה הסברים מדוע ליגות הכדורגל בישראל משוחקות בשבת, אולם המתח בין דת לספורט קיים גם בענפים נוספים - כשמצד אחד מקונן חשש מהדרת ספורטאים שומרי מסורת ובצד השני עולות טענות לכפייה דתית. "שביעי", העיתון לציבור הדתי, מפרסם בגיליונו שייצא בסוף השבוע תכתובת חריפה בנושא זה בין סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, לבין יו"ר התאחדות הקליעה, עו"ד יצחק יונסי.

בשבת הקרובה ייערך שלב הגמר באליפות הפועל, וכמה מהספורטאים שהעפילו אליו - אבישי ברט, גדי סגל ועמיחי זיו - לא יוכלו ליטול חלק בתחרות מכיוון שהם שומרי שבת. לטענתם, הם פנו ליונסי באמצעות עורך דינם וביקשו ממנו להעתיק את האליפות ליום חול, אולם נענו בשלילה ומשום כך פנו לסגן השר ממפלגת הבית היהודי.

"אירועי השיא של התאחדות הקליעה מתוכננים לימי שבת, וזה עלול ליצור פגיעה של ממש בספורטאים שומרי השבת והמסורת, וליצור אפליה פסולה על רקע אמונה דתית לעומת ספורטאים אחרים", התריע בן דהן במכתב ששיגר ליונסי והזכיר לו כי "התאחדות הקליעה הינה גוף המתוקצב על ידי משרד התרבות והספורט ואשר אמור לשרת את כל האוכלוסייה. אודה לך אם תוכל למצוא את הדרך שהספורטאים שומרי המסורת לא ייפגעו ושפעילות ההתאחדות אכן תואמת את אופייה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל".

תגובתו של יו"ר התאחדות הקליעה לא איחרה לבוא, והתפרסה על פני חמישה עמודים מפורטים ומנומקים, שבהם ביאר מדוע שערי הענף סגורים בפני ספורטאים שומרי שבת. הוא הגדיר את הקלעים הדתיים "חובבנים" והבהיר כי מי שפונה למקצוע הזה חייב לקחת בחשבון מראש שהתחרויות בו מתקיימות בשבת ומאשים את בן דהן בניסיון כפייה.

"הרבה תחרויות המתקיימות בחו"ל מתקיימות אף הן ביום השבת, כך שהקלע הדתי לא יוכל להגיע ולהוכיח את מקצועיותו בחו"ל, עובדה המגדירה אותו מלכתחילה כקלע חובבן", הסביר יונסי במכתבו. "מבדיקה שנערכה בקרב ספורטאים וראשי מועדונים בכל הארץ, התברר כי במידה ומועדי התחרויות יוזזו לאמצע השבוע, רובם המוחלט של הספורטאים הפעילים (מעל 90 אחוזים) לא יוכלו להתייצב לתחרויות בימי חול בשל הפסד ימי עבודה או ימי לימודים".

"התאחדות הקליעה הייתה מאז היווסדה ידועה כגוף המקיים תחרויות ביום השבת, ולכן הקלעים הדתיים אשר הצטרפו כחברים בהתאחדות ידעו מראש כי לא יוכלו להתחרות ביום שבת", הוסיף יונסי. "לכן, כל ניסיון להפוך את הקערה על פיה ולשנות את סדרי עולמה של התאחדות הקליעה, אף תוך כדי פגיעה אנושה במקצועיות הספורט ויכולת קידום הספורט והספורטאים, הינו ניסיון לכפות את ערכי הדת על הספורט במדינת ישראל".

סגן השר בן דהן דחה את תשובתו של יו"ר התאחדות הקליעה ואמר בתגובה כי "אין אמת בטענתו של יונסי, שלפיה אפשר לקיים את התחרויות רק בשבת כדי לא לפגוע בימי עבודה, כי הרי אין שום מניעה להעביר לפחות חלק מהמקצים ליום שישי". הוא הבהיר כי בכוונתו לפנות לשרת הספורט מירי רגב, להמשך הטיפול בסוגיה וסיכם: "אין פה שום עניין של כפייה דתית. לא ייתכן שאזרח במדינת ישראל יורחק מהספורט רק בגלל רצונו לשמור שבת".

  • עוד באותו נושא:
  • קליעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully