וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון לא לבד: ספורטאי ארה"ב נוקטים בעמדה בקרב קלינטון-טראמפ

הבחירות הסוערות בארה"ב סוחפות גם את עולם הספורט: לברון נכח בכנס של קלינטון באוהיו ותקף בעבר את יריבה, בצד של טראמפ עומדים לא מעט טיפוסים צבעוניים. סקירה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בווידאו: לברון נואם בכנס הבחירות של קלינטון באוהיו

הבחירות לנשיאות ממשיכות להסעיר את ארה"ב, ובניגוד לישראל, ספורטאים רבים נוקטים עמדות פוליטיות נוקבות. הילרי קלינטון ערכה הלילה כנס באוהיו, שבו לקח חלק לברון ג'יימס, כוכב קליבלנד, שקרא לתמיכה במועמדת. לברון דחק באמריקאים להצביע והצהיר ש"כל קול קובע". לברון כבר פרסם דברים בפומבי שבהם טען כי קלינטון תפעל להגנה של ילדים ("היא אלופה") ושתגן על אפריקנים אמריקאים. "רק מועמד אחד באמת יכול להבין את הקשיים של ילד שנולד לעוני באקרון", טען לברון. לא מזמן לברון נשאל על דברים בוטים שאמר טראמפ שנחשפו בהקלטות סודיות ("לתפוס אותן בפוסי"), והתייחס לטענה ש"אלה דיבורי חדר הלבשה של גברים". לברון אמר "אלה לא דיבורי חדר הלבשה. אנחנו לא מדברים ככה על נשים בחדר ההלבשה. זה פשוט טראש טוק".

טראמפ נגד קלינטון, אוהדי אריזונה. AP
טראמפ נגד קלינטון, אוהדי אריזונה/AP

ולברון לא לבד. מג'יק ג'ונסון ערך אירוע בביתו לכבוד קלינטון, שבו התארח גם השחקן סמואל ל. ג'קסון. קרים עבדול ג'באר, שלאורך כל הקריירה שלו היה פעיל פוליטית, פרסם ב"וושינגטון פוסט" מאמר שכותרתו "בבחירות המכריעות הללו, אני תומך בהילרי קלינטון" ובו ציין את החשיבות ההיסטורית של הבחירות, בתקופה סוערת למדינה. סטפן קרי נשאל בראיון על המועמד העדיף עליו, וענה במילה אחת: "הילרי".

לברון ג'יימס, הילרי קלינטון. AP
לברון ג'יימס, הילרי קלינטון/AP

ספורטאים נוספים שהביעו תמיכה במועמדת הדמוקרטית הם אלכס רודריגס, הנק ארון, כרמלו אנתוני, ליילה עלי, מארק קיובן, קרל לואיס, מרטינה נברטילובה והופ סולו. הטניסאית לשעבר בילי ג'ין קינג אמרה ש"מבחינתי טראמפ הוא בובי ריגס, והילרי היא אני", כשהיא מזכירה את קרב המינים המפורסם שבו גברה על יריבה השוביניסט. אגב, גם ג'רארד פיקה, בלם ברצלונה, שיתף בעמוד הפייסבוק שלו נאום של ברק אובמה וקרא להצביע לקלינטון.

בובי נייט עם דונאלד טראמפ. AP
בובי נייט עם דונאלד טראמפ/AP

מנגד, מספר ספורטאים הביעו את תמיכתם בטראמפ, שרכש לעצמו לא מעט ידידים לאורך השנים. בין תומכיו של הנציג הרפובליקני נכללים שחקן הגולף ג'ון דיילי ("אני אוהב את חברי, הוא לא פוליטיקאי אלא איש עסקים"), שני נהגי נסקאר (מייקל וולטריפ ובריאן פראנס), דניס רודמן ("טראמפ חבר טוב כבר שנים, המדינה הזאת צריכה איש עסקים, לא עוד פוליטיקאי"), מייק טייסון, לטרל ספריוול, המאמן בובי נייט, המתאבקים לשעבר הולק הוגאן וג'סי ונטורה, כוכב הפוטבול לשעבר טרל אוונס, ושחקני הבייסבול לשעבר ג'וני דיימון וקורט שילינג. מי שהביע תמיכה מסויגת היה טום בריידי, הקווטרבק של ניו אינגלנד ואחד הספורטאים המפורסמים בארה"ב. בהתחלה רק אמר שהוא "תומך בחבר", "תמיד נהנינו ביחד" ו"מקווה בשבילו שייבחר", ואחר כך סירב להתייחס לעניין, אולי כשהבין שהבחירה בטראמפ היא שנויה במחלוקת בתקשורת.

דונאלד טראמפ עם מייק טייסון. AP
דונאלד טראמפ עם מייק טייסון/AP

קייטלין ג'נר, לשעבר ברוס ג'נר, קראה לקלינטון "פאקינג שקרנית" וצינה ש"טראמפ יהיה מצוין לזכויות נשים ולקהילת הלהט"בים". מייק טייסון אמר על טראמפ שהוא "מוקד של כוח ואנרגיה, אנחנו צריכים מישהו כזה, יש לו ביצים של אנרגיה... תקשיבו, אני שחור מאדרפאקר מהשכונה הכי קשה במדינה, עברתי הרבה בחיים, וכשהוא רואה אותי, הוא לוחץ את ידי ומכבד את המשפחה שלי. אף אחד מהם, אובמה, או מי שלא יהיה, אף אחד לא עושה את זה. הם יבוזו לי ולמשפחתי".

אוהד טמפה ביי בקאנירס עם מסיכה של טראמפ. AP
אוהד טמפה ביי בקאנירס עם מסיכה של טראמפ/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully