וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא כל מי שהיה חלוץ גדול, וארבלדזה היה כזה, יודע ללמד התקפה"

7.11.2016 / 7:30

ביקורת במכבי תל אביב על משחק ההתקפה: "מעט מאוד שערים נכבשים גם באימונים, יש בעיה גדולה מול השער. אם בתקציב של 120 מיליון שקל זה כל מה שיש בספסל, אז משהו לא נבנה כאן נכון"

צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: מתן חדד

1. הסטטיסטיקה כבר מדברת. המאמן שוטה ארבלדזה עם הפתיחה הגרועה ביותר של מכבי תל אביב בעידן המאמנים הזרים של ג'ורדי קרויף. הגאורגי שמוביל את מכבי תל אביב כבר איבד עשר נקודות במאבק על האליפות כשאנחנו אחרי תשעה מחזורים בלבד. אבל עם כל זה שהתמונה נראית כעת מאוד שחורה מבחינת מכבי תל אביב, הנתונים מלמדים שבשנתיים שעברו, למשל, צברה מכבי תל אביב רק שתי נקודות יותר, בכל עונה, אחרי אותו מספר משחקים.

גם אצל סלבישה יוקאנוביץ' ואפילו בטרבל של פאקו אייסטרן, היו למכבי תל אביב רק 19 נקודות אחרי תשעה מחזורים, שתיים יותר ממה שיש לה היום. הפתיחה הטובה ביותר הייתה אצל אוסקר גרסיה ולעומת זאת גם אצל מי שאוהבים להתרפק על יכולת האימון שלו, פאולו סוזה, ישבה מכבי תל אביב על שני הפסדים בתשעה מחזורים, ממש כפי שיש לה העונה. כך או אחרת, ניתן להפיל את כל התיק על ארבלדזה, כפי שבדרך כלל נהוג לעשות בכדורגל כשמסמנים את ראשו של המאמן, אבל לא הוא עמד מול השער כל כך הרבה פעמים והחמיץ נגד מכבי פתח תקוה. יחד עם זה, הניתוח שלו למה שעובר על מכבי תל אביב היה מאוד שטחי עד כדי תהייה האם יש כאן מקרה של שחקן שהיה כוכב גדול וכמאמן אינו מצליח להביא עד כה לידי ביטוי את ההבנה שלו בכדורגל.

"לא כל מי שהיה חלוץ גדול וארבלדזה היה חלוץ גדול, יודע ללמד התקפה", נשמעו ביקורות במכבי תל אביב. "ההיצמדות לאמירה שהרגליים של השחקנים היו כבדות הגיונית אבל מתפקידו של המאמן לשמור על רעננות הסגל, כדי שכמה שיותר שחקנים יהיו טריים", סיכמו בקבוצה. "אם בתקציב של 120 מיליון שקל, זה כל מה שיש למאמן להעלות מהספסל, אז משהו לא נבנה כאן נכון או שלא יודעים מה לעשות עם השחקנים שהם לא באנקרים בהרכב".

עוד בנושא:

ליגת העל: מכבי תל אביב ומכבי פתח תקוה נפרדו ב-0:0
ארבלדזה: "אנחנו צריכים להירגע", קיארטנסון: "ההחמצות משפיעות"

מאמן מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה. ניב אהרונסון
"תפקידו של המאמן הוא לשמור על רעננות בסגל". ארבלדזה/ניב אהרונסון

2. באמצע העשור הקודם ניטש קרב על ההגמוניה בכדורגל הישראלי. הרבה לפני שמכבי חיפה שמחה רק כשמכבי תל אביב הפסידה את האליפות להפועל באר שבע, היא הייתה הכוכבת של הכדורגל הישראלי. אלו היו שנים בהן שלטו נסיכי המאמנים כאן. רוני לוי במכבי חיפה, ניר קלינגר במכבי תל אביב. קלינגר לקח אליפות ראשון ב-2003. אחרי זה בא לוי ורשם שלוש אליפויות רצופות בין 2004 ל-2006. אנשי כדורגל שקיפצו באותן שנים בין המועדונים הצביעו על הגולים באימונים כמוטיב המרכזי שמבדיל בין הקבוצות. "באימונים של מכבי חיפה יש המון גולים. באימונים של מכבי תל אביב ממש מעט", סיפקו אז את העדויות. מי שמחפש את אוזלת הרגל של שחקני מכבי תל אביב במשחקים, צריך לבוא לאימונים בקרית שלום. התקשורת מוקצה מחמת המיאוס ולא ניתן לה לצפות באימונים אבל בשביל זה יש את השחקנים שהעידו בתום המשחק כי גם באימונים של מכבי תל אביב יש בעיית הבקעה. "מעט מאוד שערים נכבשים גם באימונים", סיפר אחד השחקנים. "יש בעיה גדולה מול השער. כשאתה רואה כל כך הרבה החמצות כל השבוע, לא פלא שבאים למשחקים ומחטיאים. זה כבר לא איבוד בטחון עצמי, אלא יותר בעיה של מיומנות וליטוש מול השער".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקן מכבי תל אביב וידאר קיארטנסון מול שחקן מכבי פתח תקוה אליסון דוס סנטוס. ניב אהרונסון
לא כובש אפילו באימונים. קיארטנסון/ניב אהרונסון

3. ערן זהבי הרגיל את שחקני מכבי תל אביב שגם ביום רע, אם הם יידעו לשמור על שער נקי, הוא בסוף יבוא משום מקום וייתן את שער הניצחון. "ניתן את הכדור לערן והוא כבר יעשה קסם", אפשר היה לשמוע בשנים שעברו את המשפט. וידאר קיארטנסון הוא לא זהבי והאמונה שהייתה בישראלי, לא קיימת כשזה מגיע לאיסלנדי. לזכות שחקני מכבי תל אביב יאמר שהלב שלהם ממש יוצא אל החלוץ העצוב, אבל עדיין שחקני כדורגל הם גם עם אכזר וכששחקן מגיע עם תג מחיר כל כך גבוה ומרוויח כל כך הרבה כסף, יש ציפייה שהוא יעשה משהו.

מגוון ההחמצות של האיסלנדי לא גרם לשחקנים להרים גבה מאחר וקיארטנסון מחמיץ כך גם באימונים. "כואב להגיד את זה, אבל וידאר לא מנפק קבלות", אמרו שחקנים. "כולנו רוצים שהוא יצליח, אבל משחק אחרי משחק שהוא מחמיץ בצורה נוראית ועם כל הכבוד לכולם, התפקיד של החלוץ הוא קודם כל להבקיע שערים ולחלץ את הקבוצה מהצרה בה היא נמצאת". את נורת האזהרה היו צריכים במכבי לראות באחד הראיונות של קיארטנסון אצלו בבית באיסלנד אחרי הימים הראשונים במכבי תל אביב. "הליגה בישראל מאוד חזקה", סיפר את מה שהוא מרגיש. בכל מקרה אחר, אפשר היה לחשוב שמדובר במישהו שרוצה לעשות רושם אצלו בבית ולספר כי הוא משחק ומצליח במדינת כדורגל חזקה. במקרה של קיארטנסון נראה שהוא באמת מרגיש זאת וזו הבעיה הכי גדולה של מכבי תל אביב כי שחקן שנרכש ב-3.5 מיליון יורו צריך להרגיש שהליגה כאן קטנה עליו ושיש לו עליונות אפילו מסויימת, מה שעד כה ממש לא קורה. קיארטנסון מחמיץ בראש, מחמיץ ברגל והוא ממש לא משהו מיוחד.

שחקן מכבי תל אביב דור מיכה עם שחקני מכבי פתח תקוה רומאריו פירס, חאבייר קוויאר. ניב אהרונסון
"אנחנו בתקופה שהכול לא הולך בה". מיכה/ניב אהרונסון

4. "אני לא יודע אם לקרוא לזה משבר, אבל אנחנו בתקופה לא טובה", אמר דור מיכה. "אנחנו לא מספיק חדים בהתקפה, אין לנו מחץ ונהיה חייבים להשתפר". מיכה יכול היה לחלום לפני עשרה ימים על התסריט שקיבל. ממצב בו אוטוטו עלה ליציע, הוא קיבל את חולצת ההרכב מארבלדזה ולמרות שמכבי תל אביב רעה ולא מנצחת בליגה, הזמין אותו אלישע לוי לנבחרת. מיכה ינסה אולי דרך הנבחרת להתאושש מהמשבר של מכבי תל אביב וגם יתר השחקנים של הקבוצה ירצו לנקות את הראש במדים הלאומיים, אבל האמת היא שמרבית השחקנים של מכבי תל אביב בכושר ירוד ובנסיגה באיכות המשחק שלהם וספק אם מאמן הנבחרת צריך להמר עליהם. "אנחנו בתקופה שהכול לא הולך בה", המשיך מיכה. "אנחנו קצת עייפים, קצת כבדים אבל זה לא תירוץ. אם היינו שמים גול במחצית הראשונה המשחק היה נפתח לגמרי. נצטרך למצוא לזה פתרונות כי הפועל באר שבע פתחה פער. אנחנו רק בחודש נובמבר והדרך עוד ארוכה. נראה שגם העונה נצטרך לרדוף אחרי הפועל באר שבע. עשינו את זה בעונה שעברה וזה לא משהו חדש. כולם צריכים לעמוד בלחץ הזה".

5. פגרת הנבחרת האחרונה הוציאה את מכבי תל אביב מהמסלול. אחרי הניצחון המוחץ בדרבי, יצאה הליגה להפסקה ארוכה ממנה מכבי תל אביב לא חזרה. הפגרה הקרובה אולי תהפוך מחדש את פני הקבוצה אבל בסופה מחכה עירוני קרית שמונה במשחק חוץ שמסורתית קשה לצהובים. "אין לנו מעכשיו שום משחק קל ושום מקום בו אנחנו יכולים לסמן שלוש נקודות בטוחות", אמר אחד משחקני הקבוצה. "נצטרך לבנות את עצמנו מחדש וקודם כל לגרום לנו להאמין מחדש ביכולת שלנו לנצח משחקים. איבדנו את כל האמונה בעצמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully