וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחזקאל סקוורר בתפקיד סטף קרי: על חזרתו של שון דאוסון לליגת העל

6.11.2016 / 13:00

כוכב האלופה נותר באווירת NBA: הגרביים המתאימות, המחצית שהתאימה לפינה של שאק, היו"ר שקורא לו "פרנצ'ייז פלייר", והסוף ההוליוודי עם סל הניצחון. אור שקדי ליווה את הנחיתה של הכוכב הישראלי, שבמקום להתכונן לגולדן סטייט, התקשה נגד גלבוע/גליל

one

קשה לחשוב על שינוי קיצוני יותר מזה שעבר שון דאוסון בימים האחרונים. רק לפני עשרה ימים הוא חזר מתקופה של חמישה חודשים בארצות הברית, במהלכם היה חלק מהמחנה של ניו אורלינס פליקנס ונחתך בסיום מחנה האימונים שלהם. אז נכון, דאוסון לא היה ממש על סף כניסה לסגל, וגם במשחקי ההכנה הוא לא קיבל יותר מדי הזדמנויות, אבל הוא היה שם, חלק מהקבוצה במשך תקופה ארוכה, ונשם את ההכנה לעונה.

את העונה הנוכחית פתחו הפליקנס בצורה הגרועה ביותר - שישה הפסדים בשישה משחקים כולל ארבעה הפסדי בית, מתוכם שלושה הפסדים נגד קבוצות שנחשבו עד לפתיחת העונה בערך ברמתם. דאוסון בינתיים חזר לעיר היין, את המשחק נגד אורדאה הרומנית הוא לא ראה כי היה עייף מהטיסה הארוכה, לאחר מכן לא שותף נגד קרית גת, וקיבל דקות ראשונות בשלישי האחרון נגד קרשיאקה בליגת האלופות. אמש (שבת) הוא שב לבית מכבי ולליגת העל לראשונה, ובמקום להתכונן למשחק בשני בלילה נגד גולדן סטייט בפעם השנייה העונה, הוא פגש את העולה החדשה גלבוע/גליל. ובמקום סטף קרי וקווין דוראנט, הוא פגש את יחזקאל סקוורר ואופיר הובר.

עוד בנושא

צפו בסל הניצחון של דאוסון מול גלבוע/גליל עליון
שיבק: "הרווחנו את דאוסון", גרגורי ורגאס יצטרף?

תמונות לכתבה על שון דאוסון. אור שקדי, מערכת וואלה! NEWS
הלוגו עדיין עליו. שון דאוסון/מערכת וואלה! NEWS, אור שקדי

לפחות בכל מה שקשור לחלום, הוא ממש לא נגמר לדאוסון, ורואים זאת בנחישות ובסטייל. בשבת בבוקר התייצב בבית מכבי ובמשך כמעט שעתיים זרק לסל כדי להמשיך ולעבוד על המשחק שלו. כשעלה לפרקט לחימום, קשה היה להתעלם מהגרביים עם הלוגו של ה-NBA, כאלה שאולי להרבה מאוד שחקנים יש, ולא מעט גם עולים איתם לפרקט, אבל אין סמלי מהם כדי להמחיש לאן דאוסון שואף. "שון הוא הפרנצ'ייז פלייר של הקבוצה הזאת, גדל במועדון, ב-5 מ-6 שקלע מהשלוש בחצי השני, הביא את השינוי שהביא את האליפות", אמר היו"ר יצחק פרי לפני המשחק, רק כדי להוסיף על כמה דאוסון קרוב ל-NBA, אפילו כשמדברים עליו, מצמידים לו מונחים מעבר לים.

אין ספק שדאוסון היה הדבר המרכזי שקרה אתמול בבית מכבי. אנשי גלבוע/גליל בהו בו מתחמם ואחד מהם אף אמר: "אנחנו מחפשים ישראלי אחד לרוטציה להשלים, והם מנחיתים פה את הדבר הכי טוב שיש". בהצגת השחקנים, המוזיקה קצת הפריעה לקהל להריע לכוכב שחזר, אז שלט גדול שתלו חברי "גוש ד'"- Shawn Time סימן בדיוק את מה שהולך לקרות כאן מעכשיו והלאה - הקבוצה היא שלו, מחוץ למכבי תל אביב ואמארה סטודמאייר הוא הדבר הכי מעניין שקיים כאן, וזה באמת הזמן שלו.

ואחרי ההכנות, ואחרי שאבא ג'ו ישב במקום הקבוע שלו מאחורי הספסל, החל המשחק, ודאוסון עדיין לא בעניינים ויושב על הספסל. אריק שיבק שלף אותו 2 וחצי דקות לסיום הרבע הראשון וזה נראה בדיוק כמו ב-NBA, רק במהדורה של Shaqtin' FooL של יום חמישי. הדקות הללו של דאוסון גרמו למבוכה ביציע, מבוכה על הפרקט והלם ביציע. אז מה היה לנו שם? בדקה הראשונה - איבוד, זריקה שפגעה בחלק העליון של הקרש והחטאת האלי הופ אחרי מסירה לא טוב של צ'ארלס תומאס, בתווך חסימה יפה על ג'ייסון סיגרס, אבל לאחר מכן הוא נחסם על ידי עמית ביר-כץ, ופתח את המחצית השנייה עם שני איבודים בדקה הראשונה והורד לספסל כשהוא מסיים 4 וחצי דקות במדד מינוס 6, ועם פעולה חיובית אחת. "משהו עובר עליו, הוא ממש לא כאן", מספר לי אחד האוהדים הותיקים של ראשון לציון, "לא יודע אם זה התרגשות או אכזבה, מרגיש לי יותר אכזבה".

את ג'ו דאוסון במחצית תופסים רגע לפני שחוזר לשבת ליד אשתו, "ברור שהוא מאוכזב, כולם רוצים להגיע ל-NBA בפעם הראשונה, הוא נהנה ולמד, אבל חלק ממנו רצה לחזור הביתה ורצה לחזור בישראל. להיות בניו אורלינס לא הייתה הסיטואציה הכי טובה, הוא לא היה רוצה לשבת על הספסל בקבוצה מפסידה, אז אנחנו רושמים את מה שהיה הקיץ כעוד משהו בניסיון שלו", אומר שחקן העבר שגידל כאן את אחד היהלומים הגדולים וניסה לדבר על הנחיתה הלא רכה שעוברת על הבן שלו, "זה כמו כל שחקן חדש שבא לקבוצה חדשה שמתאמנת למעלה מחודשיים. הוא רק מנסה למצוא את המקום שלו. שום דבר לא קרה לחלום שלו, העובדה שהוא הגיע למחנה בהזדמנות הראשונה שלו, זה גדול, זה רק הראה לו איך עובדים ברמה הכי גבוהה. כולם אמרו שאין לו ניסיון ברמה הגבוהה באירופה, שהוא לא שיחק נגד השחקנים הגדולים ביותר, אז עכשיו הוא למד איך עובדים. הוא עדיין בן 22 ומנסה להשתפר ולהפוך לטוב יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תמונות לכתבה על שון דאוסון. אור שקדי, מערכת וואלה! NEWS
הקבוצה הזו שלו. השלט לכבוד שון דאוסון/מערכת וואלה! NEWS, אור שקדי

לא קל להיות אריק שיבק בימים האלה. מצד אחד, קבוצה שזכתה בעונה שעברה באליפות, מצד שני, סגל פחות טוב בצורה משמעותית ופתיחת עונה מאכזבת ברמת היכולת. עכשיו תוסיפו למשוואה מחצית ראשונה הזויה של שון דאוסון, ופיגור בתחילת המחצית השנייה נגד גלבוע/גליל, עולה חדשה, עם תקציב מינימום, וללא הזר המוביל שלה שפצוע ולא התלבש. ככל שנקפו והלכו הדקות, וראשון הלכה ושיחקה חלש יותר ויותר, לשיבק לא הייתה ברירה אלא להחזיר את דאוסון לפרקט, הפעם קצת יותר משלוש דקות לסוף הרבע השלישי, כשאחד האוהדים סמוך ליציע העיתונאים מפתיע: "אם הוא לא טוב גם עכשיו, אני הולך בסוף הרבע".

למי ששכח, גם במשחק ההוא נגד הפועל ירושלים, המשחק שהביא את הדגל שתלוי בתקרת "בית מכבי", דאוסון היה נורא במחצית הראשונה וסיים עם 2 נקודות כשהכתומים לא היו בעניינים. בחצי השני, כמו שיצחק פרי לא ישכח, הוא תפר 5 מ-6 מהשלוש בדרך ל-21 נקודות. נגד קרשיאקה באמצע השבוע הוא לא קלע במחצית הראשונה בכלל, החטיא את כל 4 הזריקות שלו, ואמנם קלע רק 2 מ-9 בחצי השני, אך נראה טוב יותר.

כשמסתכלים על הנתונים הללו, היה די ברור שדאוסון ייראה טוב יותר אחרי ההפסקה. זה התחיל עם שלשה מהפינה, בדרך היו איבודי כדור לזיו בן צבי שלא התרגש ממנו, ואיבודי כדור, אבל כששום דבר לא הלך, וראשון נתקעה על 4 דקות עם נקודה אחת מהעונשין, ובאמצע ריצת 1:13 של גלבוע/גליל, הוא צלף שלשה שנייה. כדי להגביר את המתח, כמו בסיפור הוליוודי, הוא רשם איבוד חמישי, חצי דקה לסיום בפיגור נקודה, וזה היה נראה כמו סוף עצוב, אלא שהדרמה השתוללה על הפרקט, הכדור התגלגל אליו מהר מאוד ודאוסון סיים בסל ופאול וניצח את משחק החזרה שלו הביתה.

לתפקיד הסופרסטאר הוא כבר התרגל. הוא היה השחקן האחרון שירד מהפרקט, הרבה אחרי כל האחרים, כשעצר לחץ יד, התחבק והצטלם עם כל מי שביקש. גם בגלבוע ידעו לפרגן, "הוא היה חלש מאוד, אבל היה ברור שאם הכדור אצלו כדי לנצח את המשחק, אנחנו בבעיה", סיפר בגלוי אחד השחקנים, "זה שלא גמרנו את זה לפני, זה כבר הבעיה שלנו".

וכמו מקצוען, דאוסון לא חשש לדבר גם אחרי משחק פחות טוב שלו, "כן ציפיתי למשהו אחר, אבל זה ייקח זמן. אני בכל זאת מצטרף לקבוצה שרצה כבר תקופה, ואני נמצא פה רק שבוע, אני לא מנסה לבוא ולהשתלט על העניינים, זה יקח זמן. כן התרגשות כי לא שיחקתי הרבה זמן, זה פשוט ייקח זמן, אני לא ממהר לשום מקום. אני יודע מה הולך להיות התפקיד שלי בקבוצה הזאת וכמה אני חשוב, אני יודע שאני אצליח להביא את זה בסופו של דבר, אני מנסה לא להכריח שום דבר, אני לא רוצה לעצור אף אחד. יש הרבה כימיה לבנות בינינו, נלמד אחד את עצמנו, יש לנו הרבה נסיעות ובסופו של דבר זה יגיע".

בימים הקרובים ינסו הפליקאנס לרשום ניצחון בכורה העונה ב-NBA. נגד גולדן סטייט זה יהיה כנראה קצת קשה מדי, אבל בהמשך השבוע נגד סקרמנטו או מילווקי זה אפשרי יותר. ובשבת, כשיכול היה לפגוש בפעם הראשונה את הלייקרס, ישחק דאוסון בעין שרה, "עוקב ברור שאני עוקב, התחברתי לכמה חברים שם ואני עוקב אחריהם, אבל הקיץ עבר, למדתי, השתפרתי, התאמנתי, אבל כולי עכשיו פה".

שון דאוסון שחקן מכבי ראשון לציון. אודליה מטרי, אתר רשמי
כבר התרגל לתפקיד הסופרסטאר. שון דאוסון/אתר רשמי, אודליה מטרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully