וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש הספר: אנס אונאל, חלוץ העתיד של מנצ'סטר סיטי ונבחרת טורקיה

6.11.2016 / 8:00

הוא צעיר הכובשים בליגה הטורקית בכל הזמנים, נחטף על ידי מנצ'סטר סיטי לפני שנה ומציג יכולת אדירה בהשאלה בטוונטה. הכירו את אנס אונאל שאוהב לעשות שני דברים – לכבוש, ולקרוא

אנס אונאל שחקן מנצ'סטר סיטי. GettyImages
בסיטי מחכים שיתבשל. אונאל/GettyImages

מנצ'סטר סיטי איבדה אתמול נקודות בתיקו הדרמטי מול מידלסברו, אבל לפחות אדם אחד במועדון סיים את הערב במצב רוח נהדר – היה זה הסקאוט שנוסע כל שבוע לראות את המשחקים של טוונטה. הקבוצה ההולנדית יצא לאחד המבחנים המאתגרים ביותר של העונה עד כה, במגרשה של איינדהובן, וחזר עם תיקו 1:1 מצוין, בעוד אנס אונאל, החלוץ הטורקי בן ה-19, מפגין יכולת נהדרת וכובש את שער היתרון. העתיד כבר כאן.

טוונטה, אחד המועדונים החשובים מבחינה היסטורית בהולנד, היתה עד לא מכבר כוח משמעותי בצמרת, ואף זכתה באליפות ב-2011 עם סטיב מקלארן על הקווים, אך בעונה שעברה נקלעה למשבר כלכלי וניהולי קשה שאיים על עצם קיומה. היא אפילו הורדה לליגה השניה בהחלטת ההתאחדות, ושרדה אחרי שהערעור התקבל ברגע האחרון. על מנת להישאר עם הראש מעל המים, היא נאלצת כעת להסתמך על הסכם עם מנצ'סטר סיטי שמספקת לה שלושה שחקנים צעירים בהשאלה. המספר הזה עשוי עוד לגדול בעתיד, ובינתיים מדובר, בנוסף לאונאל, גם בקשר הקוסוברי ברסאנט צלינה ובחלוץ הגנאי יאו יבואה.

באופן אירוני למדי, כאשר היתה בשיאה חתמה טוונטה על הסכם דומה עם מנצ'סטר יונייטד דווקא, והיתה אמורה לשמש בית זמני עבור כשרונות דרום אמריקאים שאותרו על ידי השדים האדומים. שיתוף הפעולה ההוא נכשל באופן מוחלט, כי רק שחקן אחד הגיע למועדון במסגרתו, וגם הוא בקושי שיחק. "הכוונות היו טובות, אבל הן לא מומשו", אמר לפני שנתיים אז המנהל הטכני סס לוק. כעת, עם היריבה העירונית, זה הולך על פניו הרבה יותר טוב, ואונאל פתח את העונה עם תפוקה פנטסטית בכל קנה מידה.

הסקורר הטורקי הצעיר הרשית שמונה פעמים ב-10 משחקים ומוביל את דירוג הכובשים של הליגה כולה לצד ניקולאי יורגנסן הדני מפיינורד. לא רק הכמות מרשימה, אלא בעיקר האיכות. כל שער של אונאל הוא מעשה אמנות, והדבר בא לידי ביטוי במיוחד בבכורה בהרכב הפותח, כאשר הבקיע שלושער מרהיב לרשת כרונינגן תוך 16 דקות. זה התחיל עם סלאלום נאה שהסתיים בבעיטה מסובבת לחיבורים הרחוקים, המשיך עם חצי מספרת מהאוויר והושלם בבעיטה בלתי צפויה ממרחק.

"הנער מדהים, אבל הוא צריך את הרגליים על הקרקע", אמר המאמן רנה האקה. אז אונאל שמר, והראה גם כישורים נוספים. אחד השער מתוך הצמד מול דן האג הובקע בכדור חופשי בלתי ניתן לעצירה, השני בנגיחה מדודה אחרי התגנבות לרחבה. כאשר הציל לקבוצתו נקודה מול זוולה, הבקיע אונאל לראשונה ברגל שמאל, ואתמול היה קר רוח כאשר שבר את מלכודת הנבדל ושמר על אחוז ניצול גבוה מאוד של מצבי הבקעה.

אנס אונאל שחקן בוראספור. GettyImages
פרח בנוער של בורסאספור/GettyImages

173 שערים ב-87 משחקים בנוער

בטורקיה איש לא מופתע. נהפוך הוא – אונאל סומן מזמן כפנומן שמסוגל להפוך לאחד החלוצים הטובים בתולדות המדינה. עוד כאשר שיחק בנוער של בורסאספור הגדירו אותו כ"הקאן שוקור הבא" אחרי שהפציץ 173 שערים ב-87 משחקים תוך שלוש שנים. בנבחרת הלאומית עד גיל 16 עמד מאזנו על 25 כיבושים ב-24 הופעות. עם שליטה מצוינת בשתי הרגליים, משחק ראש משובח וחוכמת משחק יוצאת דופן שמאפשרת לו להיות במקום הנכון בזמן הנכון, הילד שבר שיאים והצית את הדמיון.

באוגוסט 2013 הוא גם עשה היסטוריה. בעוד בורסאספור נקלעה לפיגור ביתי במשחק הגדול מול גלאטסראי, שלח המאמן הגרמני כריסטוף דאום את הנער למגרש בדקה ה-72. תוך שתי דקות, בנגיעתו הראשונה בכדור, הוא מצא את שער השיוויון והפך לכוכש הצעיר ביותר בתולדות הליגה הטורקית בגיל 16 ושלושה חודשים.

בשנתיים שלאחר מכן, קצת נרתעו בבורסאספור לתת לו לפרוח ולא רצו לשרוף אותו מוקדם מדי, אבל קבוצות גדולות רבות עמדו בתור כדי להחתימו. פנרבחצ'ה לטשה לעברו עיניים, אבל אונאל הצהיר חד משמעית שלא ישחק באף קבוצה טורקית אחרת. הוא הרי התקבל לאקדמיה בבורסה בגיל תשע, כאשר אביו מסוט, בלם במקצועו, הצטרף לקבוצה. הוא לא רצה לעזוב את העיר לטובת איסטנבול, אלא רק למערב אירופה, והצעות לא חסרו. צ'לסי, ליברפול, דורטמונד, יובנטוס, מילאן – כולן עמדו בתור. מנצ'סטר סיטי זכתה בשירותיו של בקיץ 2015 תמורת 2 מיליון ליש"ט, במה שעשוי להתברר כאחת העסקאות המשתלמות בתולדות המועדון.

עוד בוואלה!

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
אנס אונאל חלוץ נבחרת טורקיה. AP
נבחרת טורקיה בונה עליו/AP

"לא זוכר" איפה משחק זלאטן

הסיבה לבחירה פשוטה – כל משפחת אונאל אוהדת את סיטי. הוא צייץ על כך בעצמו בטוויטר אחרי הזכיה ההיסטורית באליפות ב-2012. שלוש שנים מאוחר יותר הפך הציוץ הזה, על אף שנכתב בטורקית, לפופולרי במיוחד במנצ'סטר. אנס התקבל במועדון בזרועות פתוחות, שותף במשחקי ההכנה ולא התרגש מהאתגר הגדול למרות שפתח רק פעם אחת במשחקי הליגה במדי בורסאספור.

הבטחון העצמי שלו מצעיד אותו למעלה. כבר אחרי השער ההוא לרשת גלאטסראי, סיפור אונאל: "קראתי פעם משפט יפה – תאמין בעצמך, וכולם יאמינו בך. זה הדבר החשוב ביותר". קריאה היתה תמיד התחביב השני שלו אחרי הכדורגל, ותחומי העניין מגוונים, מרומנים פילוסופיים דרך ספרי מתח ועד לאוטוביוגרפיות של כדורגלנים. קאקה וזינדין זידאן היו אליליו כאשר החל את הקריירה כקשר, ובהמשך ניסה לחקות את רובין ואן פרסי ואת המודלים המקומיים – הקאן שוקור ובוראק ילמאז. גם זלאטן איברהימוביץ' ריתק את אונאל, אבל כאשר נשאל לגביו לאחרונה השיב בחיוך: "שכחתי באיזו קבוצה הוא משחק". אולי הוא מושאל לטוונטה, אבל נאמן עד הסוף לסיטי.

ההשאלות האלה נחוצות, כי נכון לרגע החתימה הוא עדיין לא היה בשל להתמודד על מקום בהרכב בקבוצת הפאר בפרמייר-ליג. למעשה, גם חצי עונה בגנק לא עבדה כמתוכנן, אבל במדי ברדה בליגה ההולנדית השניה בתחילת 2016 הכל כבר התחבר, והקפיצה לליגה הבכירה היתה מתבקשת. כעת זורמים למועדון האנגלי דיווחים מעודדים מאוד על בסיס שבועי, והכוכב עצמו מאושר מהתקדמותו. "למאמן יש דרישות גבוהות, ואנחנו חייבים לשמור על קצב וגבוה, ולהפעיל לחץ על היריבה רחוק מהשער שלנו", הוא אומר. מבחינת העתיד אצל פפ גווארדיולה, אלה שיעורים מועילים מאוד.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
זלאטן? לאן הוא נעלם?/רויטרס

נכון לעכשיו, משיגה טוונטה תוצאות טובות מהצפוי בתחילת העונה. לאור מצבה הכלכלי והשינויים בסגל, היא היתה צפויה להיאבק נגד הירידה, אבל תיקו 1:1 באיינדהובן היווה משחק שביעי רצוף ללא הפסד, והחבורה מאנסחדה צועדת במקום השישי. למושאלי סיטי תרומה כבירה למאמץ, והם חתומים על 14 מתוך 21 שערי הקבוצה. לצד שמונה של אונאל, הבקיע צלינה ארבעה, בעוד יבואה הרשית פעמיים. האם שיתוף הפעולה ביניהם יכול להימשך גם בקבוצת האם? אם הכל ילך לפי התוכניות, לטורקי צריך להיות מקום של כבוד, והעתיד ההתקפה של סיטי יכול להיות מעניין במיוחד עם גבריאל ז'סוס, קלצ'י איהנאצ'ו ואנס אונאל.

בינתיים, מחכה לאונאל וצלינה עימות חזיתי מעניין במוקדמות המונדיאל, כאשר טורקיה תארח את קוסובו בשבת במטרה להשיג ניצחון בכורה בטורניר. אונאל מתחיל להתאקלם בהדרגה בנבחרת של פתיח טרים, ולפני חודש פתח לראשונה בהרכב במשחק מול אוקראינה וצפה מהספסל בהפסד באיסלנד. לאור כושרו, יש סיכוי סביר שהמאמן יסמוך עליו בסוף השבוע, ובטורקיה מקווים שכך תיפתח הקריירה המזהירה. "הפוטנציאל שלו באמת נדיר, והוא יכול להתעלות על שוקור", אומר העיתונאי ארדה אישיק. ואם כך אכן יהיה, ילדים טורקים עוד יקראו גם ספרים על אונאל עצמו.

  • עוד באותו נושא:
  • אנס אונאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully