וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגן במנהלת הליגה בכדורסל: "ניסיון מחטף, מנהל לא תקין"

5.11.2016 / 15:03

חלק מחברי הדירקטוריון מתכוונים להילחם בכוונת היו"ר שמואל פרנקל להעביר שינויים בדירקטוריון שיעניקו לו ולקבוצות הגדולות את רוב השליטה: "אחד ממעשי הנבלה הגדולים, בין מחטף לשוד"

שמואל פרנקל, שמעון מזרחי. קובי אליהו
חבר דירקטוריון: "הם רק ייצאו מגוחכים בסופו של יום". שמואל פרנקל לצד שמעון מזרחי/קובי אליהו

חברי דירקטוריון רבים במנהלת הליגה מסתובבים בימים האחרונים עם הרגשה קשה לאחר שנודע להם על מהלך שצפוי לעקר את הדירקטוריון ולהעביר את רוב הסמכויות ליו"ר שמואל פרנקל ולקבוצות הגדולות בליגה. בתקופה האחרונה ישבו חברי הדירקטוריון עם נציגי חברת "דלויט" שהייתה אמורה לגבש תוכנית אסטרטגית למנהלת הליגה לשנים הקרובות, ולאחר מכן נכנס לתמונה עו"ד מורן מאירי, שישב פעם נוספת וגיבש את המסקנות הסופיות.

אותן מסקנות, לפי חלק גדול מהחברים, לא הגיעו לידם באופן מלא אלא משמועות בלבד והן כוללות שינויים מרחיקי לכת, ביניהם הענקת סכום כספי גבוה יותר לקבוצות הגדולות, שיחזיקו גם בזכויות רבות יותר בישיבות הדירקטוריון. כמו כן, כפי שדרש במשך שנים מאז מינויו, היו"ר פרנקל יוכל להיות בעל השליטה במנהלת, ולא כפי שהיום שכל החלטה מהותית מותנית באישור הקבוצות הקטנות, שסיכלו בעבר לא מעט החלטות בהן תמך פרנקל. לקבוצות אף נודע שלקראת סוף החודש צפויות המסקנות להיות מוצגות בישיבה אליה הוזמנו נציגים מהטוטו, "כדי להפוך את המסקנות לרשמיות, ובלי אפשרות לדון בהם", כך לפי אחד מחברי הדירקטוריון.

"יש פה ניסיון ברור למחטף של פרנקל ומכבי תל אביב", אמר אחד מחברי הדירקטוריון לוואלה! ספורט היום (שבת), "אין שום סיכוי שדבר כזה עובר בצורה שמנסים להעביר אותה. הכל במחשכים, הכל מאחורי הקלעים, בלי דיון ענייני. מזמינים נציגים של הטוטו וערוץ הספורט כדי להפוך את זה לבר סמכא. מי בכלל מינה את מורן מאירי ונתן לו את הסמכות לגבש את המסקנות? הייתה איזושהי החלטה כזאת? יש פה מנהל לא תקין וכדאי מאוד למי שמנסה לעשות את המחטף הזה לרדת מהעץ שזה לא יתפוצץ לו בידיים".

חלק מחברי הדירקטוריון כבר דנו בינם לבין עצמם וידרשו בתחילת השבוע ישיבת חירום כדי למנוע את אותה ישיבת הצגה מבלי שידונו במסקנות, "אם הדברים שמגיעים אלינו נכונים, מדובר פה באחד ממעשי הנבלה הגדולים שנעשו, בין מחטף לשוד", סיפר חבר דירקטוריון אחר, "שאף אחד מאותם אלה שמנסים להעביר את זה לא יחשוב שזה יקרה. הם רק ייצאו מגוחכים בסופו של יום".

ממנהלת הליגה נמסר בתגובה: "לא ברורות הטענות של ראשי הקבוצות על מורן מאירי. הוא חלק חשוב מהעבודה של דלויט ועובדה שמרבית חברי הדירקטוריון ישבו איתו והשמיעו לו את דעתם. גם הטענות על חטיפה במחשכים מגוחכות. קבענו מצגת בהילטון ללא דיון וקבענו דירקטוריון שבוע אחרי לתחילת דיונים מעמיקים בהמלצות שבכל מקרה צריכות להיות מאושרות בדירקטוריון. אנו סבורים שלאחר 13 שנים ולאור החריקות בעבודת הדירקטוריון בשנתיים האחרונות יש מקום לעבודה רצינית בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully