וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ דורש הסבר מהמדינה: מדוע משחקים כדורגל בשבת?

בג"צ הקציב ליועץ המשפטי לממשלה 90 יום להשיב לעתירה של התנועה למדינה יהודית נגד קיום משחקים בשבת בליגות הבכירות ולהבהיר מדוע הוא נמנע מלאכוף את הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה

אוסקר סאקריונה שחקן מכבי תל אביב מול מאור בוזגלו שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
אסור לשחק בשבת?/ברני ארדוב

בעקבות עתירת התנועה למדינה יהודית נגד קיום משחקי כדורגל בשבת במסגרת הליגות הבכירות, הוציא הבוקר (שישי) בג"צ צו על תנאי המורה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להתייצב בפניו. השופטים ניל הנדל, נעם סולברג וענת ברון דורשים מן היועץ המשפטי להסביר מדוע לא תבוטל החלטת היועמ"ש להימנע מלאכוף את הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה בענף הכדורגל. את ההחלטה בעניין קיבל קודמו בתפקיד, יהודה ויינשטיין.

בנוסף, השופטים מבקשים לדעת מדוע ההחלטה שלא לאכוף את הוראות חוק שעות העבודה והמנוחה בכדורגל, אינה עומדת בניגוד להחלטות בית הדין לעבודה, וכן מדוע יש להימנע מאכיפה מלאה של חוק זה, להבדיל מאכיפה חלקית. בג"צ הקציב ליועמ"ש 90 יום להשיב לעתירה.

ד"ר אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה. כנס לציון 20 שנה לסניגוריה הציבורית. תל אביב 7 ביוני 2016. יותם רונן
נמנע מלאכוף את החוק. מנדלבליט/יותם רונן

החלטת בג"צ התקבלה על רקע דיון שהתקיים לפני שלושה ימים, בהרכב השופטים ניל הנדל, נועם סולברג וענת ברון בעתירה שהגישה התנועה למדינה יהודית. בעתירה ביקשה התנועה מתן צו ביניים נגד המדינה, מנהלת הכדורגל והתאחדות הכדורגל להפסיק מצב של העסקת שחקנים בשבת בניגוד לרצונם כל עוד הדבר הינו בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה ועל-כן אסור משפטית.

השופטים הביעו תמיהה על נציג מנהלת הליגות לכדורגל עו"ד גיא בוסי, שטען כי לא הוצא עד היום היתר להעסקה בשבת, בין היתר, לדבריו, בשל העתירה שהוגשה לבג"צ. השופט הנדל הגיב: "השאלה היא אם אנחנו צריכים להשלים על ההתנהגות הזו?". עוד הוסיף ואמר כי "ללא היתרים, המצב הקיים של משחקי כדורגל בשבת הינו בעייתי מבחינה משפטית". השופטת ברון הוסיפה בעניין זה: "יש פה התנהלות מיתממת מצד המנהלת". עוד ציינה ברון כי "החלטת בג"צ שתינתן תצפה פני עתיד ולא את מה שהיה, אלא מה שעוד יוכח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully