וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מחפשת מושיע: "עד שיוכח אחרת, יש בעיית מנהיגות"

4.11.2016 / 7:23

הגעגועים לגולים ובעיקר לאופי של זהבי ("הוא היה מסיים משחק כזה עם שלושער"), בעיית האופי שמתגלה במשבר. הצהובים לא מצליחים להוריד לחץ, מגוננים על קיארטנסון ותוהים: מה מטריד את מדוניאנין?

צילום ועריכת: יוסי ציפקיס

1. ג'ורדי קרויף ראה את ערן זהבי בתא הכבוד וקרא לו לשבת לצידו. המנהל המקצועי רואה את המשחקים של מכבי תל אביב מהעמדה הכי גבוהה באצטדיון, כך שהוא וזהבי ישבו יחד באקווריום במרומי היציע שמעל התקשורת ושניהם רצו את אותו הדבר, שזהבי יהיה על הדשא. "משחק כזה ערן גומר עם שניים ואפילו שלושה שערים", היה מי שאמר במכבי תל אביב. "הגענו לשמונה מצבים בטוחים ואם הוא היה על הדשא, זה היה נגמר אחרת". אבל לא לגולים של זהבי כמהים היום במכבי תל אביב, אלא דווקא למנהיגות. "יותר משאנחנו צריכים את השערים של ערן, אנחנו זקוקים למנהיגות שלו אבל גם של שחקנים אחרים שעזבו אותנו כמו קרלוס גרסיה ויואב זיו", אמרו במועדון. "יש כרגע בעיה שאנחנו לא מצליחים להרים את עצמנו ועם כל זה שהמאמן מדבר, מסביר ומרגיע, זה לא שווה אם מתוך השחקנים אין כאלה שבאים ולוקחים על עצמם. טל בן חיים הבלם משתדל והוא גם טוב, אבל חסרים היום עוד שחקנים דומיננטיים שיידעו להוציא אותנו לדרך של ניצחונות. כל עוד השחקנים לא יוכיחו אחרת, תהיה בעיית מנהיגות בקבוצה".

עוד בנושא:

0:0 מאכזב למכבי תל אביב מול אלקמאר, זהבי צפה מהיציע
ארבלדזה: "להבקיע זה הדבר הכי קשה בכדורגל, אלו שבועות קשים"

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף לצד ערן זהבי. ברני ארדוב
שניהם חשבו אותו דבר. קרויף וזהבי/ברני ארדוב

2. וידאר קיארטנסון המתין בשקט עד שבן חיים הבלם יסיים לדבר עם התקשורת. אחרי המשחקים הראשונים שלו במכבי תל אביב, הוא ביקש לדבר. אפילו כשהדובר עופר רונן מסר את רשימת השחקנים שידברו והוא לא נכלל בתוכם, הוא הסכים בכיף לסמול טוק. אמש קיארטנסון רק רצה להיעלם. בפנים שמשדרות הרבה כאב, הוא אפילו לא רצה להישאר לארוחה של השחקנים אחרי המשחק. הוא כבש בהפסד לזניט, אבל מאז במשך שלושה משחקים בליגה האירופית, הוא לא מצא את הרשת. גם בליגה הוא סוגר שני משחקים בלי להבקיע אחרי הצמד שכבש בדרבי. במכבי תל אביב רחוקים מלהודות שנפלו עם האיסלנדי. "לא טעינו עם קיארטנסון", מתעקשים במועדון. "שחקן שהבקיע כל כך הרבה שערים בכל ליגה בה שיחק, לא יכול להיות חלוץ רע. ברור שהוא צעיר וחווה משבר קטן, אבל אין לנו שום כוונה להפיל את הכל עליו", הבהירו במכבי תל אביב. במועדון לא מתכוונים בשלב הזה לקרוא לו לשיחה שתגרום לו דווקא לפתח עוד יותר לחץ. "אין תרופה יותר טובה למצב של וידאר משער מול מכבי פתח תקוה", הוסיפו בקבוצה אבל לא ידעו להגיד האם שוטה ארבלדזה ייתן לו שוב לפתוח בהרכב, או שייתן גם אשראי לעדן בן בסט, הסקורר הבולט במשחקים האחרונים של הקבוצה (צמד בגביע הטוטו מול קרית שמונה בדיוק לפני שבוע).

3. "אני מאוכזב מעצמי", הודה האריס מדוניאנין בסיום. "תשע מעשר בעיטות כמו שהיו לי הערב ובמשחקים האחרונים, יילכו בדרך כלל פנימה ועכשיו זה לא קורה. אני יכול להאשים רק את עצמי ואני מאוד מאוכזב שלא עזרתי לקבוצה לנצח את המשחקים". בניגוד לקיארטנסון שיכולתו עדיין מוטלת בספק, את מדוניאנין כבר מכירים כאן ואין ספק שמדובר בשחקן מאוד מוכשר. העניין הוא שהבוסני גם מאוד אינטליגנטי ובגלל זה הוא יודע בדיוק מה מצפים ממנו, מה שלא מוסיף לו שקט. "יכול להיות שיש על האריס לחץ מיוחד", אמר אמש אחד השחקנים. "הפעולות האחרונות שלו לא היו טובות. כשהיה צריך לבעוט הוא מסר וכשהיה צריך למסור הוא בעט כל כך לא טוב. כנראה שהוא יודע שכולם מדברים על זה שהוא צריך להוביל את מכבי תל אביב וגם מזכירים את זה שהוא לא לקח אליפות עדיין וזה מכניס אותו ללחץ". מדוניאנין לקח אחרי המשחק הרבה מהאחריות על עצמו וניסה לגונן על קיארטנסון. "אל תשפטו אותו כל כך מהר. אתם צריכים לזכור שהוא בחור צעיר שבא למדינה חדשה והוא נכנס לנעליים הכי גדולות שיש. וידאר היה צריך מההתחלה להחזיר את השערים שערן זהבי כבש וזה לא פשוט להתמודד עם מרחק של 35 שערים. וידאר שחקן טוב והוא יכנס לאט לאט לעניינים. היינו יותר טובים ממכבי חיפה, הפועל באר שבע ואלקמאר אבל ברגע שלא כבשנו, זה נראה שאנחנו לא משחקים טוב. אני חושב שאנחנו משחקים טוב, אבל פשוט לא מבקיעים. תבדילו בין משחק רע להפסד. אפשר להפסיד גם אם משחקים טוב וזה מה שקורה לנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן מכבי תל אביב וידאר קיארטנסון. ברני ארדוב
"הוא לא יכול להיות שחקן רע". קיארטנסון/ברני ארדוב

4. טל בן חיים הבלם יצא לדבר עם התקשורת בסיום כשהמכשיר הסלולרי בידו. כשנשאל האם הוא מסתובב עם הפלאפון כי הוא מחכה לשיחה מאלישע לוי, ענה הבלם הוותיק: "אני מחכה לטלפון מאבא שלי. אלישע לוי עדיין לא צלצל אלי. תודה על המחמאות שאתם נותנים לי, רק חבל שלא סיימנו את המשחק הזה בניצחון. יצרנו מספיק מצבים כדי לנצח את המשחקים האחרונים. אנחנו יכולים להתעודד מהלחימה של כולם ומיצירת המצבים. יש תקופות שהכדור לא רוצה להיכנס ותראו שזה ישתנה בקרוב. התקופה הזו תחלוף בקרוב. אנחנו עובדים קשה מאוד באימונים. ייאמר לזכות השחקנים שהם באים בגישה מאוד חיובית. כדורגל הוא ענף מאוד נזיל ואנחנו נחזור בקרוב לכבוש שערים ולנצח".


5. שוטה ארבלדזה שומר על השחקנים שלו. 14 דקות ישב אמש מול התקשורת והסכים לענות לכל שאלה. גם כשעשו לו סימנים במכבי שהוא יכול לסיים, הוא בדק אם יש מישהו שנשאר עם שאלה בלי תשובה והקדיש את מלוא תשומת הלב. הגיאורגי הוא מהמאמנים שייתנו הרבה קרדיט לשחקנים שלהם. גם כשנזרקה לעברו חצי הלצה על כך שמכבי תל אביב זקוקה יותר מהכל לארבלדזה השחקן שהיה חלוץ עם חוש לכיבוש שערים, הוא ענה: "אני מאמן ולא חלוץ". רק דבר אחד ביקשו שחקנים להעביר כמסר לגיאורגי אמש וזו הבקשה שימשיך לשחק במערך של אמש. "תגידו לו שימשיך לשחק רק עם שני קשרים אחוריים", אמר אחד השחקנים. "זו הדרך הכי נכונה והכי בטוחה לכך שנחזור להבקיע הרבה שערים".

אכזבה גדולה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully