וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן זקן מתכונן להיעדרות: "מזרחי אחראי באשדוד, ג'קי יוכל לישון בשקט"

2.11.2016 / 9:14

יוסי מזרחי חוזר לקדנציה רביעית במ.ס. אשדוד: השיקולים של בן זקן (איש מקצוע ותיק לצד אוואט), סגירת המעגל הסמלית של מזרחי, הבעיות בירושלים שתרמו, והתוכניות המקצועיות. יניב טוכמן על המעבר

מאמן בני יהודה, יוסי מזרחי. ברני ארדוב
לא ראה שום אופק בירושלים, גם לא חלק מהכסף. מזרחי/ברני ארדוב

באיחור של ארבעה חודשים יחתום היום (רביעי) יוסי מזרחי במ.ס. אשדוד. ג'קי בן זקן רצה אותו כבר בקיץ אבל לתפקיד אחר. הוא ייעד לו את הניהול המקצועי של מחלקת הנוער ואת פיתוח המאמנים הצעירים של המחלקה, אבל גם רצה שהוא ייעץ למאמן רוני אוואט ויישב לצדו במשחקים מאחר שלאוואט אין תעודת פרו. בחוזה עליו יחתום היום מזרחי לא תהיה נגיעה בשלב הזה למחלקת הנוער אותה מנהל מקצועית גילי לנדאו. המאמן הוותיק מגיע להיות מנג'ר הקבוצה הבוגרת לשנה וחצי הקרובות ובסיומן יוחלט בין הצדדים האם הוא ממשיך באותו תפקיד, או עובר לניהול המקצועי של מחלקת הנוער לשנתיים נוספות. כך או אחרת החוזה של מזרחי הוא לשלוש שנים וחצי, מה שגם אמור להבטיח את עתידו הכלכלי ובמקביל לתת שקט לאשדוד שרוצה לראות אותו אצלה לכמה שיותר זמן ופחות חשוב מבחינתה לאיזה תפקיד.

מזרחי העדיף בקיץ את הפועל ירושלים מכמה סיבות. ההצעה הכספית שקיבל מאשדוד היתה זהה לזו שקיבל מירושלים. בנוסף לכך הובטח לו על ידי הירושלמים כי הוא יהיה אחראי במקביל לאימון הקבוצה הבוגרת על הקמת בית ספר לכדורגל שיניב לו הכנסות נוספות בנפרד. כמו כן, בירושלים עדיין הוא היה אמור לעסוק באימון ולא כמו שאשדוד רצתה בתחילה רק לניהול מחלקת הנוער. והיה גם עניין נוסף שזה המרחק. נסיעה יומית לאשדוד מירושלים היא לא דבר הכי סימפטי ובהפועל ירושלים הוא נזקק בסך הכל לחמש דקות ברכבו כדי להגיע לעבודה, עניין שגם היה שיקול מבחינתו.

ג'קי בן זקן, מ.ס אשדוד. ניב אהרונסון
בחודש הבא ייכנס בן זקן לבית הסוהר לתקופה לא קצרה. מבחינתו, הוא רצה שיהיה לו את מזרחי במערכת כאיש המבוגר האחראי עליו הוא יכול לסמוך בכל מה שקשור למישור המקצועי/ניב אהרונסון

אלא שבהפועל ירושלים העניינים לא עברו חלק בלשון המעטה. איחורים במשכורות (לא מעט בשל עיכובי הטוטו), שביתות של שחקנים ואיומים כי יחריפו את צעדיהם ועוד כל מיני בעיות הקשורות בהתנהלות של מועדון דל בתקציבים ובמשאבים. למרות כל זאת מזרחי עשה דברים יפים בקבוצה מהלאומית ולא במקרה השחקנים לקחו בצורה קשה מאוד את ההודעה שלו אמש כי הוא עוזב.

הדלת לחזרתו של מזרחי לאשדוד נפתחה כבר בפגרת הנבחרת האחרונה. הקבוצה לא השיגה תוצאות טובות מתחילת העונה ועדיין מחפשת ניצחון ראשון, ולמרות זאת בן זקן לא רצה לפטר את אוואט. יחד עם זה היה לו ברור כי צריך להביא איש מקצוע נוסף, ותיק יותר, שיסייע למאמן הצעיר. בן זקן התייעץ בעניין עם אוואט עצמו וזה אמר לו שהוא יותר משמח אם מזרחי יגיע למערכת ויעבוד איתו. בן זקן החליט ללכת על המהלך וכשבילה לפני מספר שבועות בבית מלון באזור ירושלים, הוא נפגש עם מזרחי לשיחה ארוכה במהלכה עלתה האופציה הזו. מזרחי לא רצה בהתחלה לקפוץ כל כך מהר על העגלה, שכן היתה לו מחויבות להפועל ירושלים. אלא שאשדוד המשיכה לקרטע ומזרחי לא ראה שום אופק בירושלים, מה שסלל בסופו של דבר את החזרה למועדון בו בילה לא מעט שנים.

והיה עניין נוסף במכלול השיקולים של שני הצדדים. יש כאלה שאומרים שהוא החשוב מכולם. בחודש הבא ייכנס בן זקן לבית הסוהר לתקופה לא קצרה. מבחינתו, הוא רצה שיהיה לו את מזרחי במערכת כאיש המבוגר האחראי עליו הוא יכול לסמוך בכל מה שקשור למישור המקצועי. "ג'קי רצה שיוסי יהיה אחראי כאן בזמן שהוא איננו. שהוא יוכל לישון בשקט בזמן שהוא לא נמצא", הסבירו בסביבתו של בן זקן את המהלך. "אין מישהו מקצועי יותר קרוב לג'קי ובזמן שג'קי לא יהיה כאן איתנו, הוא יידע שיש לו את יוסי ושהוא יכול לסמוך עליו שישמור לו על המועדון מקצועית מכל הבחינות". מהכיוון של מזרחי מדובר אולי בסגירת מעגל שנפתח לפני עשר שנים. אז פנתה אליו בית"ר ירושלים וביקשה שיבוא במקום אוסי ארדילס ובן זקן שיכול היה להתעקש שהוא לא משחרר אותו, ניאות לתת לו ללכת למה שהסתיים באותה עונה עם אליפות של בית"ר ירושלים כשמזרחי המאמן שלה. היום, באיזשהו אופן, מחזיר מזרחי לבן זקן על אותה מחווה כאשר הוא חוזר לאשדוד, למרות שכאמור זה גם היה אינטרס שלו לסיים כבר את דרכו בהפועל ירושלים.

עוד באותו נושא

יוסי מזרחי התפטר מאימון הפועל ירושלים, יהיה מנג'ר מ.ס. אשדוד

לכתבה המלאה
מאמן מ.ס. אשדוד רוני אוואט. מגד גוזני
יהיה יותר פעיל על הדשא אבל גם מזרחי לא מתכוון לשבת בחיבוק ידיים. אוואט/מגד גוזני

מזרחי עקב אחרי המשחקים של אשדוד והוא מעודכן בכל מה שמתרחש בקבוצה. הוא כבר קיים שיחה ארוכה עם אוואט והם יחלקו ביניהם את העבודה, כאשר אוואט יהיה יותר פעיל על הדשא אבל גם מזרחי לא מתכוון לשבת בחיבוק ידיים. הוא יהיה בכל אימון, ישתתף באסיפות האישיות והקבוצתיות ולמעשה יהיה הרבה יותר מאמן מאשר מנהל מקצועי דוגמת ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב. "זה אמור להיות סוג של צוות כאשר יוסי הוא המנוסה ורוני מקבל את הכל בכיף ומתוך אמונה שהנוכחות של יוסי רק תעזור לו להפוך בהמשך הדרך למאמן טוב יותר", אמרו באשדוד.

בקבוצה גם מאמינים שמזרחי עוד יוכל להוציא משהו מהשחקנים הזרים הכושלים עד כה. למעט קרלו ברושיץ' המגן השמאלי, כל יתר ארבעת הזרים לא נספרים ולכן מקווים באשדוד שמההיבט הזה, מזרחי גם יוכל לעשות משהו ולהוציא מהם משהו בטרם ייכנסו באשדוד לויכוחים על התרת חוזיהם בחלון ההעברות של ינואר.

יוסי מזרחי חוזר היום לקדנציה רביעית במ.ס. אשדוד ודומה שהיא החשובה מכולן. בכל הפעמים הקודמות עמד במשימות שהוצבו בפניו והקבוצה שמרה על יציבות. כעת ביחד עם הפועל אשקלון מסומנת אשדוד כיורדת בטוחה והוא יצטרך לסיים את העונה לפחות עם מקום אחד מעל הקו האדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully