וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה, גרסת האי: מה מחכה לרוני לוי באנורתוזיס פמגוסטה?

31.10.2016 / 15:00

שוב כמושיע, שוב בקבוצה שרחוקה מימי הזוהר, ובעיקר: שוב בלי מנהל ספורטיבי על הראש. רוני לוי חוזר לקדנציה שנייה באנורתוזיס, ולסיטואציה דומה לזו שחווה במכבי חיפה. מה הוביל למתיחות עם קרלסן, מה מחכה לו בקפריסין והאם שוב ישקם את מעמדו באי? מדור הליגיונרים

מערכת וואלה!

בווידאו: משדר וואלה! ספורט בעקבות ניצחונה של הפועל באר שבע על מכבי תל אביב

סוף יוני, מחנה האימונים של מכבי חיפה באוסטריה. המנהל הספורטיבי טור כריסטיאן קרלסן הסתובב על הדשא ודיבר בטלפון, בזמן שרוני לוי מעביר אימון. המאמן לא אהב את ההתנהלות של הנורבגי והעיר לו. זה היה העימות הראשון בין השניים. עימות שיצר מתיחות והוביל לפרידה הבלתי נמנעת חודש לאחר מכן.

שלושה חודשים אחרי סיום הקדנציה השנייה שלו במכבי חיפה, רוני לוי פותח כעת פרק שני באנורתוזיס פמגוסטה הקפריסאית. הוא התלבט אם להיענות להצעה מהמועדון בו עבד מאוקטובר 2011 ועד סוף מרץ 2013, בין היתר בגלל החוזה בו החזיק עדיין במכבי חיפה, אך בסופו של דבר החליט לחזור לגלגל, בתקווה שאנורתוזיס תמנף לו את הקריירה מחדש כפי שקרה בקדנציה הקודמת.

בכלל, יש לא מעט הקבלות בין הסיטואציה אליה נכנס רוני לוי באנורתוזיס לזו שחווה במכבי חיפה. שוב הוא חוזר כמושיע, שוב לקבוצה שרחוקה מימי הזוהר שלה וכבר שנים נבנית רע. ובעיקר, שוב כל הכוח בידיים שלו, כמו שהיה בכרמל טרום תקופת קרלסן. כי בניגוד ליעקב שחר שחכך בדעתו בנוגע למנהל ספורטיבי לפני שצירף אחד כזה, באנורתוזיס הספיקו להתייאש מהמודל ושמו את כל מבטחם במאמן הישראלי. האם בגרסה הקפריסאית יצליח רוני לוי לעשות את מה שלא עשה במכבי חיפה?

עוד בנושא:

כפי שפורסם בוואלה! ספורט: רוני לוי מונה למאמן אנורתוזיס פמגוסטה
סגן נשיא אנורתוזיס לפני המינוי: "רוני לוי מאמן יוצא מן הכלל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוזר לאנורתוזיס אחרת לגמרי. רוני לוי לאחר החתימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שני הגיע רוני לוי לקפריסין ולמחרת כבר נפגש עם ראשי המועדון. באותו זמן, הוא היה המועמד היחיד לתפקיד. אנורתוזיס רצתה קודם כל את טימורי קצבאיה, המאמן הגאורגי שהוביל אותה לאליפות האחרונה ב-2008 ולקמפיין היסטורי של קבוצה קפריסאית כלשהי בשלב הבתים של ליגת האלופות. מאז, המועדון בצניחה חופשית. ברגע שקצבאיה סירב לחזור, כל המאמצים כוונו להחזרת רוני לוי.

הרי הוא היה היחיד בשמונה השנים הרעות שעוד הצליח יחסית עם הקבוצה, כשלקח אותה מהתחתית למקום הרביעי בעונת 2011/12 וצעד במקום הראשון עם 22 משחקים ללא הפסד בעונה השנייה, עד שסיים את תפקידו ב-31 במרץ 2013 לאחר שהקבוצה איבדה גובה והפסידה במשחק העונה לאפואל ניקוסיה. הוא נבחר למאמן הסיבוב הראשון אז, ובסופו של דבר כיהן בתפקיד 18 חודשים - יותר מכל מאמן אחר של אנורתוזיס מאז האליפות. אחרי קצבאיה, לוי היה המאמן השביעי בתחלופה המהירה על הקווים; ומהקדנציה הקודמת של הישראלי, התחלפו שבעה נוספים.

לפיכך, אל הפגישה הגיע רוני לוי כצד המחוזר. באנורתוזיס זכרו כיצד עשה סדר כשהגיע באוקטובר 2011 והכניס סדר ומשמעת לקבוצה סוררת שהתנהלה כעדר ללא רועה. גם האוהדים, שקיללו ודרשו את ראשו אחרי ההפסד שהוביל לפרידה, הביעו שביעות רצון נוכח האיחוד המסתמן. הם רק רצו לשכוח מהתקופה של המאמן הספרדי המוזר אנטוניו פוצ'ה. אם תרצו, ססאר מנדיונדו של האי השכן.

הפגישה בין הצדדים התארכה ולאחר כמה שעות נמסר כי יש התקדמות. החלטה, לכאן או לכאן, תתקבל ברביעי בערב, כך נמסר. הקפריסאים התעקשו תחילה על חוזה עד סוף העונה בלבד, בעוד המאמן הישראלי רצה התקשרות לשנה וחצי וביקש לדעת אילו אמצעים יעמדו לרשותו כדי לשנות את הקבוצה בינואר ובקיץ הבא. בסופו של יום, הדרישות של המאמן התקבלו והמינוי קיבל חותמת רשמית. עוד באותו ערב כבר הספיק לוי לצפות במשחק הגביע של אנורתוזיס, שניצחה בקושי לאחר הארכה את אותלוס מהליגה השנייה. "גם הוא לא האמין עד כמה הקבוצה חלשה", נכתב בקפריסין. "המזל של אנורתוזיס שהוא חתם לפני המשחק, אחרת עוד היה מתחרט".

מאמן מכבי חיפה רוני לוי עם הנשיא יעקב שחר והמנהל המקצועי תור-כריסטיאן קרלסן. מכבי חיפה, אתר רשמי
הפעם בלי מנהל ספורטיבי, אבל גם בלי הכסף של הבוס. רוני לוי עם יעקב שחר וטור כריסטיאן קרלסן/אתר רשמי, מכבי חיפה

בבוקר שאחרי הבשורה על מינויו של רוני לוי, פרסם המועדון הקפריסאי הודעה נוספת, לפיה המנהל הספורטיבי אלברטו בניטו סיים את תפקידו. בכך הובאה לקבורת חמור "המהפכה הספרדית" של אנורתוזיס, כשכל הצוות הספרדי (לא כולל שבעת השחקנים, ביניהם מיודענו רובן ראיוס) מצא עצמו בחוץ תוך פחות משבועיים. אולם, השורה התחתונה הייתה משמעותית יותר: מעתה, כל הסמכויות המקצועיות נמצאות בידיו של המאמן הישראלי.

"הבנייה של הקבוצה הייתה איומה, הספרדים התגלו כבלוף וגם שחקנים עם רזומה כמו אדריאן קולונגה לא סיפקו את הסחורה", אומר עיתונאי קפריסאי. "רוני לוי יצטרך לבנות קבוצה חדשה בהדרגה. האוהדים מאשימים קודם כל את השחקנים, אבל עיקר האחריות היא על ההנהלה שלא הפסיקה לטעות. שגיאות בבחירת הצוות, שחקנים שמרוויחים סכומים גבוהים ויושבים ביציע, עובדים מפוטרים שעדיין מקבלים שכר. הטעויות הללו עלו כסף למועדון".

העיתונאי פאנוס לארקוס היה נחרץ עוד יותר. "זו קבוצה בלי התחלה ובלי סוף", כתב ב"תמה ספורט" בשבוע שעבר. "שחקנים שהולכים על המגרש, לא עובדים כראוי, ללא תכנית וללא הבנה נדרשת. חלשים מנטאלית. רוני לוי לקח על עצמו אנורתוזיס חלשה להחריד, אנורתוזיס אחרת לגמרי מזו שהכיר. אז הדברים היו שונים. הפעם הוא נכנס לתוך מאורת נחשים מורעלת הודות להחלטות הרעות של בניטו בקיץ. עכשיו הוא מתבקש למצוא את הנוגדן".

לאחר משחק הגביע, השחקנים ירדו לקול קריאות בוז צורמות, אבל רוני לוי זכה לתשואות מהקהל המועט שהגיע לאצטדיון. הם מאמינים שהוא מסוגל לשנות את המצב ונראה שגם הוא מאמין, לפחות בטווח הארוך. לכן ביקש חוזה לשנה וחצי, מתוך מטרה לבנות את הקבוצה מחדש בקיץ הבא. לאנורתוזיס במצבה הנוכחי אין את הכסף של יעקב שחר, אבל במועדון הזכירו את המהלכים המוצלחים של המאמן בינואר 2012 ובקיץ שלאחר מכן, ומשוכנעים כי יצליח למצוא את השחקנים המתאימים גם בתקציב צנוע יותר.

רובן ראיוס שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
הצוות הספרדי נזרק, השחקנים הספרדים עוד שם, בינתיים. רובן ראיוס/קובי אליהו

בינתיים, רוני לוי מקבל את כל מה שביקש. אורך החוזה נקבע לפי רצונו, המנהל הספורטיבי בחוץ ומאמן הכושר יורגוס יורגיו הוחזר לתפקיד אחרי שעבד לצדו בקדנציה הקודמת. באנורתוזיס התלוננו על הכושר הגופני הלקוי של השחקנים, מה שגרם לקבוצה להגיע מותשת לדקות הסיום ולספוג בהן לא מעט שערים, כך שבנקודה הזו מיהר המאמן לטל. גם עוזר מאמן יצורף על פי בחירתו, כשקרוב לוודאי שהוא יהיה ישראלי.

בנוסף, גם הבכורה המחודשת סיפקה לו יריבה בהזמנה. מדובר בנועלת הטבלה אנאייניסי דריניאס, שצברה נקודה אחת בלבד עד כה והחליפה גם היא מאמן. לאנורתוזיס יש שמונה נקודות משמונה משחקים וגם הציפיות בהתאם. לא מדברים על אליפות כמו בקדנציה הקודמת ואפילו לא מזכירים כרטיס לאירופה, אלא רק מקווים להיות בין שש הראשונות ולהשתחל לפלייאוף העליון. די דומה למצב בו הייתה מכבי חיפה בסוף אוקטובר 2015.

"תפשיל את השרוולים, מר לוי", קראו ב"פוליטיס" למאמן הישראלי לפני אימון הבכורה ביום שישי. "המודל הספרדי היה כישלון חרוץ, זו אולי הקבוצה הכי גרועה שנבנתה באנורתוזיס, ועכשיו רוני לוי מגיע בתור הכבאי. העבודה שלו תהיה קודם כל בצד הפסיכולוגי. השחקנים לא טובים והם יודעים את זה, אבל הוא יצטרך לגרום להם להאמין בעצמם כי עד ינואר אין יותר מדי מקום לתמרון. אין לו אפשרות להפוך את הסגל".

יאניס אוקאס, מי שהיה הקפטן וכוכב הקבוצה בקדנציה הקודמת של רוני לוי, סיכם: "זו לא אנורתוזיס שהכרנו, לא אנורתוזיס אותה אנשים מצפים לראות. הדבר הראשון שרוני לוי צריך לטפל בו הוא משמעת. הוא אוהב את זה. ברגע שיכניס סדר ומשמעת לקבוצה, אתם כבר תראו מיד את השינוי. מיסטר לוי ישקם את אנורתוזיס". האמנם? המבחן מתחיל הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully