וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווסטברוק מתבגר, אנתוני דייויס מתכונן לעונה היסטורית: סיכום הלילה

כוכב הת'אנדר לומד להתעלם מאוהדים סוררים ("מפתיע שלא נתן אגרוף לאף אחד"), סנטר הפליקנס בהצהרה למנהלים ("הוא מהטובים בעולם"), רוחות חדשות בלייקרס, וגם: המעמד העדכני של כספי ובנדר

אימג'בנק GettyImages

קווין דוראנט הוא אולי הכדורסלן הכי שנוי במחלוקת כיום, אבל גם חברו לשעבר באוקלהומה סיטי, ראסל ווסטברוק, מושך הרבה אש. הגארד האקספלוסיבי הוליך הלילה (בין רביעי לחמישי) את הת'אנדר לניצחון 97:103 על פילדלפיה והפך לשיחת היום ב-NBA אחרי שהיה שותף לתקרית משונה: במהלך המשחק אוהד פילדלפיה שישב בשורה הראשונה עם גופייה של אלן אייברסון הניף לעברו אצבע משולשת בצורה מופגנת והורחק מהאולם, אחרי שווסטברוק מחה בפני השופטים.

"זה משוגע, לא?", אמר ווסטברוק בסיום. לגארד יש "עבר" עם אוהדים סוררים: בשנה שעברה קילל בחזרה אוהד שהטיח בו מילים קשות, ונקנס על ידי הליגה. הפעם הוא בחר אחרת, מה שאולי מסמל את ההתבגרות שלו. "החלטתי להתעלם מדברים כאלה, כי בפעם הקודמת שקרה לי משהו כזה זה עלה לי 25 אלף דולר. האוהד הזה יהיה בסדר, אני מניח. הם יכולים להגיד מה שהם רוצים אבל אני בתור כדורסלן לא יכול להגיב, התפקיד שלי הוא לשחק כדורסל".

עוד בנושא:
9 דקות בלבד לכספי, 50 נקודות והפסד לדייויס, ווסטברוק קלקל לאמביד
דניס שרודר האריך את חוזהו באטלנטה ב-4 שנים תמורת 70 מיליון דולר

אוהד מניף אצבע משולשת לעבר ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. GettyImages
הפעם הוא התעלם. ווסטברוק והאוהד/GettyImages

סטיבן אדאמס נחלץ לעזרתו של ווסטברוק, ענה לאוהד במשפט קצר והזיז משם את כל שחקני הת'אנדר. "לא אמרתי לו יותר מדי, רק שפשוט לא עושים דברים כאלה", סיפר הסנטר. "אתה לא יכול פשוט להתקרב אלינו בצורה מאיימת ולהניח שלנו אסור לגעת בך. לא רציתי שווסטברוק יורחק, אז אמרתי לו להירגע. כל הכבוד לו שהוא לא נתן אגרוף לאף אחד".

ווסטברוק, שמסומן על ידי רבים כמועמד ל-MVP של העונה הסדירה, סיפק את הסחורה עם 32 נקודות, 12 ריבאונדים ו-9 אסיסטים. המטרה העיקרית שלו העונה, לדבריו, היא "למצוא איזון בין אימפולסיביות לסבלנות".

"אני רוצה להיות קשוח וסבלני בו זמנית, כי לפני כמה שנים הייתי אך ורק קשוח", אמר. "לנהל את המשחק בחכמה, לדאוג לחברים שלי, לקבל החלטות נכונות, זה צעד עצום בשבילי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אנתוני דייויס, ניו אורלינס פליקנס. GettyImages
צריך לקחת על עצמו יותר מדי? דייויס/GettyImages

אנתוני דייויס: "ככה זה ייראה כל העונה"

לא קל להיות אנתוני דייויס, כנראה. החד-גבה פתח את העונה עם תצוגה בקנה מידה היסטורי, עם 50 נקודות, 16 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 7 חטיפות ו-4 חסימות. הוא הפך לשחקן הראשון אי פעם עם לפחות 50 נקודות, 15 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-5 חטיפות במשחק, אבל גם השורה הסטטיסטית הנדירה הזו לא מנעה מניו אורלינס להפסיד 107:102 לדנבר. כמו בעונה שעברה, גם הפעם לאיש הגדול אין יותר מדי סיוע של השחקנים המשלימים.

"כשאתה פוגש שחקן גדול כמו אנתוני דייויס אתה צריך לקבל החלטה - או שאתה מחליט לנסות לשתק אותו, או שאתה דואג לעצור את כל מי שסביבו. אנחנו בחרנו באופציה השנייה, וצדקנו", אמר מאמן דנבר מייק מאלון. דייויס עצמו, אגב, מעמיד סטנדרטים גבוהים למדי. "אולי לא אקלע 50 נקודות כל משחק, אבל אני בהחלט רוצה להגיע למספרים די דומים מדי ערב כדי לתת לנו צ'אנס לנצח כמה שיותר", אמר.

מעמדו של דייויס נמצא בדעיכה מסוימת: בשנה שעברה 86 אחוז מהמנהלים ב-NBA בחרו בו בתור האיש שהיו רוצים לבנות סביבו קבוצה במסגרת השאלון המסורתי שלפני פתיחת העונה. בשאלון שפורסם לפני העונה הזו, לעומת זאת, הוא אפילו לא דורג בין שלושת הראשונים באותה קטגוריה. לכן המסר שהעביר הלילה היה חד וברור: אני עדיין כאן.

"הוא שחקן לא מעולם הזה, אין לי ספק שהוא עדיין אחד הטובים בליגה", אמר מאמנו אלווין ג'נטרי. "ממש לא מפתיע אותי שהוא משחק ככה, זו לא הפעם הראשונה. אני מניח שנצטרך להשתמש בו העונה יותר ממה שהוא ציפה, אבל הוא בסדר עם זה. הוא בא לפגרה עם גישה נכונה ובלתי מתפשרת, הוא רוצה לחזור לעצמו".

שחקני לוס אנג'לס לייקרס דיאנג'לו ראסל, ג'ורדן קלארקסון. GettyImages
ברוכים הבאים לעידן החדש. ראסל וקלארקסון/GettyImages

למה קובי לא צופה במשחקי הלייקרס?

רוחות חדשות מנשבות בלוס אנג'לס, אחרי שהלייקרס הרשימו מאוד במשחק הראשון שלהם העונה וניצחו 114:120 את יוסטון השאפתנית. החבורה הצעירה של לוק וולטון מתרגלת ליום שאחרי קובי בריאנט, ונראה שהכישרון של דיאנג'לו ראסל, ג'וליוס רנדל וג'ורדן קלארקסון סוף סוף מוכן להתפרץ. "יש מעט מאוד קבוצות בליגה שיש בהן חוסר אגו כמו אצלנו. לא חשוב לנו מי בולט, אנחנו משחקים אחד בשביל השני", אמר ראסל, שסיפר בין היתר כי שוחח עם בריאנט לפני המשחק. "הוא אמר לי שאני בשל להוביל את הקבוצה. כשזה בא ממנו, יש לזה משמעות אחרת". אגב, הממבה עצמו סיפר שלא יצפה במשחקי הלייקרס העונה כי "אני לא משחק ואין לי סיכוי לזכות באליפות, אז למה שאעקוב אחרי מה שקורה?".

לוק וולטון אמר ש"החבר'ה נלחמו כמו שצריך, זה חלק גדול ממה שאנחנו מנסים לעשות, מהזהות שאנחנו מנסים להטמיע בקבוצה" אבל ניסה בכל זאת לצנן את ההתלהבות. "האוהדים שלנו חכמים, הם יודעים שזה תהליך שייקח זמן. אחרי שנגמרת שושלת אחת תמיד יש תהליך של בנייה מחדש. זה טבעו של הספורט. האוהדים האלה כבר סבלו מספיק, עכשיו הגיע הזמן לבנות משהו חדש".

עומרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס מול ווילי וורקמן שחקן מכבי חיפה. AP
עמוס על הספסל. כספי/AP

הזהות החדשה של סקרמנטו: "נתנו את הטון בהגנה"

גם סקרמנטו מעודדת מאוד מההופעה שלה במשחק הבכורה בעונה הסדירה עם המאמן החדש דייב ייגר, ששם דגש על ההגנה אחרי שנים שבהן היה זה תחום מוזנח למדי אצל הקינגס. הלילה זה הסתיים עם ניצחון 94:113 על פיניקס, ועבור דמרקוס קאזינס זה בהחלט משהו לבנות עליו להמשך. "לא אכפת לי אומרים עליי, לא קורא את מה שאתם כותבים, אבל אני יכול לומר שהצבתי לעצמי מטרה אחת ויחידה לקראת העונה - להגיע לפלייאוף. בינתיים נראה שעשינו את השינויים הדרושים כדי לגרום לזה לקרות", אמר.

מי שלא היה שותף מלא לחגיגה הוא עומרי כספי, שקיבל 9 דקות בלבד והספיק לקלוע 4 נקודות ולהוריד 3 ריבאונדים. בניגוד לשנים עברו, הספסל של הקינגס עמוק יותר, בעיקר בעמדות הפורוורד בהן כספי משחק, והתחרות הולכת וגוברת, בטח אחרי המשחק הלילה, בו שחקני הספסל הצטיינו עם 48 נקודות משותפות. "החמישייה השנייה הגיבה בדיוק כמו שרציתי, הם נתנו את הטון הגנה", אמר דייב ייגר.

בצד של הסאנס, דראגן בנדר סוף סוף הראה ניצוצות. אקס מכבי תל אביב לא שותף בשלושת הרבעים הראשונים, אבל כמעט החזיר את פיניקס מהקבר ברבע האחרון, בו קלע 10 נקודות. "אני עובד קשה מאוד, התכוננתי לזה כל הקיץ. היו לנו בעיות הגנתיות במחצית הראשונה, אבל אני שמח שהראינו ברבע האחרון מה אנחנו שווים כקבוצה", סיפר. ארל ווטסון הודה בסיום ש"היכולת הטובה שלו תקנה לו יותר דקות במשחקים הבאים".

דראגן בנדר שחקן פיניקס סאנס. GettyImages
הרוויח דקות. בנדר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully